Railin av Zolod
Hero
För ett tag sedan skrev jag ett inlägg om en idé jag hade, och nu har vi spelat på denna ett tag, så jag tänkte jag skulle berätta lite om det hela.
Jag började med reglerna till Cyberpunk 2020, och ändrade dem genom att ta bort Cybertech helt och hållet, ta bort relaterade färdigheter, och ändra hur Nätet fungerade. Det blev en enklare virtuell värld som man kan leka i genom att ladda olika sorters program.
Spelet börjar i 2049 års Washington, bara litet efter att PreCrime har grundats, och man har inte riktigt rutinen än.
Spelarna är en proffisionel hitman, som fått omskola sig till utkastare, en pilot, som kan köra allt bara det har hjul, en hacker med lite underlig religion och till slut en Fixer, en kille som har rejäl koll på allt olagligt som figurerar på gatan.
Gruppen har arbetat med lite olika, ganska skumma, arbeten för stadens stora Crimelord, vilken självklart ska vara av okänd identitet, och sitta bakom skottsäkert glas.
Hittills har spelen gått bra, och, till skillnad från våra vanliga Cyberpunk/Neotech spel har det inte blivit något "nutid fast med större vapen" av det. Faktumet att man inte bara spontant kan mörda människor är väldigt bra, och ökar eftertanken i en grupp som inte riktigt är van vid sådan.
Jag började med reglerna till Cyberpunk 2020, och ändrade dem genom att ta bort Cybertech helt och hållet, ta bort relaterade färdigheter, och ändra hur Nätet fungerade. Det blev en enklare virtuell värld som man kan leka i genom att ladda olika sorters program.
Spelet börjar i 2049 års Washington, bara litet efter att PreCrime har grundats, och man har inte riktigt rutinen än.
Spelarna är en proffisionel hitman, som fått omskola sig till utkastare, en pilot, som kan köra allt bara det har hjul, en hacker med lite underlig religion och till slut en Fixer, en kille som har rejäl koll på allt olagligt som figurerar på gatan.
Gruppen har arbetat med lite olika, ganska skumma, arbeten för stadens stora Crimelord, vilken självklart ska vara av okänd identitet, och sitta bakom skottsäkert glas.
Hittills har spelen gått bra, och, till skillnad från våra vanliga Cyberpunk/Neotech spel har det inte blivit något "nutid fast med större vapen" av det. Faktumet att man inte bara spontant kan mörda människor är väldigt bra, och ökar eftertanken i en grupp som inte riktigt är van vid sådan.