Nekromanti misslyckat fobislag modell väre

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
sist när jag spelade med min ena spel grupp blev jag dödad på så sätt att jag skulle gå ut på jakt och skaffa mat SL:du kommer till en ganska ljus glänta med lite blommor och annat grönt... har du djur lära??
jag:nej
ja du ser ett gris liknande djur stå och böka i jorden med ryggen vänd mot dig vad gör du ??
jag: ja skjuter med min kortbåge .
ja slår tärningarna och lyckas sen slår SL var jag träffar (öppet)och tärningarna visar baken
SL: ja du träffar djuret i röven (båda asgarvar) slå skada.
jag slår tärningarna och de visar sju!!
jag: neeeeej
SLsert väldigt elak ut och säger: djuret ger upp ett väldigt ilsket ljud, vänder sig om och börgar spurta mot dig vad har du i förflyttning??
jag: 6
Sl ser änumer elak ut och säger att djuret som kommer emot mig har 14 i för flyttning .
jag säger lite halvt desperat att jag börgar spurta mot lägret och skrika på hjälp.
SL säger åt mig att gå ut ur rummet och hämta dom andra men att stana där själv.

5 min senare

oscar kom

jag går in och sätter mig och SL säger till dom andra :ni ser jarl komma springande ut ur skogen som en besatt vansinnig tätt följd av ett skit föbannat vildsvin som har en pil som sitter fast i röven(nu asgarvar alla andra)vad gör ni ??
Alven: jag skjuter en pis med min serinenae´ båge
Alla utom alven: NEEEEEJ!!!!!!!
Alven: jo, den här gången lykas jag nog
SL: slå mot vapen färdighet
Alven:hmm 16.
han slår tärnigarna och säger: nej jag misslyckades (alla utom alven suckar)
SL: oscar slå mot tur
jag slår mot tur och tärningarna visar 12 =(
SL ser elakare ut än nånsin och slår sina tärningar och säger att alven träffar mig i under livet med en två meter lång pil.
alla säger ajjjj och tittar anklagande på alven som säger : det va inte mitt fel att han va i vägen för pilen.
SL: slå skada
Alla utom alven: slå lågt!!!!!!
alven slår tärningarna och börjar räkna högt:10,20,30,40,45 säger han glatt
SL har du nån rustning på underlivet??
jag: nej
SL:slå extra skador
alven slår 9,8,9 och könsorgan på den sista .
SL: jag ska rätta mig lite du har en två meter lång pil som har spetsat din pung!
jag får slå ett döds slag på grund av dom nya skadorna och misslyckas.
Dvärgen: jag springer fram och hugger vildsvinet mot halsen
han slår sina tårningar och det blir 3 extra skador
extra skadorna blir långt sår artärblödning och nack-kotor (nacken går av och vildsvinet dör)
SL säger till alven: det blir väldigt blodigt och eftersom du har blod fobi så får du slå ett chokslag för att inte svimma.
alven :jag har 16 i chockvärde.
han slår tärningarna och eftre x antel sexor så hamnar dom på 68.
han tittar ilsket på mig och säger: det är något fel på dina tärningar.
SL till alven:när du ser blodet spruta ut ur vild svind blir du aldeles förstelnad av skräck och plötsligt så känner du en stark smärta i bröstet och allt blir dimmigt för att sen övergå till ingenting.
SL till resten:plötsligt ser ni calondriel bli stel och ni tänker något åt hållet :vilken mes. varpå han börjar jämra sig och hålla sig för bröstet och efter ett par sekunder faller han ihop på marken. har nån av er läke konst??
dvärgen :jag har.
dvärgen slår och lykas var på SL säger: det första du märker är att han är död och du kan konsta tera att det antagligen berodde på en hjärt infarkt.
(alla hurrar utom alven)

nu kommer frågan gjorde sl rätt när han dödade alven för det fumlade chock slaget ??
(det var sl som bad mig att fråga)
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Jag tycker det var överdrivet att ta livet av honom. Att svimma eller få ett anfall av något slag vore helt okej, men det är synd att döda en rollperson för en sådan sak. Jag kanske bara är känslig o_O
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
nu kommer frågan gjorde sl rätt när han dödade alven för det fumlade chock slaget ??

Jag skulle inte säga det. Att dö för att man ser blod? Nej, det ger jag inte mycket för såvida din karaktär inte var apgammal och hade en historia av hjärtproblem. Det hela verkar bara konstigt.


