Nekromanti Minis till Fantasy!

ekofest

Veteran
Joined
2 Apr 2012
Messages
42
Location
Örebro
Hej alla, första posten här. Har lurkat runt en del på detta forum och reggade mig för att köpa Fantasy! som pdf :gremsmile:
Vilket toppenspel det är! inte så pretentiöst utan rakt på och speligt.

Jag är lite sugen på rekvisita till spelet i form av kartor och lite figurer.
Jag kollade in Otherworld och de figurerna var ju helt underbara och så där "skitiga" som jag tänker mig Fantasy!
Jag undrar bara om nån vet om några liknande pappersminisar med samma känsla. Sen undrar jag oxå om Otherworld har figurer avsedda till spelarna? nog för att man inte vill ha en serietidningshjältar men de som de har ser lite väl onda ut :gremsmile:

Jag har googlat runt lite men det var många år sedan jag spelade rollspel och nu finns det så himla mycket info så man nästan druknar. Jag hittade paizo och de hade fina priser, men deras grejer är lite för....glättiga.
Uppskattar om nån har några gömda pärlor att dela till ett litet svin..;)
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Jag har för avsikt att leta upp gamla Prince August tenngjutningsformar för fantasyfigurer. Vill minnas att det fanns rätt många olika att välja på.

Dessutom, om man gjuter själv kan man ju göra en hiskeligt stor mängd orker att skicka på spelarna!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
[OT] Billiga minis.

Om man nu bara vill ha många minis kan det vara värt besväret att hålla utkik efter någon WHFB-spelare som vill byta arme eller lämnar hobbyn. Jag köpte ett berg dvärgar för en spottstyver, har man tur är de redan monterade och målade också.

Om man vill ha något större utbud, och en tydligare retrolook, är Mega Miniatures ett trevligt ställe: http://freeboardgamesnow.com/index.aspx Jag och Enhörning skaffade hjälteminis till vår Mörka Hål-kampanj därifrån. Det blev inte speciellt dyrt heller.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Re: [OT] Billiga minis.

wilper said:
Om man vill ha något större utbud, och en tydligare retrolook, är Mega Miniatures ett trevligt ställe: http://freeboardgamesnow.com/index.aspx Jag och Enhörning skaffade hjälteminis till vår Mörka Hål-kampanj därifrån. Det blev inte speciellt dyrt heller.
Rackarns vad retroläckra grejer de hade! Superbra tips. :gremlaugh:
 

revault_UBBT

Veteran
Joined
1 Aug 2007
Messages
16
Gör egna!

Om du som jag helt saknar talang när det gäller teckning så använd heromachine. Väldigt enkelt men det kräver lite pyssel att få ihop figurerna. Jag gör bilderna i heromachine, klistrar in dem i powerpoint där jag gör ramar och baser.
 

ekofest

Veteran
Joined
2 Apr 2012
Messages
42
Location
Örebro
Re: [OT] Billiga minis.

Vilken toppensida!!!
Och billigt också, om man jämför med otherworld. Dessutom hade de grejer som jag tänkte på men inte frågade; props. stolar, altare, magiska flaskor. Det borde väl vara en ganska schysst blandning med lite 3d grejer och sen en schysst karta. Jag hade tänkt förstora kartan från guden i berget så de passar minis, några andra tips på hur man kan göra?
De här grejerna som ni så snällt tipsat om hade jag aldrig hittat själv, vad snälla ni är :gremsmile:

BTW så läste jag på otherworlds forum att det (kanske) kommer PC minis i tre olika varianter nån gång 2012. Frågan är bara om man vill investera i minis till spelarna med tanke på dödligheten :gremsmile:
 
Top