Varulv Minioner - Runda 3

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Gru kommer tillbaka från maskinrummet och ser lätt stressad ut. Den här gången puttar ni fram Vimes och Gru rycker direkt upp honom och sticker ner handen i byxfickan. Ett leende lyser upp hos Gru och han ler. Han håller fram Krymppistolen! “Äntligen! Nu har jag Krymppistolen. Jag ska gå och installera den i Raketen. Hitta mig min frysstråle nu! ”. När Gru lämnar rummet hör ni en duns och sen samma läte igen. Vimes är inte längre bland er.

Ni röstade ut Vimes som var ulv.

Vi tackar @Vimes för hans deltagande och han får givetvis skriva ett sista tack-inlägg men får givetvis inte spoila någonting eller göra något som kan påverka spelet.

Runda 3 startar nu och avslutas lördagen den 15:e Januari kl 21:00. Rundan kommer starta så snart efter det som jag kan.


Deltagare (6 st):
Basenanji
BiobunkerVII
Fjodorsenuba
Halo9000
RasmusL
Sidd
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Huh?!? Basse lever! Det trodde jag inte. Har vi en riktigt slipad väktare eller kör ulvarna nåt sneaky spel och struntar i nattmord? Har de inte nattmord alla rundor? Jag fattar ingenting just nu.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
I det här läget, om väktaren räddade någon annan än sig själv så kan det vara mycket värt att gå ut med det.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Och Basse kan väl lika gärna gå ut med sitt siande på en gång?
Eller kan det vara värt att vänta om han har grönat någon för att se vem som hugger på den personen?

På tal om att hugga är @Halo9000s röst på Fjodor av samma anledning som du skrev i slutet av runda 2?
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Och Basse kan väl lika gärna gå ut med sitt siande på en gång?
Eller kan det vara värt att vänta om han har grönat någon för att se vem som hugger på den personen?

På tal om att hugga är @Halo9000s röst på Fjodor av samma anledning som du skrev i slutet av runda 2?
Ja inget har ju ändrats direkt så jag kör det här racet och ser vad som händer.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Hur är det med kollapsen Fjodor? Har du börjat rödlista fru och barn än?
Japp de har rödlistat mig. Precis som Halo9000.

Röst: Halo9000

Hoppas på att Basenanji kan säga vad han siat snabbt. Ser ut som vi vinner även om vi röstar ut mig så jag är glad.

Grymt väktat väktaren!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Japp de har rödlistat mig. Precis som Halo9000.

Röst: Halo9000

Hoppas på att Basenanji kan säga vad han siat snabbt. Ser ut som vi vinner även om vi röstar ut mig så jag är glad.

Grymt väktat väktaren!
Är det här en hämndröst eller har du nån skit på Halo?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Jag missade slutet på rundan sorry, barntrassel. Jag ska läsa ikapp men härligt väktat!! Och nej, det är omöjligt en ulvtaktik. Antingen så har de inte nattmord varje (osannolikt) eller så vaktades Basse. De låter inte siaren leva bara för att :)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Det kan vara så att team ulv chansar på att Xyas/BDG var väktaren, låter bli ett nattmord och därefter claima väktarrollen för att framstå som grön.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Skönt att höra att Rasmus är grön då har vi 2 som går att lita på till fullo.
Jag skulle vilja att @RasmusL och @Basenanji kör en röd-till-grön-lista. Det kommer vara det mest trovärdiga att utgå från.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Jag måste skärpa mig nu. Har spelat svagt när det gäller analyser.

Ska kolla noga på övriga deltagare.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Är det här en hämndröst eller har du nån skit på Halo?
Hämdröst. Men med Basenanjis grönande av RasmusL så har jag BDGs gräv i R1 och Halo9000 agerande under under R2 är han nu toppen på min rödlista.

Halo9000
Sidd
Biobunker

Skönt att höra att Rasmus är grön då har vi 2 som går att lita på till fullo.
Jag skulle vilja att @RasmusL och @Basenanji kör en röd-till-grön-lista. Det kommer vara det mest trovärdiga att utgå från.
Bara för man är grön behöver man inte ha rätt men jag håller endå med om att deras röste väger tyngre.
Om vi har en väktare får den gärna kliva fram. Jag är inte väktare för då hade jag gladeligen tagit cred nu.

Jag måste skärpa mig nu. Har spelat svagt när det gäller analyser.

Ska kolla noga på övriga deltagare.
Ser fram emot din analys och @RasmusL .
 
Top