Varulv Minioner - Runda 2

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Gru vänder sig om till er och ni puttar fram Xyas samtidigt som ni alla andra tar ett steg tillbaka. Xyas svettas om pannan och Gru griper tag i hängslena och lyfter upp honom. Gru lyfter upp något ur fickan men ni ser inte vad det är. Gru kastar upp Xyas i luften och pulvriserar honom med sin stora blasterkanon. “Xyas hade varken frysstrålen eller krymppistolen. Fram med dom!”

Han vänder sen plötsligt blicken till Björn den Gode och ni ser alla hur Björn den Gode ligger ner med ögonen slutna. Gru lyfter upp honom och känner igenom hans fickor men varken där verkar Gru nöjd. Ni ser hur det rinner blod från Björn den Godes öra innan Gru kastar upp även honom i luften och den stora kanonen avfyras i ett bländade sken.
“Vad är det som händer? Vem har mina vapen. Jag kommer gå och ställa in motorbalansen men när jag kommer tillbaka vill jag ha mina vapen!”

Ni röstade ut Xyas som var bybo.
Björn den Gode nattmördades och var även han bybo.

Vi tackar @Xyas och @Björn den gode för deras deltagande och de får givetvis säga ett sista tack-inlägg men får givetvis inte spoila någonting eller göra något som kan påverka spelet.

Runda 2 startar nu och avslutas fredag den 14:e Januari kl 21:00. Rundan kommer starta så snart efter det som jag kan.

Deltagare (7 st):

Basenanji
BiobunkerVII
Fjodorsenuba
Halo9000
RasmusL
Sidd
Vimes
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Från fluffet gissar jag att Ulvarna vet vad BDG har för vapen men inte Xyas.

Nu vet isf Ulvarna mer än vi och det kommer aldrig igen vara möjligt att gröna någon med vapen.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Att BDG nattmördades kan ha att göra med att de vill rikta lyset på mig och Sidd? Eller så är det Sidd :unsure:

Hur gick nattens siande Basse?
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Att BDG var god förvånade mig men isåfall så ser Vimes grön ut nu som en av de första att släppa drevet.

Får även släppa misstankarna mot RasmusL

Kvar blir då

Sidd
Biobunker
Fjordorsenuba

Röst: Sidd

Sålänge eftersom att min röstsväng igår berodde på misstankarna mot en RasmusL, BDG kombo
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Från fluffet gissar jag att Ulvarna vet vad BDG har för vapen men inte Xyas.

Nu vet isf Ulvarna mer än vi och det kommer aldrig igen vara möjligt att gröna någon med vapen.
Vart läser du in det?
Att ulvarna skulle veta vad BdG hade?
För jag ser inget på nån av dem.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Vart läser du in det?
Att ulvarna skulle veta vad BdG hade?
För jag ser inget på nån av dem.
Xyas: "Gru lyfter upp något ur fickan men ni ser inte vad det är"
BDG: "Gru lyfter upp honom och känner igenom hans fickor men varken där verkar Gru nöjd"

Verkar som att BDG redan blivit plundrad?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jaha, det här var ju mindre bra. Sorry Xyas, men traditioner är traditioner ändå. (Och lite skönt att vi inte behöver ha det hängande över oss).

Jag tycker inte det är så coolt att analysera nattmord, för då väljer vi verkligen att spela på ulvarnas planhalva, men jag kan inte låta bli att tycka att det är ett lite märkligt val av offer. Ulvarna vill ju ha bybor som är misstänkta i spel, och grönade ur spel. Hade de sparat BDG hade ju hela den här rundan ägnats åt honom (jag vet att jag nog hade haft svårt att släppa björnjakten i varje fall).

Jag ser att ni röstar Sidd och det skulle jag nog också kunna göra. Men tills vidare vill jag nog ha ett annat alternativ igång:

Röst: Fjodor

Jag har sett att det hänt lite grejer i slutet av rundan som jag inte läst (har i panik behövt vara ute och jobba i fårhagen).

