Nekromanti Misslor med vapen!

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
eftersom Misslor blivit ett populärt ämne. tänkte jag diskutera vad Misslorna skulle tänkas använda för vapen

efter en lång discution i min inlägg så kan folk fram till att Misslor är extremt fredliga och inte skulel slås för nästan någon anledning

men om dom skulle slås så tror jag stenhårt på 1 vapen

Slungan enkel att bära smidig och liten perfekt för en Missla och så ser Dolken bra ut med

och kanske om det är en krigiskt inriktad Missla ett kortsvärd eller spjut

vad tycker ni?
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
"vad tycker ni?"

Jag tycker att detta är världens tråkigaste ämne, som har diskuterats så många gånger att gaserna från dess ruttnande väsen snart hotar att explodera hela forumet.

-Hjalle, hatar 'missle vapen'.

Edit: Jag vet att det heter misslevapen, ingen ska tro annat.
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Vad pågår? [OT]

Varje tråd som Sauron90 startar får genast lägsta betyg av någon. Vore Sauron90 en grov trollare eller riktigt oförskämd tölp i sina inlägg kunde jag kanske förstå det, men jag kan inte hitta sådant i trådarna.

(Fast jag erkänner att just i den här tråden var Hjalle trött på ämnet, så min timing är inte den bästa.)

Jag skall inte hobbymoderera, och märkligheten har påpekats tidigare i ett inlägg jag just nu inte kan hitta. Sauron90 verkar klokt nog ta det med ro. Men själv jag blir allt häpnare över beteendet. :gremshocked:
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Faktum är...

"(Fast jag erkänner att just i den här tråden var Hjalle trött på ämnet, så min timing är inte den bästa.)"

...att jag faktiskt inte betygsatt den.

-Hjalle
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Missla + vapen = ?

Vad sägs som kasta sten och springa åt helvete. Tänk dig själv. Hur många rumpnissar (räknat i naivitet, inte i det ofördelaktiga yttret) går beväpnade? Inte särkilt många. Jag tror misslor lever mer på åkermark och boskapsskötsel än föda som kräver vapen som t ex jakt och en bonde behöver sällan använda sig av något farligt.

Dessutom har jag för mig misslorna lever så tätt tillsammans i små nationer att de räknar med att deras gemensamma antal är tillräckligt för att inte farligheter ska våga sig nära. Om de ens tänker såna tankar.

Liksom hoberna har sin Frodo finns det säkert någon "ovanlig" missla som får för sig att bära vapen. Men eftersom det är så ovanligt kan han lika gärna använda vad som helst, eller hur.
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Re: Misslor med vapen! (OT)

ALLA misslor måste inte vara fredliga... Ta Nattros i Diamantäpplet som ett exempel. Det finns säkert någon rebellisk missla som har fått för sig att bli en Gladiator eller nåt... livvakt skulle nog ingen vela anställa en missla som och en missla som prisjägare skulle KANSKE funka... Det är helt upp till Spelledaren och Spelaren att bestämma hur krigisk en missla är. Nu vet jag att tråden handlade om vapen och inte om krigiska yrken men det är värt att ta upp... annars så skulle en GladiatorMissla nog använda spjut, dolk å slunga... kanske nåt annat vapen som de har kommit över om de har tur... kanske ett kraggsvärd??? :p
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Misslor med vapen! (OT)

ALLA misslor måste inte vara fredliga... Ta Nattros i Diamantäpplet som ett exempel. Det finns säkert någon rebellisk missla som har fått för sig att bli en Gladiator eller nåt...
Extrema omständigheter lockar fram egenskaper hos folk som annars kan ha varit dolda. Ett exempel är misslan Törntagg, till vardags kock på sin kraggpolare Urteggs värdshus i Arlon. När raunerna belägrar staden, konfiskerar de lokala kraggarna det lokala Zolod-handelshusets varulager, inklusive ett antal Krell-spaz och ett helt krell-kan-hon-spaz. Dock är ingen av kraggarna några vidare skyttar, men med ett par kraggar till att ladda och veva monstrumet är Törntagg en störtsäker skytt.

Numera har Törntagg, som belöning för sina heroiska insatser, upphöjts till posten som kunglig hedersprovsmakare.

/Joel
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Re: Faktum är...

Faktum är (...)att jag faktiskt inte betygsatt den.
I ärlighetens namn trodde jag inte att du låg bakom. Du sade ju i klartext vad du ansåg om just den här tråden och gömde dig inte bakom något anonymt betyg.

Jag antar att ettorna kommer från någon som vill retas med S90 på det här viset. Det tycket jag är lite synd, dels för S90s skull, och dels för forumets som blir av med betygsfunktionen eftersom man inte längre kan ta den på allvar.
 

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
Re: Misslor med vapen! (OT)

jag tycker Armborst verkar vara ett ganska bra vapen för en normalstart Missla

det är kraftigt och Misslan behöver inte gå nära!

därimot håller jag med om att Misslor är fredliga

den här tråden om vapen menar jag såklart att vapen bara används i extrema fall
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Re: Faktum är...

Jag antar att ettorna kommer från någon som vill retas med S90 på det här viset. Det tycket jag är lite synd, dels för S90s skull, och dels för forumets som blir av med betygsfunktionen eftersom man inte längre kan ta den på allvar.
Det var faktiskt jag som betygsatte en tråd för första gången på åtskilliga månader. Inget personligt mot skribenten i fråga alltså. Jag blev bara så trött när jag såg ämnet misslor&vapen för hudrafyrtiofjärde gången denna sommar (lätt överdrift) men gillar inte att skriva klagoinlägg (möjligtvis i högtidliga fall). Att alla trådar från samma användare fick ettor i betyg hade inte slagit mig fören du påpekade det.


/Ceram, ursäktar sig för att ha skapat en konspiration
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Re: Faktum är...

Det var faktiskt jag som betygsatte en tråd för första gången på åtskilliga månader. Inget personligt mot skribenten i fråga alltså. Jag blev bara så trött när jag såg ämnet misslor&vapen för hudrafyrtiofjärde gången denna sommar (lätt överdrift) men gillar inte att skriva klagoinlägg (möjligtvis i högtidliga fall). Att alla trådar från samma användare fick ettor i betyg hade inte slagit mig fören du påpekade det.


/Ceram, ursäktar sig för att ha skapat en konspiration
Konspirationsteorin får jag verkligen be om ursäkt för själv. Det kanske bara är ställföreträdande paranoia från min sida.

Jag är fortfarande förbryllad, men det känns rimligt att inte ytterligare sprida olust genom att framhärda i min deltråd.

Eonera mera! :gremsmile:
 
Top