Nekromanti Minoutaur som RP...

Tierd_Borness

Veteran
Joined
23 Jan 2002
Messages
6
Location
Södertälje/Stockholm/etc...
Tycker jag är kuligt att spela, kan vara för att jag gillar denna harmoiniska, trivsamma å blyga ras /images/icons/love.gif

MEN! Vår "allsmäktige" *host* SL tycker inte att jag får spela H&S Minotaur. Inte längre iaf /images/icons/sad.gif Har haft ett par karaktärer, som visserligen kan vara en viss mån enkelspåriga. Men jag trivs, å jag vet att vi oftast behöver Kötta-kraft! Elakt tycker jag/images/icons/frown.gif

Fast detta é ju mest jag som kände för att klaga lite officiellt /images/icons/sick.gif

Å inget som man direkt behöver ta på så mkt allvar... /images/icons/devil.gif
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Tja, det finns andra raser att välja på om man verkligen vill ha en enkelspårig mördarmaskin. Du kan vara kraggbarbar eller trukh till exempel.
 

Tierd_Borness

Veteran
Joined
23 Jan 2002
Messages
6
Location
Södertälje/Stockholm/etc...
Förvisso!
But... De når inte upp till den karisma som en Minotaur har. Tycker jag. /images/icons/grin.gif Den är ju trots allt en aning köttigare... /images/icons/devil.gif

Fast jag vet ju att det är lite knepigare att vara ett STORT /images/icons/frank.gif oxå. /images/icons/thinks.gif
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Hm, spela Agone.
Där kan man spela minotaur och jätte och medusa och liten skogstomte... det är kul!


Storuggla, agent of the masque
 

Cerec

Veteran
Joined
7 Aug 2001
Messages
127
Location
Landskrona
Re: attans

Monstren och Varelserna i boken med samma namn är inte till för att spelas. Tycker din SL gör rätt som inte låter dig spela det. Hur fick du in kreaturet i en stad??? Borde blivit dödad direkt...sen så förstår jag inte hur du kan ha rest runt med andra rp's från din grupp, men dom kanske spelar gripar, hyggelmonster och jättespindlar. Inga fler Minotaurer för din del /images/icons/tonguea.gif
 

majorme

Veteran
Joined
3 Mar 2002
Messages
46
Location
Stockholm, Sollentuna, Trollskogen
Klart att du ska få spela minotaur!!!! Det har ju vilka möjligheter som helst att skapa ett intressant och spännande äventyr. Fast sedan så måste ju din roll passa in med de andra också....men de får rätta sig efter dig tycker jag! Se bara till så att det blir rent hack'n'slash bara.
Förresten så heter det minotaurus. Eller kanske inte.
 

sarsassel

Veteran
Joined
15 Feb 2002
Messages
46
Location
Lilla Silpinge, Sveriges kulturella, millitära och
Tja, det finns andra raser att välja på om man verkligen vill ha en enkelspårig mördarmaskin.

Skulle inte vilja säga att bara för att en karaktär har förutsättningar för att bli en enkelspårig mördarmaskin, så måste han nödvändigtvis bli det.
Har till exempel en extraordinärt stark kraggbarbar i min spelgrupp (STY 25) som funkar riktigt bra socialt. OK, han får ganska många nervösa blickar och har ett helvete med låga dörrar, men i grund och botten är han en hygglig prick.

Döm inte hunden efter muskelmassan! /images/icons/thinks.gif
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Skulle inte vilja säga att bara för att en karaktär har förutsättningar för att bli en enkelspårig mördarmaskin, så måste han nödvändigtvis bli det."

Helt rätt. Men de har helt klart bättre förutsättningar att bli det. Tyvärr har jag inte haft turen att träffa någon som inte velat spela dem på det viset även om det uppenbarligen finns människor som gör det.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Minoutaur som RP...Ärligt talat!

Jag tycker då att folk borde bli minst sagt rädda när de ser en 2,5 meter stor minutaur komma vandrandes. Antingen det eller hugga ihjäl missfostret. Eller som min mycket orädde (och dumma) riddare sa: Va Fan är du för något? En fet ko på två ben? Sket din morsa ut dig ur arslet efter att haft sex med en brunstig tjur?

SMACK!

Jag vaknade med värsta blåtiran nästa natt./images/icons/wink.gif

Det påminner mig om en annan diskussion där en kille ville spela ett bergstroll "för han skulle ha en sådan fräck personlighet". Yeh Right!
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Jag hoppas du var ironisk. Kalla mig jävla missla men ändå...

Visste ni att Cykloper ska uttalas Kykloper egentligen?
 

Bullowar

Veteran
Joined
20 May 2001
Messages
72
Location
Vrigstad, Småland
Visste ni att Cykloper ska uttalas Kykloper egentligen?

nej, det hade jag ingen aning om.. men det var intressant.. mycket intressant.. *antecknar* /images/icons/tonguea.gif
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Re: attans

Om de faktiskt gör något intrressant av det så...
Kan du inte tala om vad du har din minotaur till?

Om det faktiskt blir något annat än boffer...
 

Tierd_Borness

Veteran
Joined
23 Jan 2002
Messages
6
Location
Södertälje/Stockholm/etc...
Re: attans

Tja, det finns ju alltid undantag som bekräftar den märkliga regeln...

Har inte bara varit H&S-maskin, dock oftast /images/icons/crazy.gif, har varit vildmarksman modell jägare. Som tillsammans med en missla och en vanar, startade ett värdshus /images/icons/cool.gif Vid namn Misslan & Minotauren... Fast vi har inte spelat så mkt med de karaktärerna.

Hursomhelst, så får jag leva med att inte vara minotaur.
Fast jag har en i Palladium... *muahahahaa* /images/icons/devil.gif
 
Top