Nekromanti Misstolka mig rätt

BraidsMamma

Veteran
Joined
19 Aug 2003
Messages
171
Location
Tumba
Det här är kanske lite obehagligt och jag vill försäkra er om att det verkligen inte är som det verkar......
Men jag måste ändå fråga...
Finns det något Pokémon RPG?

Jag lovar att det inte är som det verkar men jag skulle ändå behöva ta en titt på spelet om det finns...

Tackar för alla hjälp och förståelse :gremooo:
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,320
Location
Göteborg
hm, inte för att jag vet om jag lyckas länka rätt för det här med datorer är lurigt men här skriver rising om pokémonrollspelet, det första familjerollspelet.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Finns det något Pokémon RPG?"

En kombo som är hyfsat nära är Big Eyes, Small Mouth med supplementet Cute&Furry Cockfighting Seizure Monsters. Då får man, förutom ett rätt bra mangasystem, även de templates som behövs för monstertränare/samlare och de monster man tränar. BESM har ett rätt trevligt rollpersonsbyggarsystem som faktiskt fungerar för mechar, och samlarmonster fungerar förvånansvärt bra med mecha-reglerna.
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Varför misstälka dig rätt när man kan misstolka dig fel.

Nej men ärligt, vad skulle vi kunna misstolka? Pokemon är väll ett trevlig spel?
 

Madon

Warrior
Joined
17 Aug 2003
Messages
238
Location
Vilhelmina/Umeå
Jodå, de första spelen är ganska bra. Men sidoprodukterna (leksaker och annan skit) suger apröv och även de senare i spelserien är ganska kassa då de är uppe i så många monster att de snart kommer behöva räkna i grundpotensform.

/Madon - äger spelen från de 2 första generationerna
 
Top