Nekromanti Misslor

Lucifer

Veteran
Joined
24 Sep 2001
Messages
154
Location
Stockholm
Jag ränkte på det där med misslor, vad har de egentligen för plats i mundana? För mig känns det som de nästan inte passar in. Jag tror att jag aldrig har använt mig av misslor i mina uppdrag. Det finns så lite information i böckerna om misslor, dessutom känns dom lite tråkiga. Vart på mundana håller dom till? Är de till 100% fredliga? Jag menar de finns ju inga vapen som misslorna har kommit med. Eller gör det de? För mig är Misslorna ett mysterium.

Lucifer

"Always look at the bright side of life"
 

Belgarth

Swordsman
Joined
7 Jun 2001
Messages
401
Location
Borås
misslor hör till den snälla rasen på Mundana.
dom är lite mysko eftersom att dom alltid ser på livet på den ljusa sida(hakuna matata).dom behöver inga vapen eftersom dom bor i kraggbergen och har skydd av kraggbarbarer.

How do you prove that you exist? Maybe we don`t exist....
 

Belzambix

Warrior
Joined
26 May 2001
Messages
240
Location
Alingsås
igentligen hör de inte in i Mundana.. de kom av en slump från en annan dimision, typ (har jag rätt)?? och ramlade ner hos kraggbarbarerna... och missla betyder på kraggiska(?!) gudasänd eller nått

Arjna Sokkrat, Schaman
(www.spelaroll.net/naug)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Definiera "oseriöst"

Är "oseriöst" detsamma som "humoristiskt"? I så fall kan jag avslöja att ingenting av Neogames produktion är seriöst.

Är "oseriöst" detsamma som "inte stridsduglig"? Väx upp i så fall.

Är "oseriöst" lika med "gullig"? Snälla, släng ifrån dig macho-attityden. Det är rollspel vi spelar, inte Mr Universe-spelet.

Är "oseriöst" lika med "barnslig"? Vad är i så fall hela rollspelshobbyn - en förlängning av tjuv&polis ocvh mamma-pappa-barn?

Misslor har en levande kultur, de har ett samhälle, och de har fanimej bra mycket större känsla för ansvar än korkade äventyrare som ger sig av och lever jävel och förväntar sig att folk ska hylla dem för deras katastrofer eftersom de har pengar. Misslor brukar jord, försörjer familjer, låter bli att slåss, lagar god mat och är i största allmänhet fredliga och konstruktiva av sig. Om du kallar det för "oseriöst" så föredrar jag ett oseriöst liv än ett seriöst.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Vet du inte vad oseriöst är krille? Jäkla missla.

Hehe.

Krille, misslorna var ju skapade av dig för att vara en gullig skämtras. Det har du ju sagt själv många gånger. Kanske har de blivit lite mindre oseriösa men de är likt förbannat en liten rolig krabat som ska jäklas med resten av gruppen på ett gulligt sätt. De är nu inte jätteviktiga direkt och har inget med mundana att göra. De kom ju för helvete nedhoppandes från en annan dimension!

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Varför misslor och kraggisar kom med

"Krille, misslorna var ju skapade av dig för att vara en gullig skämtras."

Nej. Misslorna skapades för att vara huvudpersoner i Trollvinter. De plockades in i Eon som motvikt för alla macho- och realismkobolder som annars hotade att helt enkelt ta över spelet.

Kraggbarbarerna skapades däremot som en skämtras, men det verkar folk inte förstå.

"Kanske har de blivit lite mindre oseriösa men de är likt förbannat en liten rolig krabat som ska jäklas med resten av gruppen på ett gulligt sätt."

Jahapp. Ännu en person som gravt missuppfattat vad man kan göra med misslor. Läs mer om <a href="http://forum.rollspel.nu/showthread...5261&page=&view=&sb=&vc=1#Post45261">populära misslemyter här</a>.

"De är nu inte jätteviktiga direkt och har inget med mundana att göra. De kom ju för helvete nedhoppandes från en annan dimension!"

Och? Det var tvåtusen år sedan. Misslor är nu en del av Mundanas civilisation vare sig du vill eller inte. Det där påståendet är som att säga att vita och svarta amerikaner inte är jätteviktiga och inte har något med USA att göra, eftersom deras förfäder invandrade (eller invandrades) från en annan kontinent.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Möjligheter av olika sort

Inte för att jag som endast är spelare i Eon har träffat på någon missla än men jag tycker att dom verkar helt okej!
Misslorna ger ju SL fler möjligheter av diverse slag. Kanske lite annorlunda mot "det vanliga". Gillar man dom inte så kan man väl helt enkelt strunta i att ha dom med.
Det är enligt min mening en härlig ras som kan, om man vill, leda till en massa härligt rollspelande.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Varg

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
79
Location
Arvika
Re: Möjligheter av olika sort

Jag som SL använder Misslor ganska flitigt i mina äventyr. För mig känns dom lite gran som Midgårds hober (förlåt Krille). Och är man förälskad i dessa små varelser är det inte svårt att överföra många av hobernas egenskaper på Misslorna.

/Varg
 

Hybris

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
139
Misslir är mysiga, det funns inget bättre än att slänga in en missla i en sittuation där spelarna behöver lite vård och ompyssling. I mitt Mundana är misslor duktiga på att vara snälla och ta hand om alla. Det finns inget som funkar så bra på spelarna som en ledsen missla, de blir aldeles till sig och vill hjälpa till vad som än är misslans problem. Jag tycker att det ska vara mer misslor i eon de hjälper till att göra livet lite drägligare.

