Nekromanti Minotaurklan.....

Moblola

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
1
Jag är en nybörjar-rollspelare som precis har skapat en minotaurkrigare, vars familj är ledare över fyra stycken klaner. nu är frågan den, hur stor bör en klan som består av minotaurer logiskt sett kunna vara? jag tyckte inte att 2000 minotaurer verkade så logiskt.....

/Moblola Fohrinjá, the happy little elf
 

Herr Celric

Veteran
Joined
2 Aug 2000
Messages
24
Jag tycker inte man ska spela Minotaur överhuvudtaget. Sedan har jag väldigt svårt att tro att Minotaurer lever i större grupper än sina familjer och kanske möjligen i Stammar. Jag vet inte om jag tycker att Minotaur och organiserat samhälle, även om det är primitivt, klingar bra...

Men det är ju ditt spel och du ska göra som du vill för att ha roligt. Själv är jag nog för inskränkt för att använda Minotaurer som annat än monster.

M.H.V./Herr Celric.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Se bara på Naug /images/icons/smile.gif.

Jag skulle nog gissa på att de lever på flockar runt (utan att kolla i Monster & Varelser) 10-20 djur(/varelser).

Det är nog ganska primitivt också, ungefär som vargar skulle jag misstänka - förutom att dessa går på två ben och slåss med påkar /images/icons/wink.gif.
Men det är ju vad jag tycker...

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - С@ß|ð ² ®µ|€$ †]-[€ \/\/ð®|Ð
 
G

Guest

Guest
Personligen tycker jag det är helt okej, bara man lyckas skapa äventyr för dessa primitiva spelare. De kan ju inte direkt springa in i en stad eller by och vad jag har för mig så kan de bara tala tauriska och det språket kan bara minitaurer och kenetaurer.

DEMON!
 
Top