Nekromanti Mitt tärningslösa rollspel ett namn. Här är världen.

P@n

Veteran
Joined
12 May 2009
Messages
72
Location
Stockholm, haninge, vändelsö
En post apocalyptisk low-fantasy värld där man spelar stenålders männsikor. Det har skett en så kallad undergång. Människorna tar sina första steg bland en värld av ruiner. Det finns tecken på tidigare civilisation då ruiner från en annan kultur samt annat folk (inte männsikor) levt. Vad finns övrigt är gamla djur (som vi idagens läge utrotat eller evulutionen utrotat). Den tidigare versionen av häster (som är typ små ponys), mamutar, sabeltandade tigrar samt en jävla häftiga mega monster som faktist funnits.

Rollspelet fokuserar på upptäkande, karaktärs utvecklande (eller kanske civilisations utvecklande) samt en jävla massa ritualistiskt guda dyrkande (massa offer). Magi och gudar finns. Man kan definitift säga att detta är även ett okult rollspel samt att världen är en dystopi.

Men jag är lite kluven i vad jag ska döpa rollspelet till. Jag har funderat på ragnarök men det har typ ingenting med vikingar att göra (och skulle kunna vara missledande). Ett annat jag lutat åt är armagedon medan en rollspels polare föreslog rost.

Har ni några förslag?
 

Harry S

Swordsman
Joined
27 Sep 2015
Messages
682
Men det är ju inte Ragnarök du beskriver utan Efter Ragnarök?

Liv och Livtrånad?
Livtrasil?
Skymning?
Gryning?
Frost?
Eftervärld?
Domedag? Efter domedagen?
Världens slut? Efter världens slut?
Undergången? Efter undergången?
Den yttersta dagen? Efter den yttersta dagen?
Undergången? Efter Undergången?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
P@n;n135533 said:
Snabb fråga. betyder livtrasil något? det låter som du felstavat liv trasel med flit och menar just det?
Livtrasil är samma namn som Livtrånad.

Liv och Livtrasil är de enda två överlevande människorna efter Ragnarök.
 

Trollkalle

Veteran
Joined
28 Jul 2015
Messages
190
Jag tycker att Den andra stenåldern hade passat (kan ha fattat beskrivningen fel) eller Den nya stenåldern ?? Jag gillar även idén med ett rollspel utan tärningar kommer du ge ut det på internet/marknadsföra det ?? Hjälper gärna till att korrläsa det.
 

P@n

Veteran
Joined
12 May 2009
Messages
72
Location
Stockholm, haninge, vändelsö
Haha inte jag heller:rolleyes:. Polaren som kom med förslaget baserade det på hela grejen med ruiner och att man skulle hitta massa rostiga vapen.
Men det är namn på spelet jag gillar att säga. Precis som skymning eller bara blot.

Mycket bra att du frågar om vad rost har att göra med hela saken.
 

P@n

Veteran
Joined
12 May 2009
Messages
72
Location
Stockholm, haninge, vändelsö
Trollkalle;n135770 said:
?? kommer du ge ut det på internet/marknadsföra det ?? Hjälper gärna till att korrläsa det.
Kul. Ja mitt personliga mål är att det ska hamna i internets händer för alla att ta del av. Jag har inte som mål att tjäna pengar på detta. Jag har själv läst och tagit nytta av så mycket gratis rollspel så jag vill bara bidra.

Men tja, är det någon som bara; JAG VILL HA EN BOK, HÄR ÄR NÅGON HUNDRALAPP. Då får jag väl hitta på något. Men det tror jag inte kommer ske.

Marknadsföring kommer bara ske här. Jag tänker ju inte så att säga lägga pengar på detta. Bara rolig hobby.
 
Top