Nekromanti Mitt nya äventyr..

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Tänkte dela med mig av mitt senaste alster...äventyret Kidnappningen. Åsikter och konstruktiv kritik uppskattas.

- Klart Slut -
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Oj.

Jag har inte haft tid att läsa igenom äventyret nogrannt. Men jag har skummat igenom det.

Vad kan man säga.
Det är onekligen ett väldigt ambitiöst projekt !
Layouten är snygg och bra, och självaste texten är lättförståelig utan språkliga frivolter.
Nu har jag som sagt inte läst igenom hela äventyret, men jag har skummat igenom det hela och jag tror att jag har hyffsad koll på läget.
Självaste äventyret känns 'OK'. Det verkar som ett standard äventyr,
unget ont mot sådana, men jag hittade inga direkta dramaturgiska finesser som direkt särskiljde det från mängden på det viset.

Klart ambitiöst projekt !
Fortsätt så ! /images/icons/smile.gif
 

kazon

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
35
Mycket bra äventyr!
Men ganska lätt
T. ex hacka säkerhetsvaktens mail konto, och kolla hans lägenhet är ju liksom det enda man kan göra!
Samtidigt som det är svårt att t. ex ta vakten ljudlöst när dom terroristerna sitter i jämte.
Men annars var det bra och välskrivet!
 

Blackknight

Veteran
Joined
6 Oct 2000
Messages
57
Location
PÅ ett berg
Jag tycker det var ett välskrivet äventyr men det kanske var lite för lätt för mina rp som alltid är elitsoldater.
Bilder och karterna funkade tyvärr inte men det kan vara min version av Acrobat reader som är kass./images/icons/laugh.gif
Jag tycker om det där med insidern för mina rp skulle aldrig kunna tänka så långt så Jag ska skriva ut det och spela det med dom Väldigt snart.
 

Kullendorff

Warrior
Joined
27 Aug 2000
Messages
250
Location
Halmstad
Njaaa.

Inget fel alls med äventyret, men alldeles för lätt för lite erfarnare spelare
Jag kan gå igenom vad min spelgrupp skulle gjort direkt.

#1
Först och främst så skulle de ha förpassat de övriga vakterna från området direkt. Där rök den där insider prylen.

#2
Sen skulle de inte tillåtit alla dessa utflykter inte till Oslo innerstad, då det motverkar syftet till varför dom är där.
Om inte herrefolket skulle gått med på det så skulle antagligen en "skrämselaktion" eller dylikt utföras för att skrämma de hotade så att de fattar att de INTE ska hålla på och jogga ute i skogen och andra dumheter.

#3
En komplett matris sökning skulle utföras på alla besökare, och om mot all jefla förmodan den där vakten skulle vara kvar, även på resterande vakterna ASAP.


När man sätter in SLP's på det viset som du har gjort med de där vakterna så kommer spelarna direkt att misstänka dom som förrädare om dom har spelat mer än ett äventyr innan.
Det brukar inte funka ..

Om det nu skulle gå så långt som anfallet mot huset som du har beskrivit så skulle alla spelare som vet något om livvakts uppdrag hela tiden har en händing RP i samma rum som frun/dottern och den där förrädaren skulle få det svårt att kunna genomföra något.

Tro nu inte att jag bara är negativ här. jag tycker det är kul när folk lägger tid och energi. jag pekar bara ut vad min spelgrupp, som jag spelat med i snart 10 år, skulle ha gjort direkt och på det viset punkterat hela äventyret.

Andra ideér är att låta dottern i gruppen ha en pojkvän som i själva verket är Greenstrife supporter och på det viset få igenom en kidnappning.

Saker som man kanske kan säga fattas är beskrivning på säkerhets systemet i huset, dess Cybersäkerhet . etc .. jag läste inte så noga, så det kanske fanns .. isf mitt fel.
;]

Vilket fall som .. bra jobb.
Behöver kanske finputsas lite.

MvH
Kullendorff
ICQ: 2869618 <-- om du vill ha nån att testa äventyrs ideér på.
 
Top