Nekromanti Minnen från Muskö (och andra zoner)

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Hej forumet!

Sitter och funderar lite över zonerna i M:UA. RP är inne i muskö, och jag vill slänga mer än bara ekoxar och ärghannar på dem. Vad är era bästa/värsta minnen från zonen? Eller vad skulle man som spelare vilja träffa på i zonen?

Självklart uppskattas tips på intressanta grejer man kan tänkas hitta också!

(Korpen, Donk med X, Anarchclow och Übereil, jag tycker inte ni skall läsa i denna tråd. Det blir nog tråkigare för er då).
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Radioaktiv said:
Eller vad skulle man som spelare vilja träffa på i zonen?
Jag skulle tycka det var awesome att stöta på en riktigt garvad zonfarare. Inte den är tuffa sorten som ska vara bäst och bara bry sig om sig själv, utan en sån som verkligen var bäst för 20 år sen och tycker synd om äventyrare som dyker upp på ett sånt här ställe. En som kan dela med sig av lite mat och några varningar. En som nog skulle hjälpa den som ber om det utan att ha någon skum baktanke. En som nog önskade att det fanns ett annat liv nånstans långt borta.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Tips 1
Känn dig inte taskig som SL. Det var RP själva som traskade in i zonen, så ge mökskallarna allt de förtjänar!

Tips 2
Zonen ger och tar, men mest tar. Sikbaggar äter upp gruppens ammo, torskyngel förökar sig i dricksvattnet, strålning dödar dem långsamt. Och som grädde på mollusken kommer Zonens snillrika asätare bara vänta på att de ska falla ner döda. En grupp zonmutanter förföljer dem på avstånd, en skock levergökar kniper dem - lem för lem, storskövlarsvinet smyger bland ruinerna...Men, där finns även fynd! Spela på deras girighet. Låt dem slå på fyndtabellen lite då och då, men för varje slag kommer farorna närmre. Til slut går de ner sig i en kolk som kryllar av asgnagare, kolkmalar och kanske något ännu värre!

Tips 3
Håll koll på deras käk, vatten och ammo. Tar något av det slut är de kokta!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,975
Location
Ludvika
När mina spelare vågade sig ut i Musközonen var en av de första sakerna som hände att några knytnävsstora myggor började följa efter äventyrarna.

Till och från slog jag en t8:a och sa att att så många nya myggor anslöt sig till svärmen. De gjorde inget utom att surra över äventyrarnas huvuden men spelarna blev mer och mer oroliga allt eftersom svärmen växte. Till slut så småsprang de genom zonen på jakt efter något sätt att bli av med svärmen.

När de till slut tog sin tillflykt ner i en djup ravin blev de ännu räddade när de märkte att myggorna vägrade följa efter dem ner i ravinen.
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Känn dig inte taskig som SL. Det var RP själva som traskade in i zonen, så ge mökskallarna allt de förtjänar!
Mja... De hamnade där på grund av "vid regnbågens slut". Men nej, någon dans på rosor skall det inte vara.

Sikbaggar äter upp gruppens ammo
Den måste jag använda, den skulle driva Korpen till vansinne! ^^

Någonstans i Stockholm fnittar en planerande SL elakt...
 

PatrikL

Veteran
Joined
3 Oct 2010
Messages
55
Location
Stockholm
Måns ger bra tips. Kör på dem!

Jag använde en del zonmaror i Musközonen. Kul coh läskigt monster, och PSI-krafterna ställer till med kaos.

Sen är det ju jättekul med radioaktiva ruiner. Låt dem hitta byggnader som de kan gissa sig till vad de har varit, med passande fynd. Ett gammalt bankvalv med miljoner kronor i sedlar. Den driftige zonfararen känner igen bra toapapper.

Det var mycket zon i vår kampanj så jag skrev ihop nya strålnings- och zonröteregler. De gamla var inget vidare.

Reglerna ligger här:

http://biobunkern.blogspot.se/

Där finns också vråålåksgraven, ett ruin äventyr löst baserat på vår kampanj.

Ha sköj!

