Nekromanti missla rp

Ralf

Veteran
Joined
21 Apr 2002
Messages
15
Sitter och funderar på en missla som rp men kan inte komma på några bra yrken med bakgrundshistoria som verkar acceptabel ideer?? vilka vapen borde funka har funderat på kastkniv, kortsvärd, stav men man kanske skulle prova något annorlunda inte tvåhandsyxa men något lite funkit
 

maldino

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
97
Location
Eskilstuna
Var det inte Krille som skrev ett inlägg om misslekaraktärer här om dagen angående arbeten och vapen och sånt. Jag har för mig att han skrev att misslor inte använder vapen så ofta och ifall de gör det så är det oftast improviserade vapen som grep, spade och dylikt. Angående arbeten så borde det väl vara någonting jordnära antar jag.
 

maldino

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
97
Location
Eskilstuna
En missleölbryggare kan väl ingen motstå, antingen så bjuder dom till sig det dom vill ha med missleöl eller så grinar dom tills de får som dom vill. Annars är det bara att gå lös med ölsejdeln eller fjäderpennan./images/icons/thinks.gif

Har Misslemän skägg?
 

Qui

Veteran
Joined
14 Apr 2002
Messages
44
Location
Hunnebostrand
Tvåblomster

Jag tycker att misslor är ur gulliga, en jätte intressant och kul ras.

Tyvärr är det så att jag växt fast i spelledarstolen och får inte tillfälle att spela så mycket.

Men en missla har det blivit, ta lite inspiration om du vill.

Tvåblomster var hans namn (tack Pratchett) han var en gullig liten missla som bodde i daggbacken. Han var den lokale omplåstraren (missel barn kan få elaka skrapsår) men sysslade även med bär/ört plockning, fjärilar var även en passion (att titta på inte samla eller något annat brutalt). Tvåblomster hade en remväska med allt som alla situationer kräver (nästan iaf /images/icons/tonguea.gif ) och en stav som hans vattenflaska hängde från på klassiskt manér.

Hmmm nu minns jag nästan inget mer om honom, det var länge sedan jag spelade honom och jag har inte kvar formuläret. Jag saknar honom han var underbar.

Jo, hans första "äventyr" började med att han fick nys om att hans mormor (eller vem det nu va) hade blivigt sjuk, så den modige Tvåblomster fick packa remväskan och ge sig av till... till... till... grann byn eller om det var ännu längre...
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Yrke till Missla ?

Det var lätt: Bryggare.

Vapen talar du visst också om, låt mig föreslå ett armborst.
Den stora fördelen med Armborsten när dom kom på medeltiden var 3 saker:

1) man behövde inte vara muskelbyggare för att använda dom, dom vägde inte så värst mycket.

2) Dom var väldigt lätta att använda, det var lättare att sikta med ett armborste än en båge (ANM har jag hört, jag har aldrig skjutit armborst. Men jag har dock skjutit lite båge vilket var svinigt svårt).

3) Dom var tillräckligt slagkraftiga för att gå igenom tungtpansar, typ sådant som riddare hade på sig.

Alla dessa kriterier gör att ett armborst är helt klart hanterbart av en Missla av normal styrka (kanske smulan över normal).
 

jennatar

Veteran
Joined
23 Apr 2002
Messages
17
Location
sollentuna
Är alla misslor ölbryggare?

Vore det inte lite kul att spela en missla som är nära Kraggbarbarerna? Antingen som helare eller sändebud eller varför inte en ölbryggare.
Det borde ju finnas lite förhärdade misslor, då menar jag inte som krigare men i nära kontakt med sådana.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Varför inte spela krigare? En liten missla med en hel massa atityd och ett (eller ett par) kortsvärd och lite annat kul (läs: gulligt)
 
Top