Nekromanti Misslor och alkohol

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
citat från Neogames hemsida.
I denna bok beskrivs misslorna, deras liv och byar. Intressanta fakta om misslorna beskrivs, rörande allt från amtlganing till misslornas så kallade 'nationer'. Det finns tips och regler för att underlätta för spelare och spelledare att skapa och spela misslor.
Det verkar som om skribenten själv har varit på missle ölen angående 'amtlganing' vilket jag misstänker ska vara matlagning.
Men det jag undrar är kommer det stå en del om misslornas så kända ÖL?
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Misslornas öl är mycket svagt..
Då de själva är mycket påtagliga för alkohol

Vet dok ej vad som kommer stå i misslornas backgrundsmodul...
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Neogames' hemsida kan inte uppdateras pga att CJS är pappaledig och att jag å Nallo inte har administrationsrätt till hemsidan.

Vad Misslor anbefaller så får ni ta å tjöta på Krille tills han skriver klart 'et.
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
*suckar melodramatiskt, som den lärare i språk han skall bli, och ger Gastono ett IG i ordval... * den rätta termen vore mottaglig... inte påtaglig...
däremot skulle nog alkohol i en misslas kropp ha en påtaglig närvaro...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Misslornas öl är mycket svagt.. Då de själva är mycket påtagliga för alkohol"

Bara så du vet, det är inte Pripps Blä klass 1 som de gör. Visserligen sitter en stor del av styrkan in smaken, men styrkan i styrkan ska inte ringaktas.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
"Det verkar som om skribenten själv har varit på missle ölen angående 'amtlganing' vilket jag misstänker ska vara matlagning.

Halvt rätt .Det ska vara "amtlagning". Misslor är experter på att sätta ihop danska län som gått sönder.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Ja, självklart!

Man kommer få med ett smakprov på alkoholmarinerad missla när man köper modulen...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Here we go again!

Vi vet ju alla att missla smakar som kyckling, och jag hade faktiskt på gång att skriva en kokbok om hur man tillagar missla... Jag kanske borde återuppväcka den idén.

Någon som har lust att bidra med en Geografica Mundana? :gremsmile:

(Varför hamnar jag alltid här...? :gremwink: )
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Misslor smakar som FLÄSK!

:gremmad:

Kom inte med felaktig information här!

Det finns många sätt att tillaga missla, det beror helt på hur gamla de är, hur feta de är (man kan alltid göda dem), om det är hanar eller honor etc.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Men levern...

Levern är utsökt när de fått i sig tillräckligt mycket missleöl. Behövs inga kryddor, det är bara att koka eller grilla...
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Skinkan är fin...

...men den är så liten! Det gäller särskilt misslekultingar, som har den läckraste skinkan. Oftast kan man dock fånga flera av dem.

Resten av kultingen kan man göra korv på.

Erik
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Re: Skinkan är fin...

Heter det verkligen kulting när det handlar om misslor eller är du på väg Off Topic? :gremtongue:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Skinkan är fin...

"Heter det verkligen kulting när det handlar om misslor"

Nä, det heter "valp".

"eller är du på väg Off Topic?"

Ja.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Små Misslor

Heter det verkligen kulting när det handlar om misslor

På Krille-språket heter det Kotte..
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Skinkan är fin...

Var inte den här deltråden REDAN OT? :gremlaugh:

Den som betraktar misslor som djur man kan äta upp (troll?) kan väl mycket väl applicera djur-terminologi på dem. Jag försökte mest vara makaber.

Erik
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Re: Skinkan är fin...

"Var inte den här deltråden REDAN OT? :gremlaugh:"

Nej, nej... Det vet jag inget om... Jag går och skriver en kokbok istället för att diskutera det här mer ok? :gremsmile:

"Den som betraktar misslor som djur man kan äta upp (troll?) kan väl mycket väl applicera djur-terminologi på dem. Jag försökte mest vara makaber."

Troll och Jazzlusar! Men... Jag tycker barn låter mycket mer makabert...Liksom... "Nu äter vi misslebarn".
 
Top