/P
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,857
Location
Off grid
Radioaktiv said:
Självklart uppskattas tips på intressanta grejer man kan tänkas hitta också!
Själv hade jag tagit med följande saker:

:t6b-1: Själva anläggningen på Muskö. Inspiration:
.
Jaga eller lura in dem! Där nere finns nåt riktigt obehagligt (Rippa stämningen från första Alien filmen).

:t6b-2: ABAB robotar som patrullerar själva ön.

:t6b-3: Riktigt sura muterade sniglar med hightech vapen som bor i ruinerna av Ösmo.

:t6b-4: Ett 30 min långt hologram där Krank berättar varför Mutant Chronicles är så mycket bättre än UA.

:t6b-5: Ett gäng muterade vargar som har sin bas i ett bergrum i trakten av Lissma.

:t6b-6: Mängder av syraregn, ormbunkar och mosquitos.

Lycka till - ha det så trevligt!
//EvilSpook
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Kan ha varit det mest inspirerande Mutantinlägg jag sett och jag har aldrig varit sugen på Mutant. Dyker det upp nåt Musköäventyr på ReptiCon så ska jag göra allt för att komma.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,878
Location
Örebro
Radioaktiv said:
(Korpen, Donk med X, Anarchclow och Übereil, jag tycker inte ni skall läsa i denna tråd. Det blir nog tråkigare för er då).
Som om det spelar roll.

Übereil, med darr på rösten
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,975
Location
Ludvika
Kom just ihåg en scen som blev störtskön, men det var förvisso medan vi spelade VRS så det kanske är överspelat:

Rollpersonen hade just slagit läger bland några ännu upprättstående ruinväggar och en trevlig liten eld sprakade i gruset på marken. Plötsligt exploderar en ekoxe genom väggen, plöjer rakt genom lägret och kraschar genom en annan vägg. Strax efteråt kommer översten och CO inbrummande genom hållet med Hugax på flaket fösökandes att lirka ur en patron ur den lavettmonterade kulsprutan. Ekoxen fortsätter löpa amok, så Översten säger åt rollpersonerna att hoppa om bord så att de inte blir mosade. Sedan följer en galen jakt efter den redan ganska skadade ekoxen ombord på en skakig jeep. Klimaxen är när en av rollpersonerna konstaterar att deras skarprättarkulor mest bara studsar mot sköldplåtarna och tar sin yxa och kastar sig upp på ryggen av ekoxen och börjar försöka hacka sig igenom skölden.

Good times och det svetsade ihop rollpersonerna och översten ganska bra.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,975
Location
Ludvika
Ja visst ja, jag har ett litet scenario jag skrev för att använda när rollpersonerna var på väg hem efter VRS. Det har inte så mycket detaljer, då jag hade handritade kartor när jag körde det och det var många år sedan så jag har dem inte kvar, men det kan kanske tjäna som en bra grund.

Tanken bakom scenariot var att göra ett schysst "dungeon crawl" äventyr och jag tyckte att det blev ganska bra.

Om du vill kan jag maila över en PDF till dig. Det är på ungefär två A4-sidor.
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Vad mycket tips det blev! Awesome :gremsmile:

Skall ta och kolla in ruinäventyret, jag har inte spellett mutant så länge, och min SL beskrev stenöknen som platt, så sådant råkade vi aldrig på :S

Satt också och funderade på reglerna för zonröta och strålningsskador. Bra med läsning :gremsmile:
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
1. Det kände jag inte ens till.

2. Check.

3. Isch, blä och urk för muterade sniglar. Det måste jag ha med. Kan börja med att låta rp hitta slimiga "stigar" eller något. Hm...

4. Fniss.

5. Check.

6. Check. För övrigt tycker jag att syraregn är mest tacksamt med min grupp. Inget annat rår ju på dem '-.-
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Cool... o_O

Det där med Naturhistoriska Riksmuseet tycker jag verkar riktigt intressant att låta dem finna. Funderade en gång på att låta RP hitta en gammal auktionslokal, med massa gamla glasburkar med diverse djurdelar i, uppstoppade smådjur etc.
 
Top