Och @RasmusL , jag håller med om att jag inte riktigt fått någon sprutt på spelet i andra delen av R1. Nu är det ju nödvändigt att göra ett omtag, och kanske var nackandet av BDG lite av en skänk från ovan då jag inte behöver fastna i att försöka brottas med honom.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Xyas: "Gru lyfter upp något ur fickan men ni ser inte vad det är"
BDG: "Gru lyfter upp honom och känner igenom hans fickor men varken där verkar Gru nöjd"

Verkar som att BDG redan blivit plundrad?
Feck. Ja, är det så är det illa. Där får man för att man inte läser fluffet.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Att BDG var god förvånade mig men isåfall så ser Vimes grön ut nu som en av de första att släppa drevet.

Får även släppa misstankarna mot RasmusL

Kvar blir då

Sidd
Biobunker
Fjordorsenuba

Röst: Sidd

Sålänge eftersom att min röstsväng igår berodde på misstankarna mot en RasmusL, BDG kombo
Läs mina sista poster i slutet och kolla igenom vilka som inte gillade läget kvart i 8 och kaosade till deadline.
Där tror jag vi kan hitta mumma.

Ulvarna är ju förstås nöjda med utgången I R1.
Det är väldigt svår för byn att analysera Xyas då denne inte deltar.
BdG gjorde ju det som förväntades till slut.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Feck. Ja, är det så är det illa. Där får man för att man inte läser fluffet.
Tvek på att så verkligen skulle vara fallet. Klart ni kan ha rätt men jag läste det som fluffbeskrivningar som inte skulle vara exakt samma formuleringar men att innebörden var att vi inte fick veta nåt vapen.
Plundrad? Vet ej.
Jädrans vad ni blev överens snabbt nu på sistone denna kväll.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Läs mina sista poster i slutet och kolla igenom vilka som inte gillade läget kvart i 8 och kaosade till deadline.
Där tror jag vi kan hitta mumma.

Ulvarna är ju förstås nöjda med utgången I R1.
Det är väldigt svår för byn att analysera Xyas då denne inte deltar.
BdG gjorde ju det som förväntades till slut.
Både BDG och Xyas var ju bybor så på vilket sätt menar du att ulvarna inte skulle vara nöjda? Jag kaosade en del jag och RasmusL och Vimes bytte drev, menar du att vi har ulv bland oss tre? Det KAN ju förstås vara så att ulv ville byta från BDG inför nattmordet men jag vet inte, det känns lite väl onödigt risktagande? Tanken har visserligen slagigt mig att Vimes varit lite av och på mot BDG ett tag.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Tvek på att så verkligen skulle vara fallet. Klart ni kan ha rätt men jag läste det som fluffbeskrivningar som inte skulle vara exakt samma formuleringar men att innebörden var att vi inte fick veta nåt vapen.
Plundrad? Vet ej.
Jädrans vad ni blev överens snabbt nu på sistone denna kväll.
Det är min gissning. Att Vimes inte protesterar vilt kan bero på att A) han håller med om att det ser ut så, eller B) han är ulv som vill sprida förvirring. A) betyder inte att han är bybo, även ulvar kan hålla med om logiska saker.

Det handlar inte om att vara "överens". Antingen så tycker en att det ser ut att vara formulerat på det sättet eller så gör en det inte, det är ingen debatt. JAG tycker att det är formulerat på ett sätt som kan hinta om att ingen vet vad Xyas hade men att de som mördat BDG har koll på vad han hade, det är heller inte helt orimligt fluffmässigt eller splmässigt då det ger ulvarna åtminstone en liten chans att gissa rätt på slutkombinationen. Får ingen veta något så är det ju bara ett lotteri och anti-mass-outningsteknik.

Oavsett (och givet då att inte heller ulvarna fick veta vad Xyas hade) så har vi försuttit vår outnings-chans. Nu får vi spela varulvsspel istället för att hacka speldesign :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Oavsett om vi är överens så har vi ingen information som emotsäger att ulvarna ska ha fått vapen-info om BDG. Det är därför omöjligt att gröna sig via vapen-outning nu. Det är det viktiga.
 
Top