Nekromanti misslor o sex?

kitty

Veteran
Joined
23 Mar 2003
Messages
11
Location
Gävle
Det uppstod en disskusion igår om misslors sexintresse. Är det någon som vet något om detta? Personligen tycker jag misslor verkar vara livsnjutare så jag kan tänka mig att de tumlar runt i höet ibland :) Men det kanske är nån som faktiskt vet?

(Hur förökar sig misslor egentligen? Är det "det vanliga" sättet eller?)
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,904
Location
Barcelona
Tja, jag skulle nog vilja säga "som människor, fast snällare". Det där med "fast snällare" lägger jag bara till för att jag har svårt att tänka mig en våldtäktsman bland misslorna, även om det förstås inte bör vara en omöjlighet. vad gäller "som människor"-delen, tja, misslor är ju inte bara mindre än människor (och små djur tenderar att pippa oftare än stora), de har inte heller någon överdrivet lång livslängd (ála alver och dvärgar) som skulle kunna motivera lägre sexdrift.

I ett flertal diskussioner här på forumet kan du förresten läsa mer om misslors mentalitet, och utifrån det materialet bör du kunna dra dina egna slutsatser.
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Nej.

Om du skulle fråga en missla om det skulle den rodna och prata om något annat. Eller låtsas som ingenting. Det är INTE ett samtalsämne bland misslor.
Någon gång när de blivit tillräckligt gamla kommer deras mor eller far berätta om det, men annars talas det aldrig om.

Tror inte heller att de tumlar runt i höet så mycket...de är nog nöjda med att vara gulliga. De som är gifta är väl som människor ungefär, fast ännu mer hemlighetsfulla i sin fysiska kärlek.

Ja, misslor förökar sig som "vanligt".
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,904
Location
Barcelona
"missla" på engelska [NTIT]

Helt orelaterat till resten av diskussionen (förutom missleanknytningen) kom jag att tänka på följande. Neogames planerade ett Eon-CRPG som aldrig blev av. Spelet var på engelska. Det är alltså rimligt att anta att man för spelets skull skapade en engelsk term för "missla".

Så, någon som känner till denna term och är villig att dela med sig? Misle? Missle?

Bara nyfiken.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Är det någon som vet något om detta? Personligen tycker jag misslor verkar vara livsnjutare så jag kan tänka mig att de tumlar runt i höet ibland :) Men det kanske är nån som faktiskt vet?"

Får man tro vetenskapliga undersökningar med misslor och djupintervjuer så blir nya misslor till medelst storken, eftersom ingen missla har sex, någonsin.

Fast svaret på dina frågor står faktiskt att läsa här på forumet. I den här tråden så finns allt du vill veta om misslors privatliv.
 

storken

Warrior
Joined
2 Mar 2003
Messages
298
Location
Fagersta
Får man tro vetenskapliga undersökningar med misslor och djupintervjuer så blir nya misslor till medelst storken

blanda inte in mig i det här :gremtongue:

sorry, var tvungen
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Skulle nog tro att om misslorna lever i samma sorts samhällen som människor så vet de MKT exakt hur sex går till, tänk på att hela familjen lever i samma hus, vilket innebär samma rum, och man kan lungt utgå från att mamma och pappa inte sickar ut hela familjen till ladan innan de "gosar".
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Jag tror att det går till på följande sätt :gremwink:

Pappan: Ungar ut i ladan!
Unge 1 : Varför det?
Pappan: vi ska kn..öhh vi ska...
Mamman: laga skor..
Unge 2: vi har inga
Pappan och mamman: men ut för i hel**** annars får ni stryk...

Eller det gamla hederliga "ormen kryper i gräset"

Är det inte vanligt att Föräldrarna går ut i ladan....
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Fråga

Jag har uppfattningen att dom "gifta" missleparen är väldigt gosiga mot varandra.....är detta helt fel?
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Re: misslor o sex? (bönder och boende)

Jag är inte så insatt i medeltida boende, däremot i sexton och sjuttonhudratalet, vilka levde betydligt mere medeltida än vi gör. Det fanns helt enkelt ingen anledning till att håll det hemligt vad föräldrarna höll på med, varför skulle de? Man levde betydligt närmare varandra, så att några i samma rum hade sex var inget konstigt (om de var gifta o.s.v.).
Mycket av våran syn på sex, barn och prydhet är artonhundratals konstruktioner, och då främst bland medelklassen.
 

Ambition

Veteran
Joined
29 Jun 2002
Messages
29
Location
Uppsala
Misslor och barder?

Jo, numera har jag tagit upp bardens mantel i ett Eon-äventyr och det uppkom snabbt några misslerelaterade frågor. Den unge Amergins familj har nämligen traditionellt sätt lätt för att umgås med misslor, och med tanke på att den lilla slyngeln är så översexualiserad, funderar jag på om en missla skulle tycka det var trevligt att ha det lite förtroligt i sänghalmen med honom? Eller är missla-människa relationer endast något för den experimentlystna misslan?
Vidare undrar jag över misslornas förmåga att känna av minnen och hur central den är för misslevardag. Känns det tomt och tråkigt att röra vid någon utan att få ta del av dennes sinne? Hur uppfångade blir misslor av sensationen att dela sinne?
Slutligen kanske jag skulle kunna få veta om det finns någon förklaring till hur misslornas förmåga funkar och har kommit till enligt Mundanas magiteori eller vad religiösa grupper har för metafysiska förslag i ämnet? Spelade nämligen en gång en hypokondrisk bibliofil tjuv vid namn Regnskratt Sjöros som hade den unika förmåga att kunna läsa alla rasers sinnen. Skulle vara användbart för framtida äventyr att veta vad som skiljde honom från den vanliga misslan.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Misslor och barder?

"Den unge Amergins familj har nämligen traditionellt sätt lätt för att umgås med misslor, och med tanke på att den lilla slyngeln är så översexualiserad, funderar jag på om en missla skulle tycka det var trevligt att ha det lite förtroligt i sänghalmen med honom?"

Med stor sannolikhet inte. Man kan ju inte dela minnen med långlingar.

"Vidare undrar jag över misslornas förmåga att känna av minnen och hur central den är för misslevardag. Känns det tomt och tråkigt att röra vid någon utan att få ta del av dennes sinne? Hur uppfångade blir misslor av sensationen att dela sinne?"

Att dela minnen är något tämligen intimt, och det delar man inte med andra än de allra närmaste.

"Slutligen kanske jag skulle kunna få veta om det finns någon förklaring till hur misslornas förmåga funkar och har kommit till enligt Mundanas magiteori eller vad religiösa grupper har för metafysiska förslag i ämnet?"

Misslornas förmåga att dela minnen är knappt ens känd utanför misslesfären, och vad jag vet så är det ingen som har forskat i ämnet.
 
Top