Nekromanti Misslor och Alver - Lägesrapport?

Ydram

Warrior
Joined
23 Apr 2002
Messages
263
Location
Umeå
Nu råkar det vara så att jag sitter här med en massa pengar över och hittade ett par gamla annonser i Fenix, nämligen över Alver och Misslor. Så jag gick in på Neogames hemsida och tänkte se om de har blivit utgivna och jag bara varit ouppmärksam. Men så var inte fallet...

Så jag sökte lite på Eonforumet... Öken, bara urgamla trådar. Så jag startar en ny...

Skulle bara kolla hur det går för dem, har inte hört något på ett bra tag känns det som. Sen behöver jag mer material att läsa, har ju plöjt igenom allt annat :gremwink:

Jo, nått officiellt ord om "Demoner & Demonologi" ännu?

Peace - out
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Har för mig att misslor redan finns att köpa.
Alver2 däremot, den "borde" ha kommit ut i början av sommaren.
Hmm snart höst? No Alver 2 :gremfrown:


Angående demoner och demonologi så verkar det som att är den kommer ut, då har dom gamla rävarna gått i pension.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Jag tycker också att det är synd. Misslor ser spännande ut.

Samtidigt förstår jag alla spelmakare där ute som idiellt med sina grejer. Men, har man annonserat flera gånger (som Misslor) så skapas ju en förväntan.

/ Andy, som ser fram emot alla kommande moduler till alla rollspel
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Misslor är inne på sista genomarbetningen, ett par illustrationer kvar, och en sista översikt av layouten. Den kommer att finnas i butik i september.

Sebastian Andersson har kommit igång med skrivandet av Alver igen, och har fått backup av Anton Wahnström. Alverboken ska finnas i butik i November.

Petter Nallo har skrivit en del på Demoner i sommar, men än så länge finns det ingen satt deadline på arbetet.

Sådant är läget!
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Underbart! All cred till Neogames arbetare som faktiskt får ut de där modulera nu i år!

Finns det över huvud taget några planer om spelledarskärmen?
 

Ydram

Warrior
Joined
23 Apr 2002
Messages
263
Location
Umeå
Det var glädjande nyheter, då vet jag vad man ska se fram till i höst också :gremsmile:
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Tydligen svek mitt minne mig den här gången också...

Men jag har nog aldrig blivit så glad över ett inlägg som när legion berättade att dom har börjag på demoner igen xD

/ja förutom Ymirs mastodontinlägg... Det var länge sen nu ymir.
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Spelledarskärmen ja. I och med att vi faktiskt påbörjat arbetet med EON IV, så känns det lite fel att ge ut en skärm för EON III. Det är förvisso MYCKET arbete kvar på IV (vi pratar en fullständig layoutändring, helt nya illustrationer till ALLT och stora regelförändringar och världsfokus), och vi kommer inte att se det på marknaden förrän tidigast i slutet på 2009 om vi samtidigt ska kunna ge ut våra planerade moduler. Men att släppa skärmen till 3an gränsar i mitt tycke på att blåsa folk på pengar . Alla kommer väl inte följa EON upp i 4an, men ändå. Vad som kan bli möjligt är dock en nedladdningsbar variant på Neogames hemsida.
 

Ydram

Warrior
Joined
23 Apr 2002
Messages
263
Location
Umeå
Jag skulle nog vänta med att köpa en spelledarskärm om 4:an är på G, även om den är långt bort. Men en nedladdningsbar på hemsidan vore verkligen guld, alla som har en gammal skärm liggande kan ju då bara "uppdatera" den. Behöver ju inte direkt vara nått avancerat...

Om ni tar och gör så stora förändringar kanske inte namnet "Eon IV" är så upphetsande. Eon Redux, eller nått annat spejsat vore kul då...
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
En nedladdningsbar spelledarskärm skulle göra mig lika glad som en affärsköpt en (även om det senare känns lite häftigare), så jag är helt med er där.

Vad gäller EON IV har jag stora förväntningar; jobba på med det!
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Å andra sidan, Västlanden är lite smått på gång nu, eller hur Ymir? :gremwink:

*petar vildsint på Ymir med en pinne*

Jag förväntar mig ju att hela modulen är färdig innan jag slutför Kahiras Momolanska nationalskatt av visdomsord.
 

Boldtaar

Warrior
Joined
12 Jul 2004
Messages
264
Location
Göteborg
Måste vara nära nu, eller har det sprungits in i oförutsedda problem?
Är det något skickas för tryckning än?
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Jo, om misslor ska komma september så är det brotom... Ärligt talat så tror jag inte att den kommer än på en månad, tidigast.
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Så jag gick in på Neogames hemsida och tänkte se om de har blivit utgivna och jag bara varit ouppmärksam. Men så var inte fallet... På Sveriges minst uppdaterade sida lär du inte få några svar...

[OT: Phobia är ett nytt skräckrollspel som Neogames håller på att utveckla. Tanken är att detta skräckrollspel skall dyka upp som en riktigt "otrevlig" överraskning under 2005.]
Haha :gremgrin:

Demonboken väntar jag med på! Ge ut den nu!
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Demoner & Demonologi går otroligt långsamt!

Men det rör på sig lite. Har allt för mycket att göra med arbetet just nu tyvärr :gremsmirk:

Men borde lägga några veckor att skriva på den så att det blev några färdiga kapitel klara. Men väntar på att misslor skall komma ut först innan jag tar itu med mer saker till Eon.
 

Kippis

Veteran
Joined
17 Sep 2008
Messages
4
Location
Värmdö, Stockholm
Lite OT och tack

De är så att jag måste få misslor, alver2, demoner och västlanden. Jag måste få allt och lite till ändå!
Om jag inte hade varit så feg och rädd hade jag själv skrivit dem, så jag kan inte klaga på alla underbara människor som både jobbar och skriver EoN material. Själv har jag all tid i världen.. Och ville mest tacka alla som skriver och arbetar med EoN och andra Neogames produkter.

Men att neogames hemsida updaterades för snart ett år sedan är lite segt. Nu vetj ag iofs inte hur svårt de är att updatera sidor och så eftersom jag e lågutbildad på allt med datorer.

Tack för mig!
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Re: Lite OT och tack

Att uppdatera en hemsida kan vara smidigt...
Jag kan t.ex. göra en hemsida ifrån scratch på ettpar dagar utan problem, om jag har informationen som ska läggas upp och inte behöver skriva allt själv. Att sedan uppdatera den skulle gå mycket snabbt. Jag menar, vi har en föreningssida som jag tidvis uppdaterade ettpar gånger i veckan. Visserligen små uppdateringar varje gång... Men ändå.

Problemet är väl att Neogames sida är svåruppdaterad på grund av hur den är gjord.
Men då tycker jag: ut med skräpet och gör en ny. Vilket också sägs att de håller på med, men att Neogames ska få en ny hemsida har sagts under så lång tid nu att jag inte vet om jag ska tro att det är på gång.
 
Top