Nekromanti Misslor VS Dvärgar

Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Nej. Det bor endast dvärgar permanent i dvärgafästen, besökare släpps inte in speciellt långt.
Undantag kanske finns, men på det stora hela, nej.
 

Funs1

Veteran
Joined
19 May 2003
Messages
40
Location
Aspåsnäset (Östersund)
Nej, det tror jag inte.

Misslor har ingen förmåga att se i mörker, så det skulle bli jobbigt för dom. Dessutom är dom lite lik alver, och förväxlas ofta med dem pga deras spetsiga öron, vilket säkert ogillas av dvärgarna.

Orkar inte komma på fler saker, men det kan säkert andra hjälpa till med.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Da Power of Food

Tror ni att det bor Misslor i Dvärgafästen???
"Never understemate the power of the force or good food"

Bland Misslor finns några av mundanas främsta matlagare.
Dvärgar liksom alla andra varelser njuter av god mat därför ÄR det möjligt att några fästen har små inbjudna familjer av Misslor som lagar mat och arbetar inuti ett Dvärgfäste.
 

Tzam

Warrior
Joined
16 Oct 2002
Messages
328
Location
öhh... nära Sundsvall
Jag tror inte att en missla skulle ha tålamodet att vandra upp till ett Dvärgafäste. Dom skulle hitta lite fina blommor på vägen och sen gå hem!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Da Power of Food

"Dvärgar liksom alla andra varelser njuter av god mat därför ÄR det möjligt att några fästen har små inbjudna familjer av Misslor som lagar mat och arbetar inuti ett Dvärgfäste."

Hoppas inte skäggtomtarna tar illa upp, men jag har en känsla av att misslorna skulle tacka nej till den inbjudan. :gremwink:
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Om du kollar i alvboken... (ANT)

...Så står det att just dvärgar lätt skiljer på misslor och alver, då de har alldeles för lång erfarenhet av de senare.

Mvh Victor Palm
 

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Re: Da Power of Food

Hoppas inte skäggtomtarna tar illa upp

Meh! Tomtar har skägg. Det alternativa namnet på dvärg är väll skäggmissla?

Silvervarg tror att man ska koka dvärgar för bästa smak.
 

Funs1

Veteran
Joined
19 May 2003
Messages
40
Location
Aspåsnäset (Östersund)
Böcker...

Måste ha missat det, men för mig känns det som om det finns massor av orsaker till att en missla aldrig skulle bo i ett fäste, och förutom storlek finns det nog inte mycket gemensamt hos dvärgar och misslor.

Jag orkar aldrig sitta och leta i böckerna och citera neogames varje gång jag skall svara på ett inlägg, och det är massor med saker som står i alla böcker som min grupp inte orkar ta hänsyn till. Vi har vår världsbild utifrån det vi läst, och i den världen spelar vi. Nu måtte jag haft fel, men även om dvärgar vet skillnaden, varför skulle de gilla misslor bättre?

//Funs1
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Re: Böcker...

"Måste ha missat det, men för mig känns det som om det finns massor av orsaker till att en missla aldrig skulle bo i ett fäste, och förutom storlek finns det nog inte mycket gemensamt hos dvärgar och misslor."

Håller absolut med, det har jag gjort hela tiden. Dvärgarna vill säkert ha dit misslor (matlagning t ex) men jag tror inte att misslorna vill bo i berget.

"Jag orkar aldrig sitta och leta i böckerna och citera neogames varje gång jag skall svara på ett inlägg, och det är massor med saker som står i alla böcker som min grupp inte orkar ta hänsyn till. Vi har vår världsbild utifrån det vi läst, och i den världen spelar vi.

Precis, det är ju precis därför jag informerar dig om att dvärgarna ser skillnad på misslor och alver.

Nu måtte jag haft fel, men även om dvärgar vet skillnaden, varför skulle de gilla misslor bättre?

Nog gillar de misslor alltid, det gör de flesta. Detta gör dock inte att misslorna har samma känslor för dvärgarna.

Mvh Victor Palm
 

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Re: Böcker...

Misslorna har ju inte krigat mot dvärgar och slaktat dem i tustental. Det kan ju vara ett plus.


Silvervarg gillar dvärgar.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Da Power of Begging

Hoppas inte skäggtomtarna tar illa upp, men jag har en känsla av att misslorna skulle tacka nej till den inbjudan.
Dvärg "Snälla snälla söta med socker på toppen"
Missla "nej"

Dvärg "Men snälla" snyft "Snälla våran mat smaker dåligt"
Missla rodnar "Sluta grått snälldu Nej"

Dvärg snyftar ännu värre "Snääääla och kungen har födelse snart snart" snyft Bhuu snyft "Vi behöver en kock som kan göra god mat."

Missla "Jag har barn och dom kan inte bo under jord så du ser det går inte"
Dvärg snyft "Så det är bara på grund av barnen som inte kan bo under jord som du inte kan jobba i vårat fäste ?"

Missla "Ja Missle barn mår dåligt av att bo under jord. Annars hade jag Älskat att jobba i erat fäste"

Dvärg slutar att gråta "Då bygger vi en Stuga utanför portarna där Du och dina barn kan bo i sol coh värme. Då kan du komma och jobba hos oss vilket du sa att du skulle älska att göra"

Missla "Eeee sa jag det.. suck okej då jag kommer"
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Da Power of Begging

Håller med om allt som är skriver...
Misslor tror jag inte skulle tycka om att bo under jord och de 2 raser har inget gemensamt (förutom storlek som var nämnt).
Tror ej att en missla skulle spendera en stor tid i ett dvärgafäste såvida de inte blev kidnappade eller något annat ruskigt. :gremlaugh:
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Da Power of Begging

Håller med om allt som är skriver...
Misslor tror jag inte skulle tycka om att bo under jord och de 2 raser har inget gemensamt (förutom storlek som var nämnt).
Tror ej att en missla skulle spendera en stor tid i ett dvärgafäste såvida de inte blev kidnappade eller något annat ruskigt.
eller om någon betalade dom nog bra.
Genom pengar eller genom beskydd.
Misslor må vara oskyldiga och naiva i sin läggning men de är inte dumma.
Även misslor vet att pengar kan vara bra att ha.
Även misslor vet att ha en Dvärg kung eller vanliga dvärgar som vänner är BRA de kan ge beskydd och hjälp om problem kommer Misslornas väg..

Misslornas främsta egenskaper är inte att de är stora och starka utan att andra är villiga att slåss och beskydda dom.
 

Raco

Veteran
Joined
12 Jan 2004
Messages
62
Location
Skogen
Re: Da Power of Food

Det tror jag knappast. Dels för att dvärgar inte är så mycket för besök sen för att det är ganska tuft där nere eller uppe?
JA ja och sen för att misslor har inte de mörkersendet och sen är misslor lätt att blanda ihop med alver
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Henéalookalikes?

Misslor i dvärgfästen är förmodligen en väldigt ovanlig syn, men henéa är väl inte alltför olika misslor å andra sidan, eller hur?

- Ymir, klaustrofil
 
Top