Tony.M.Meijer said:Arvidos MC said:
Det hade jag inte Arvidos, tackar. Verkar det uppenbart för dig vad spelet handlar om?![]()
Jovisst:
Tony.M.Meijer said:Spelarna är tänkta att infiltrera organisationer och byggnader för att därefter förändra nyckel-individers minnen om specifika händelser eller deras åsikter om någon fråga.
Recca said:Inception
Tony.M.Meijer said:Min tanke nu är att alla rollpersoner (och viktiga NPC's) har personlighetsdrag (tre-fyra stycken sådär), vilket har gett dem ett beteende (exempelvis lojal, girig, kapitalist). När man minneshackar någon så får man välja vilken man vill ändra på, varvid man hamnar i en för-prepad scen.
Jag tänkte mig också att man har möjlighet att "återuppspela" tämligen nyliga scener, dvs. hacka npc'ers närminne. Typ. Hur låter det?
Nyckelorden för min förståelse är "Inception" och "Hacking".