Nekromanti Mirrormask

ikaros

Warrior
Joined
4 Jan 2005
Messages
210
Location
Göteborg
http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/mirrormask.html

Vad sägs om ett rollspel där alla skapar miljön och det som finns i den, där fysikaliska lagar inte är konsekventa.

Världen delas av alla som har förmågan att träda in i den och således är skapelsen ett resutat av alla teckningar som gjorts av dom personer som delar världen(inte bara rollpersoner). Alla spelare har varsit ritblock där man kan rita saker som antagligen kommer dyka upp förr eller senare. Om ens skapelser kommer att bita eller klappa en kan man dock aldrig veta, målningarna kan lika gärna vara byggnader eller föremål...

Regler, de bör vara väldigt minimala tror jag då de inte ska skära sig med tecknandet, men de flesta regelsystem kan nog funka, så länge som de inte är till för att gestalta rambohjältar eller vampyrer/magiker....

Nå vad tycker ni, kan det funka?
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Ja.

Det finns sedan länge och världen heter <s>Talislanta</s>Glorantha. Hero Wars heter rollspelet. Jag tycker det var underbart när jag spelade, medan de som vill ha 'realism' i rollspel antagligen spyr på det. Smaken är som baken. Delad.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,896
Location
Barcelona
Det finns sedan länge och världen heter Talislanta. Hero Wars heter rollspelet.

Fast, öh, "Glorantha" heter den väl? Talislanta är något annat (förvisso också ett fantasyrollspel).
 
Top