Nekromanti Missla

GlueBall_UBBT

Warrior
Joined
16 Aug 2003
Messages
238
Location
Kallinge
Tjosan allihopa!
Jag hade tänkt mig att spela en missla. Det skulle bli en skön omväxling då jag brukar spela en tjock krigare i vanliga fall. Då kommer vi till mitt stora (eller lilla, det beror på svaren) problem, jag har ingen vidare koll på misslor mer än att dom är små, fredliga (för det mesta), skyddade av Kragg, högt värderande av gästfrihet och att de avskyr tiraker och troll. Är det möjligt att skapa en vandrande kock av något slag till exempel?
 

rax

Swordsman
Joined
7 May 2003
Messages
450
Location
Lund
Är det möjligt att skapa en vandrande kock av något slag till exempel?

Javisst, varför skulle det inte vara det? För övrigt kan man ju påpeka att det finns väldigt lite officiellt material om misslor, men det har å andra sidan förts debatter om misslor till förbannelse här på forumet. Gå till huvudsöksidan och knappa in söktermen "misslor", så får du veta mer om hur andra ser på saken.

Misslornas upphovsman, Krille, har lagt också upp lite mer infor på sina Eonsidor, men det kanske du redan har läst?

Lyckat till med missleliret!


/Rax, hoppas vi slipper ännu en "hata/älska misslor debatt".
 

HerrBjörn

Warrior
Joined
26 Jan 2004
Messages
241
Location
HAninge
Tja..
Spela på du..
Vår spelledare har karaktäriserat misslorna som godtrogna och ganska lättlurade..
Snälla som få och ganska barnsliga i sättet men det kan vara mycket kul att spela om man vet hur man skall göra och inte spelar över...

ett tips är att ha med sig en annan Rollperson eller spelledarperson som är kragg utifall att det skulle uppstå en situation...
Men som det står i Grundreglerna - Gör Vad du Vill :gremtongue:

Hadé..
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Va?

På vilket sätt gillar drakar misslor?
För att de smakar kyckling?
Eller för de är små och gulliga?
Eller är det helt enkelt att drakarna tror misslorna är missbildade alver?
Ja så måste det vara :gremcrazy:...
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
tjena. Bra tt tråden fanns redan :gremsmile: tänkte nä,mligen skapa en missla men va gör dom förutom att gräva i rabbater och vara snälla? Ha det bra grabbs and girls!
 

Mörker

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
309
Location
Hindenburg
Något som definitivt har glömts, och som jag personligen tycker gör misslor till något alldeles extra är att de inte förstår ironi, försök spela det vid tolvslaget någon gång med lite sömndruckna polare så får du se hur enkelt det är... :gremtongue:
 
Top