Nekromanti Misslor + Krille = Sant?

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
Jag ögade som hastigast igenom neogames releas-lista idag, och såg att de tänker ge ut en modul vid namn "misslor". Denna skall vara ganska kort, något i stil med 16 sidor. Jag antar att Krille (som jag inte vet vad han heter..!) kommer att skriva denna modul, då misslor väl får ses som hans skapelse... (eller trillade de ner från himlen nu igen..??) Kommer denna modul då typ att innehålla samma information som redan finns på rollspelssmedjan, eller? Vad betalar man i så fall för??

//lave -nej inte vad du tror....
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Antagligen kommer den väl innehålla den informationen plus lite till, och förhoppningsvis lite annourlunda än det som står på smedjan - tycker nämligen den är lite svåröverskådlig och knapp. Det blir nog hur som helst en trevlig liten miss... modul menar jag. Modul.

/Erik, missleälskare som vet att gollum kommer gå bärsärk snart...

__________________________
an'Lofir
I'm haunted by my own mind
 

Krell

Veteran
Joined
20 Oct 2000
Messages
42
Location
HBG
Misslorna tillsamans med Kraggbarbarer är dem trevligaste varelserna från mundana..
Dem är så oskyldiga och beskyddas av ett gäng biffar...???
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Jag misstänker att misslemodulen kommer bli lite tjockare än så... det skulle inte vara allt för underligt om den blev på 48 eller 64 sidor istället.

Ezping Orm
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Undra varför man alltid har 16/32/48/64 osv.
varför har man inte typ 50?
för enkelthetens skull...

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Trycktekniska orsaker. När man trycker böcker så gör man oftast det på tämligen stora ark, som sedan viks och skärs till till lagom A4-format. Ur ett stort A0 ark (2 sidor) som viks fyra gånger (4, 8, 16, 32) får man 32 boksidor. Att trycka, säg, 20 sidor kostar i stort sett lika mycket som att trycka 32. 16 funkar också, men mindre enheter än så är bara att glömma.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Vincentus

Veteran
Joined
25 Nov 2000
Messages
56
Location
Bålsta
Jo, det har du rätt i... Det finns massa i rollspelssmedjan. Men man kan oxå ladda ner trollvinter, där står det en massa annat om Misslor, tex om Allmodern..
 
Top