Nekromanti Mitt projektarbete.

]:)

Veteran
Joined
11 Mar 2001
Messages
51
Location
Borås
mjo det finns faktiskt ganska många lärare som spelar (eller har spelat), många mer än vad jag trodde :gremsmile:
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Tips från en lärare

Att skriva ett projektarbete om rollspel är absolut ingen dum ide. Jag skulle säga att en språklärare som mentor och en historielärare eller liknande som medbedömare kan fungera.

Det viktigaste med projektarbetet är ju att du genomgår någon form av process under tillverkandet av din produkt. Lämna in loggböcker ungefär en gång i veckan, och anteckna hur arbetet fortlöper, det är detta som är den viktigaste bedömningsgrunden för kursen. Resultatet är sekundärt.

Alltså, frågor som jag skulle vilja ha svar på om jag skulle ge dig betyg i ditt arbete inkluderar:
* hur arbetar du fram världen? vilka källor finner du inspiration i, läser du dessa källor så citera dem gärna i loggen eller i rapporten.
* regler - beskriv testerna av regler i hypotes - prövningsmodell, och lägg upp testerna som experiment eller liknande (tänk fysik eller kemi).
* hisorik - plita ner en kort historik kring rollspelen, hur de uppkom, vem som spelar, hur industin ser ut idag osv osv.

Skriv inte för mycket på själva arbetet! Du måste hinna med loggarna och rapporten också!!!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Tips från en lärare

Och se till att du skriver ett mycket tydligt kapitel om vad rollspel är och hur det funkar. I det här sammanhanget kan man inte vara säker på att läsaren vet det och det är alltid bra att undvika missförstånd.
 

Naug

Veteran
Joined
22 Dec 2001
Messages
58
Location
Krokek (Norrköping)
Mitt med ;)

Du är inte den ända... Jag går natur år 2 och nästa år ska jag också göra ett projektabete som vi ska ha bestämt och begränsat till sommaren och jag har också valt att göra ett rollspel :gremgrin:. Men om du går i 3:an ska väl det vara inlämnat nu?
 
Top