Nekromanti Mission

Jim Profit

Veteran
Joined
24 Jun 2000
Messages
117
Location
Stockholm
Behold sinners! Salvation is coming! for I have seen that this place is teeming with pagans that have not yet feasted their minds upon the Lords holy scripture.

Det verkar som jag har missuppfattat en del. Jag var av den fasta övertgelsen att man inte kunde (eller för den delen vill) spela Neotech utan att ha läst Gibsons böcker. här finns tydligen syndare som gör det och jag kan bara ana hur många gånger en läsning av De Sex skulle åka spelupplevelsen.

För er ofrälsta kan jag säga följande. "Kroppen" i gibsons verk är "De Sex", två trilogier. Den första består av böckerna "Neuromancer", "Count Zero" och "Mona Lisa Overdrive" (i den ordningen). Varje bok utspelar sig sju år efter den föregående. I de två första introduceras karaktärer och intrig som slutligen knyts ihop i den tredje.
Den andra serien består av "Virtual Light", "Idoru" och "All tomorrows Parties" (som ännu inte kommit ut i pocket)

Han har även skrivit "udda" böcker som naturligtvis också är läsvärda. Jag kan speciellt rekommendera "The Difference Engine" (jag hoppas ni vet var det var) som hans skrev i kollaboration med Bruce Sterling.

Är det något ni vill veta, så är det bara att fråga.

(Fan vad ödmjuk jag har varit. Jag borde ha skrikit på er mer.)

//KJB
 
Top