Nekromanti MittKon

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
Vi belv inte utslängda från StocKon för att vi drev med folk. Konventsgeneralen vi drev med mest, Pär Wirdfors, sade till oss att han inte alls hadew ngt emot oss eller Nanür. Sedan blev dock en SL ledsen för att vi i en artikel var hennes namn ej nämndes kritiserade CoC-äventyret som hon spelledde samt hennes sätt att spelleda. Detta hade inte varit ngt problem om hon nu inte haft nära relation till konventsledningen som sålunda slängde ut oss. De sa t o m till oss att anledningen var just denna och att de var tvugna p g a nämnda relation.

Mvh,

Sven Folkesson
Textansvarig Runan
 

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
Det är klart att man kan ha roligt utan att det är på ngns "bekostnad". Men om du tittar på humor i allmänhet så är det just att man driver med personer (ex politiker, känsidar, grupper). Varför får man inte driva med rollspelare?

Mvh,

Sven Folkesson
Textansvarig Runan
 

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
Läs artikeln ifråga och återkom. Tycker du att den är hemsk?

Mvh,

Sven Folkesson
Textansvarig Runan
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
Men nu var det inte det som mitt inlägg handlade om från första början.

Men då jag tror att min kritik mot MittCons konventstidning gått fram och då det verkar som om även senna diskussion kan urarta, så lämnar jag diskussionen tills dess att något som har med saken att göra kommer fram.

Jag vill inte totalsåga verken konventsbladet eller de som gjorde det, bara framföra åsikter.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Men om du tittar på humor i allmänhet så är det just att man driver med personer (ex politiker, känsidar, grupper). Varför får man inte driva med rollspelare?

Att driva med en kändis tycker jag inte är samma sak som att driva med en privatperson. Det går alldeles utmärkt att driva med politikern Göran Persson, han är en etablerad mediapersonlighet. Allt han gör "officiellt" går ju att göra skämt på. Det förekommer dock inte några skämt om privatpersonen Göran Persson (nåja, det kanske förekommer, men i väldigt begränsad form). Således är det alldeles i sin ordning (IMHO) att driva med rollspelare (gruppen), men inte rollspelaren i sig.

/Azagthoth
 

Julle

Veteran
Joined
29 Oct 2000
Messages
30
Location
Göteborg
Den enda person som Nanür drev med vid namn (med undantag för vissa oseriösa insändarsvar) var Pär Virdfors. Han sa i intervjun i Nanür #3 att han tyckte att Nanür var en bra konventstidning och att han inte kände sig påhoppad av den (d.v.s. inte tog illa vid sig).

Annars drevs det i första hand med "konventsgeneraler" som grupp och "rollspelare" som grupp. En artikel drev också med "en konventsgeneral" i onödigt hårda ordalag. Dessutom angrep Pontus Jim i en artikel. Jag håller med om att vissa skämt var lite omogna och inte så roliga så här i efterhand, men tidningen innehöll faktiskt inte så många direkta personangrepp som vissa vill få det till. De flesta artiklarna var faktiskt helt harmlösa.

Jag tycker att det var synd att situationen blev som den blev och i efterhand kan jag själv ångra vissa saker jag skrev. Men det kanske finns någon som förstår att vi var bittra för att vi var tvungna att betala?

Jag tycker egentligen att det känns rätt löjligt att diskutera det här ämnet. Det hela skedde för länge sedan och vi har gjort mycket bättre konventstidningar efter det. Dessutom har vi bett om ursäkt för att vi använt lite hårda ord här och var, även om det var oseriöst och inte särskilt allvarligt menat.

Håller också med Sven om att Call of Cthulhu artikeln innehöll konstruktiv kritik, även om slutklämmen var onödigt hård. Dock tycker jag inte att det berättigade att kasta ut oss.

/Joel
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Nu var det iofs inte Nanür jag tänkte på främst, utan humorn överhuvudtaget. Sedan att humorn i Nanür kanske inte var den bästa kommer liksom med på köpet i resonemanget.

Jag ser inte riktigt heller poängen att diskutera detta gamla ämne, så varför slutar vi helt enkelt inte skrivandet och låter tråden förfalla med damm och allt annat som hör till?

/Azagthoth
 

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
Den enda jag vill tillägga att konventsgeneraler är så nära man kan komma "offentliga personer" på ett rollspelskonvent (om man betraktar det som ett slutet system).

Sålunda tycker i a f inte jag att det ligger ngt fel i det.

Mvh,

Sven Folkesson
Textansvarig Runan
 
Top