Varulv Minioner - Runda 3

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Wow! Vilken vändning!
Så nu vinner Team Ulv alltså?

Jag är ändå ganska nöjd med min insats i det här spelet. Biobunker, du är helt enkelt för smart för att spela dum. 😀

Sedan blir det ett minispel i spelet: hur ska vi spela när vi nu känner varandra så väl? Såklart att jag inte slumpade vem som skulle sias, Vimes var det självklara valet. BDG tas ju alltid ut först så där vågade jag inte sia.

Jag är nöjd med mitt spel, svag andrarunda, men jag kom bra tillbaka i R3!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Oavsett hur det slutar så har byn gjort ett bra jobb! Snubbel på mållinjen spelar mindre roll, det är resan som räknas!

Nej men allvarligt talat, vinst är det enda viktiga. Borde vi bara helt sonika sluta skriva fram till slutet? Det kan vara så att BioB bluffar och vill få ut våra vapen så det bästa bör vara att inte ge dem någon reaktion att analysera.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Sedan blir det ett minispel i spelet: hur ska vi spela när vi nu känner varandra så väl? Såklart att jag inte slumpade vem som skulle sias, Vimes var det självklara valet. BDG tas ju alltid ut först så där vågade jag inte sia.
Jag menade mer att du väl inte hade jättemycket att gå på med Vimes?Blir ju ändå en kalkylerad risk då ju Vimes inte alltid är ulv
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Oavsett hur det slutar så har byn gjort ett bra jobb! Snubbel på mållinjen spelar mindre roll, det är resan som räknas!

Nej men allvarligt talat, vinst är det enda viktiga. Borde vi bara helt sonika sluta skriva fram till slutet? Det kan vara så att BioB bluffar och vill få ut våra vapen så det bästa bör vara att inte ge dem någon reaktion att analysera.
Såklart att inga vapen ska outa!

Episk start av Vimes!

"Asså nu vill inte jag att vi ska outa vapen, men det kaaaanske är bra i slutet på spelet?!?!"

😎
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Jag menade mer att du väl inte hade jättemycket att gå på med Vimes?Blir ju ändå en kalkylerad risk då ju Vimes inte alltid är ulv
Jag tror att jag och Vimes har spelat såna här spel i säkert tio års tid...

Döm oss inte. 😊
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
@Halo9000 det i R2 som förvirrade mig och misstänkligör dig för mig var det tydliga ställningstagandet men inte hålla på. Sitter tyvärr på telefonen så kan inte baka ihop det snyggt med länkningar. Men jag fortsatte faktiskt mest att trycka på dig för att få ur mer info för att gröna dig. Det verkar funka för andra så tänkte försöka den taktiken.

Man får lära sig sjukt mycket när man går igenom spelet om och om igen. Surt att jag redan på Halo9000 fråga i R2 identifierat att BiobunkerVII spelar som Vimes och sen inte kopplar det till att han är ulvkompis... doh...
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Från och med Basses outande har det varit sjuuuuukt stressigt. Vimes gör det helt oulviga, men sportsmannamässiga, draget att INTE coacha mig överhuvudtaget så alla mina klavertramp och eventuella rödpingande moves får jag ta på mig fullt ut
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Vi var osäkra på röstläget i R1 och Vimes skiftade nattmord till Rasmus som var vårt reservoffer efter BDG.
Sen i allt kaos på slutet när det drog ihop sig till slutet på R1var jag säker på att Xyas med BDGs röst skulle åka och då skiftade jag tillbaka till Björn som offer. Inser nu att det rödade Vimes i kommande rundor (vilket kanske är skitsamma för Basse hade väl siat honom hur som helst) Där hann vi inte konferera utan jag bara kastade in BDG som offer 20:56.

Det roliga är att vi höll på att förlora på grund av Sidds oortodoxa drag att inte väkta siaren runda1, men sen vinner vi på att han blundrade ut att han var väktaren. Episkt var ordet!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Gällande matten om ni inte redan räknat ut det så gick det alltså så här
BDG död - vapen klart
Xyas död - vapen klart
Basse siare - vapen klart
Sidd väktare - vapen klart
Fjodor siad runda 1 - vapen klart
Halo siad runda 2 -vapen klart
Rasmus - finns bara ett vapen kvar
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Tja, jag får ju definitivt ta med mig att det _är_ dumt att outa siarrollen.

Men jag är nog ganska lat. Jag orkar bara inte att hålla på sån info. BDG orkar nohäg stå emot, men tyvärr inte jag. Sedan blir ju jag ofta misstänkt "för att Basse ger ulviga vibbar"... 😂

Nåja, bra att jag lär mig nya grejer i alla fall.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Lita aldrig på en ulv.
Jag har inte sagt ett sant ord sen i onsdags morse, tror jag kommer få sparken på måndag var tydligen några elever som gick hem för jag sa att deras lektion var inställd......eller jo en sann sak har jag sagt och det var i R2 när jag om Vimes skrev

Kan mycket väl vara ulv
Grattis byn!

Röst: Basenanji
 
Top