Nekromanti Mitt lilla spel!

Gabriel_UBBT

Warrior
Joined
29 May 2000
Messages
282
Location
Stockholm
Hallå, hallå!

Det är så här att jag skriver på ett rollspel som har arbetsnamnet Fallen Ängel. Det ska utspela sig på jorden i nutid (tror jag) Det handlar om änglar som har misskött sig i himlen, och pågrund av detta blir nerkastade till jorden igen. Nu har de ett val, kämpa för att återkomma till himlen eller att utnyttja de unika krafter som de har fått från sin vistelse i himlen.

Djävulen försöker självklart att fresta de stackars änglarna så mycket han bara kan att göra något dumt... Det är kort sagt en strid mellan gud (gott?) och Satan (Ont?)

Så till frågan... Tycker ni att jag ska fortsätta utveckla detta rollspel? Ska jag ändra platsen det utspelar sig på till något annat?

Kort sagt har ni några förslag/ändringar/ideèr?

Tack för mig
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Själv tycker jag inte att en strid mellan gott och ont lockar så mycket. Säg istället att Gud och Djävulen försöker uppnå olika mål med sina änglar. Inte att kriga mot varandra utan något unikt som präglar deras sätt.
Skulle vara roligt med en paralell dimention eller något dit tveksamma änglar kan vända sig...

/Erik, praktiskt taget slänger ur sig Cola-bur... idéer. /images/icons/smile.gif

an'Lofir
Haunted by my own mind.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Ärke änglarna hade alla enligt bibeln och dödahavsrullarna sexpar vingar alla UTOM Lucifer som hade tolv parvingar och var den största bland alla Ärkeänglarna enligt legenden så hade de alla några miljoner lägre änglar under sig stackars små svin som bara hade ett par vingar. När Lucifer föll tillhelvete var hans undersåtar som var lojala tvugna att följa han i fallet... MEN enligt andra legender sådana som ej står i bibeln men som tillhör de gamla muntliga samlingarna av myter som Bibeln en gång var en del av vart några av änglarna sådana som vägrade ta sida i striden mellan GUD och Lucifer de vart utvisade både från Himel och helvete tills dess att de har valt sida i striden....

Enligt Vodon tron så är Lucifer en ängel och alla änglar oavsätt typ kämpar för samma mål som GUD men orsaken att lucifer föll från himmelen är att han anser att ALLA medel är giltiga för att nå målet.
Med andra ord att han och Gud kämpar för samma sak men GUD tar hänsyn till oss dödliga som lever på jorden.
Lucifer gör inte det OM det krävs att en maktgalen dåre som slaktar milljoner uppstår och härskar så att vi människor ska lära oss att ta avstånd från ondskan i framtiden i sådana fall stöder Lucifer den dåren.


Läs myter Läs sagor där hittar du allt du kommer behöva..
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag tycker att det låter som en kul ide ! Så fortsätt att arbeta med det !!!
En annan fråga: Kommer spelet att kunna nås för alla ?

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:red]// Johan K</font color=red>
 

Gabriel_UBBT

Warrior
Joined
29 May 2000
Messages
282
Location
Stockholm
Jag tror att det ska finnas för alla... Iallafall tills hela spelet är klart och omgjort en sisådär tio gånger eller nåt. Sen måste några speltesta det å så!

Just nu ligger jag på den andra omgörningen!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det låter ju bra !!
ju fler som testar det, ju bättre respns får man vart buggarna är. Eller hur.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Sarel

Veteran
Joined
4 Sep 2000
Messages
7
Location
Mumeå =)
>Skulle vara roligt med en paralell dimention eller något
>dit tveksamma änglar kan vända sig...

"Tveksamma Änglar, kan jag hjälpa till med något?"

/övertrött Sarel
 
Top