Storuggla, fobiker grande
 

Martin Eriksson

Veteran
Joined
13 Jan 2002
Messages
128
Location
Karlskoga
Om alven fumlade och gick med mer än 50....vilket är väldigt mycket.....så skulle väl en riktigt fascistisk SL kunna döda en rollperson ja.....han kan ju isåfall kunna skylla på att 52 är en hel del att fumla med...
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Har man alv och dvärg i samma grupp så är den uppenbart dömd till olycka ! /images/icons/grin.gif

På din fråga om det var rätt att döda dig så säger har jag två saker att säga.

1)
Skaffa nya tärningar, dom där tärningarna har slagit sjukt höga värden flera gånger i rad.

2)
Nej, man ska inte döda en karaktär på grund av en fobi.
Man ska döda en karaktär när han/hon episkt offrar sig själv för att rädda resten av gruppen när man flyr från den svarta borgen under den episka fantasy-stora månen.
DÅ är det ok att döda karaktärer. Inte för att dom utsättes för sin fobi.
Får och möss dör av rädsla. Inte stridstränade alver.

Förbannat fånigt säger jag.
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
NEJ!

Dör gör man endast om man misslyckas med dödsslag, inte chockslag, oavsett om du fumlar slår 1972546 med Ob2T6. Att alven sedan skulle vara såpass gammal så att han skulle kunna dö av det hela är för mej helt otänkbart.../images/icons/smile.gif
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Eftersom det var en alv med en Serinaebåge, så var det helt rätt att döda honom. (det verkade för mig som att resten av gruppen inte heller ville ha en sån). Man kan inte träffa baken! Det finns inget träffområde som heter det!
Det är ett stående skämt hos oss, för ibland vill man sparka folk i röven, men det går inte!
Att han träffade dig bara för att du misslyckades med ett turslag....? Jag hade gjort turslaget lättare än ob3T6....
För man DÖR när någon skjuter en med en bögbåge, och för det mesta vill man inte döda RP....
 

Jaak

Warrior
Joined
17 Aug 2001
Messages
281
Location
sthlm
pilar

finns det inge tabell som säger var pilen tar vägen om man missar målet?
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
Re: pilar

nej. det är upp til SL att avgöra. ex om man skjuter en pil över en stadsmur så är det ganska stor risk att man träffar någon innanför. och då är det SL som avgör. (kanske vakten som råkade stå på muren såg vem som sköt pilen och att den träffade en adelsman som avled. vips så har man ett äventyr på gång.)/images/icons/dragon.gif
 

Jaak

Warrior
Joined
17 Aug 2001
Messages
281
Location
sthlm
Re: pilar

ömm de är väl ganska liten chans att man träffar någon men jag fattar vad du menar.....
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Hmmm..... Ser ut som en ganska elak SL tycker jag. Annars ahr nog det mesta sagts.

Jag spelar förrsten Tirak i en grupp me både alv och dvärg i. Fast det vet förstås inte dom om än. Jag är rätt så ordentligt övertäckt....
 

Gunnar_UBBT

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
74
Ny Ramlösa reklam? :D

Fick mig att tänka på reklamen...tack för hjälpen med vildsvinet lixom, ha ha.
 

Gunnar_UBBT

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
74
Chockslag = Fail = Dödsslag = Fail = Död(?)

Det minsta jag tycker han skulle gjort, om SL nu var så inställd på att "oj oj, det har var så mycket chock, så nu tar nog hjärtat stryk"....Det är ju att låta Alven slå ett dödsslag.

Av enbart chock svimmar man ju, sedan slår man dödsslag för att se om det gick värre. Eller minns jag fel? Har inte spelat på ett bra tag.

/G
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Chockslag = Fail = Dödsslag = Fail = Död(?)

"Av enbart chock svimmar man ju, sedan slår man dödsslag för att se om det gick värre. Eller minns jag fel?"

Njae, av enbart chock svimmar man. Sedan är man avsvimmad.

Dödsslag får man genom att till exempel bli skadad; överlever man så får man dessutom slå chock - det kanske är det du tänker på.
 
Joined
24 Mar 2002
Messages
330
jag tycker att om någon fumlar på ett chock slag så borde han bara svimma en längre tid, typ en massa timmar.(beroende på hur mycket han fumlar)
 
Top