"Om du beger dig ut på tigerjakt, förvänta dig en tiger"
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Urmisslan

Som en av speltestarna av "Trollvinter" spelade jag mot urmisslan Honung (spelad av min sambo). Då jag spelade en krigartyp som bl.a. fick beskydda misslan mot diverse faror, känner jag att misslor har en funktion, och att de inte är en fluffig gulle-gullras. Det hade säkert varit lättare och mer kommersiellt av Krille att hitta på någon megakaosondingmutantras eller superkoboldpåvvergäjmingras som tilltalat herrar misslehatare, men nu gjorde han inte det. Tack, Krille!

Rollspel och svärd på <A HREF="http://www.algonet.se/~enda/index.htm" target="_new">http://www.algonet.se/~enda/index.htm</A>
 

Utopi

Warrior
Joined
30 Nov 2000
Messages
233
Location
Uppsala
Re: Vet du inte vad oseriöst är krille? Jäkla missla.

Jag vill inte försöka låta smart eller något. Men det verkar som alla raser som inte kan bli stora starka och allmänt livsfarliga är onödiga och töntiga?. Jag har själv spelat en missla som jag råkade tycka om. Inte för att han var stark utan för att han hade en personlighet. Tro det eller ej, ÄVEN misslor kan ha det.

//mvh peter

hockey, en av dom lägre raserna.<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by utOpiA on 2001-10-05 13:35.</EM></FONT></P>
 

Lucifer

Veteran
Joined
24 Sep 2001
Messages
154
Location
Stockholm
Re: Varför misslor och kraggisar kom med

Hur kan man tänka sig att den dimenssionen ser ut. Jag menar om man vill använda den i ett äventyr. Är det en värld av förödelse där misslorna var tvungna att rymma ifrån, eller är det en gullig värld där krig och elände inte finns, där misslorna av en olyckshändelse kom ifrån.

Vad är det för roligt med kraggbarbarer? Jag jämför dem med typ vikingar, jag kan i alla fall se något roligt med dem. Jag kanske inte har tillräckligt mycket kunskaper för att yttra mig om den saken, har jag fel blir jag mer en gärna rättad.

Lucifer

"Always look at the bright side of life"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Varför misslor och kraggisar kom med

"Hur kan man tänka sig att den dimenssionen ser ut."

Ungefär som Europa på 1100-talet. Trollens Furste härjar och en evig vinter har drabbat Missladal. Två modiga mislor lämnade Missladal för att finna en riddare som kan driva bort trollen så att våren kan komma tillbaka. Dessvärre gick det inte helt som planerat - misslorna hamnade i baksuget av en magisk duell och ramlade genom ett hål in till Mundana.

"Vad är det för roligt med kraggbarbarer?"

De är en utflippad parodi på alla hårda barbarer med höftskynke och bar överkropp i hårda karga bergslandskap som bara spänner muskler och talar med österrikisk brytning (läs: Conny Rabarbern).

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Roblin

Warrior
Joined
2 Apr 2001
Messages
208
Location
uppsala, sverige
Öhh...


Jag har själv spelat en missla som jag råkade tycka om. Inte för att han var stark utan för att han hade en personlighet. Tro det eller ej, ÄVEN misslor kan ha det.


Ok, så du gillar att spela en gullig liten kvartsfigur, men vadå då?
Försök inte få det att låta som någon sensation.
Alla är inte fjorton år och luktar kiss.

Vad är det egentligen för mening med att gnälla på misslor förresten, gillar ni inte skiten så stryk den då.

-roblin-
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
silver puckar på....

*suck*
jag gillar liknelser, så här är en till dig....
de där hallännigarna. vad är det för vits med dem överhuvud taget? totalt oviktiga för jorden som helhet. och ingen militär makt alls. dåliga är vad de är!

min poäng är att vill du spela rollspel med mycket muskler kan du välan hålla dig till quake. det verkar inehålla en lagom ratio eldkraft vs. allt annat bjäffs (som att ROLLSPELA) för dig.

Lave -nu får alla finnas bäst de vill
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: kraggbarbar och är inte rädd att använda han

Misslor håller jag med fungerar sluta tänk på dom som en gulli gulli gulli ras.
Utan tänk på dom som en grupp varelser som vill leva i fred gillar kraftiga vackra färger i kläderna och utsmyckningar och har en ovanlig sätt att tänka som gör det svårt för dom att förstå ironi..
Att de sen är gulliga har inte med saken att göra.

Något Krille inte tog upp i sitt exelenta försvarstal är detta...

1 Misslor är SMÅ ändå är de NÄSTAN lika starka som mäniskor.
2 Misslor är SMIDIGARE än människor..
3 Misslor ÄTER mindre mat än vad människor gör..

Vad betyder dessa 3 punkter då ?
1 betyder att de kan använda tunga vapen och en Missla MÅ gilla att leva i fred men en Missla ÄR inte dum utan vet att det finns ANDRA som gillar att PLUNDRA och däfför tvekar inte en Missla att använda sitt vapen för att slå in huvudet på bråkmakare..
2 Då de är smidiga kan de använda stickvapen bättre än vad människor kan de har naturlig talang att smyga och klättra vilket är nyttiga eganskaper för en som vill döda bråkmakare från bakhåll.
3 Genom att de har så små kroppar behöver Misslor inte lika mycket mat som en vuxen människa ändå har de nästan samma styrka och fysik som en människa det leder till att blir det svält och svårigheter så klarar sig Misslor Längre än vad mäniskorna gör på samma mängd mat vilket leder till att Misslor kan få fler barn och fler som överlever svårigheter.. ( De är bränsle ekonomiska helt enkelt )





<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 
Top