Nekromanti Misslor hos alver

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Vilket ju förutsätter att det finns kraggbarbarer i närheten och att misslan överlever ett eventuellt överfall, eller hur? I Consaber finns t ex tre misslenationer och inga kraggbarbarer, så hela konceptet med "misslor behöver inte kunna skydda sig själv de har ju alltid kraggbarbarer i närheten" faller ganska platt till marken.
Inga kraggbarbarer? Det har jag mycket svårt att tro. Jag skulle vilja påstå att det går MINST en kraggbarbar per misslenation, då dessa "gudomliga varelser" måste beskyddas. Om nu det inte skulle finnas någon tillgänglig kragg i närheten så kan ju misslorna vädja till närmaste långling med sina manga-ögon och be om att få bli befriade från de stygga rövarna, då misslornas självförtroende inte är i topp på krigarfronten.

Du har också fullkomligt rätt i att Andreas och hans spelare skall få "eonanera" (vilket underbart ord!) som de vill, men jag anser att mina åsikter måste fram i ett läge som detta, oavsett om jag har fel eller ej.

Vad beträffar Smultron så tycker jag att hon var ett fånigt inslag till en i stora drag oseriös bok om Mundana. Jag ber till Gud varje dag om att någon ny Smultron aldrig skall visa sitt kätterska anlete i min spelgrupp, ty då kommer denne att tillintetgöras med stål och eld!

/Marukusu, DEUS VULT!
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Ksp-missla (smyg-OT)

Men eftersom krutvapen inte kommer att komma in i Mundana utom möjligen över Marcos döda kropp så kommer misslor aldrig-aldrig-aldrig-aldrig att bli bra soldater.
Utom möjligen Törntagg, som med sina två kraggpolare (Laddarn och Vevarn) bemannar en Krell-Kan-Hon-Spaz som... öh... "befriats" från några Zoloddvärgar av överentusiastiska kraggbarbarer...

Just nu tjänstgör de i Arlon som en del av stadens försvar.

/Joel - påtar i OT-landet
 

Örnöga

Veteran
Joined
18 May 2004
Messages
4
Location
V:ås
Re: Misslors pacifism

Två frågor:
För det första: en missla med STY 12 bör ju vara lika stark som en vanar, dvärg, tirak etc som också har STY 12. eller?

För det andra:
Säg nu att man har en missla med STY 12 och en längd på 134cm. Bör inte han kunna använda både kortsvärd och kortbåge?
Har en kompis som fick kort på nackdelar och blev 135cm men är en Vanar. STY 10. Han kan använda både dolk och båge?

Hälsningar
Örnöga
 

Mordeath

Veteran
Joined
6 Feb 2003
Messages
15
Location
Västernorrland
Re: Misslors pacifism

Självklart är en missla med STY 12 lika stark som en Vanar med STY 12 men då kommer vi ju det faktum att en vanar med STY 12 inte blir den legendariske krigarhjälten som befriar länder från förtryck med hjälp av ett stort slagsvärd.

Skulle en missla i min spelgrupp slå 18 på styrka så skulle jag med våld tvinga honom att slå om. För annars så skulle det ju rubba balansen. Samma sak skulle jag göra och han fick "extraordinärt stark" på fysiska egenskaper
 

Örnöga

Veteran
Joined
18 May 2004
Messages
4
Location
V:ås
Re: Misslors pacifism

Haha, så sant så sant.

Det måste alltid finnas den legendariska krigarhjälten med stora slagsvärdet. Jag glömde ju detta. =)

Tack för att du sprider ljus i denna kunskapens mörka grotta.

Örnöga
 
Top