Nekromanti Misslefrågan

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Att passa in

"Det finns en skillnad mellan att passa in och att inte gilla."

Okej, då ändrar jag mitt uttalande: De "passar" inte i Mundana därför att de inte finns i Midgård? Jag förstår fortfarande inte ditt argument, men jag bryr mig inte heller.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Att passa in

Nej, men det var det argumentet Lucifer använde. Det var honom jag vände mig till.

Problemet är att han inte använde det argumentet. Det är din egen konstruktion.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Konstruktion

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

jag tycker bara inte de passar in. Jag spelade drakar & demoner innan jag spelade eon och jag har läst sagan om härskarringen. Så det är mer den världen jag lever i

<hr></blockquote>



Misslorna passar inte in eftersom Lucifer lever i en annan värld. Han har inte ens protesterat mot det :gremwink:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,605
Vad ända in i Helsefyr har ni emot misslor, ni som nu känner er träffade av frågan?
Äntligen en enkel fråga med ett rakt svar.

Jag tycker inte om dem för att de är i fel spel.

Med det menar jag att jag gillar konceptet, de är jönsigt underhållande på ett Tove Janssonskt sätt. Däremot är jag ingen anhängare av Eon. Visst, jag kan spela det, men det kommer inte med på min 50-i-topp-lista över spel jag gärna spelar.

Så om bara de attans små liven kunde hålla hus någon annanstans hade jag tyckt mycket bättre om dem.

Som spelledare måste jag säga att de är suveräna att terrorisera spelarna med. För jobbiga för att tolerera, för gulligt naiva för att slå ihjäl. Ungefär som jag brukar använda fairies...

(edit) Sorry att jag bumpade tråden, jag plockade inlägget från inloggadelistan och såg inte hur gammalt det var. Ska se upp mer i framtiden.
 
Top