Varulv Minioner - Runda 2

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Detta stärker min tanke om att jag borde vara bybo då Vimes inte skulle riska en ulvkompis sådär i slutet
Jätterolig formulering. ”Detta stärker min tanke om att jag borde vara bybo”
Har inte du fått ett PM där det står om du är bybo eller scum. Vill inte göra en jättegrej av det här för jag läser det som att Vi andra borde se dig som bybo på grund av Vimes röstande på dig.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Risken som jag ser, jag och Sidd pratade om det på fyllan igår kväll, är att byn taggar ner nu just för att rundan är ”klar” - det spelar bara den siste ulvsaten i händerna som inte ens behöver anstränga sig för att hålla låg profil
Hey inge fylleprat utanför spelet! Ni får allt fylleprata här inne då.

Ett skäl till att avslöja väktaren är just för att skära ner antalet röda och cirkla in ulvarna mer. Men väktaren skulle ju teoretiskt också kunna skydda Basenanji denna runda och hindra ett nattmord. Då är det klart bättre att den inte avslöjar sig. Men om den avslöjar sig denna runda måste ulvarna välja mellan att döda siaren eller väktaren och möjligvis misslyckas döda väktaren ändå om väktaren skyddade Basenanji förra rundan då den han ändå outade sig. Men det är ju såklart helt upp till väktaren att avgöra. Jag ser iallafall att vi har en chans att rädda Basenanji, även om väktaren inte avslöjar sig.

Kommer försvinna från telefon och dator fram till nattnning nu (ca 1930). Ska hämta barnen och ha lite fredags mys.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Hey inge fylleprat utanför spelet! Ni får allt fylleprata här inne då.
Det var ju det vi gjorde, kolla inläggen precis efter Basses meddelande om att han siat en ulv!

Jag skulle vilja ha Basses syn på vem som är scum i din tolkning av spelet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Okej, snabba kommentarer från mig innan träning och fredagsmys. Min fredagsdrink blir en "Old Fashioned". Värt att testa tycker jag! :D

1. Tänk nu på hur det kommer bli i nästa runda. Redan nu kan man förbereda sig. Jag lär ju ryka och har gjort vad jag ska tycker jag själv, försöka sia så gott man kan önska. Ni kommer fixa det här jättebra utan mig senare, där är jag inte ett dugg orolig.
2. Jag tycker att Sidd, RasmusL och Halo9000 är skummast. Men det här är svårt och jag borde jobba mer på analysen. Av interaktionen mellan folk tycker jag nog att RasmusL är värd att ta sig en närmare titt på. Sedan stör jag mig ganska mycket på att Sidd verkar vilja rädda sig själv eller utgår från sig själv så ofta. Å`andra sidan behöver inte det vara ulvigt per se. Halo9000 tycker jag har lågflugit lite, men det är nog paranoia mest. Fjodor och Biobunker håller jag för gröna just nu.

Svårt! Hoppas mitt siande går genom.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Okej, snabba kommentarer från mig innan träning och fredagsmys. Min fredagsdrink blir en "Old Fashioned". Värt att testa tycker jag! :D

1. Tänk nu på hur det kommer bli i nästa runda. Redan nu kan man förbereda sig. Jag lär ju ryka och har gjort vad jag ska tycker jag själv, försöka sia så gott man kan önska. Ni kommer fixa det här jättebra utan mig senare, där är jag inte ett dugg orolig.
2. Jag tycker att Sidd, RasmusL och Halo9000 är skummast. Men det här är svårt och jag borde jobba mer på analysen. Av interaktionen mellan folk tycker jag nog att RasmusL är värd att ta sig en närmare titt på. Sedan stör jag mig ganska mycket på att Sidd verkar vilja rädda sig själv eller utgår från sig själv så ofta. Å`andra sidan behöver inte det vara ulvigt per se. Halo9000 tycker jag har lågflugit lite, men det är nog paranoia mest. Fjodor och Biobunker håller jag för gröna just nu.

Svårt! Hoppas mitt siande går genom.
Folk får förstås titta på mig så mycket de vill (vill ni se en stjärna?) men jag förstår inte riktigt varför jag är scummast på banan (jag vet att du pekar på tre men singlar sedan ut mig extra)? Jag är jäkligt nöjd med mitt spel såhär långt, har varit on point och försökt rädda bybokompisar från utröstning samt identifierat Vimes tidigt so,m ulvkandidat. Kan du inte slå ett öga på mitt spel och berätta vad som skaver?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
...och varför vill jag att Basse gör det? Jag tror att vi har guldläge och mina kvarvarande ulvar finns bland Halo och Bunkerbio. Basse är vår enda helt grönade, jag vill att du ska plocka ner mig åtminstone från #1-ulvplatsen då jag inte tycker att jag förtjänar den.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Jag ska göra vad jag gjort hela spelet och fått skit för.
Jag tycker att du Rasmus har spelat bra, vi har haft olika åsikt om outande men det handlar mer om riskbedömning som jag ser det. Som du pekar på var ju Vimes väldigt emot outande och om det är rödande så är väl rimligen att vilja ha outande grönande.
Att du är på min pälsradar är för att jag ser dig som jävligt lurig, du har alltid en vettig förklaring som låter rimlig så jag vet ju inte om det är sant eller om du drar mig bakom cirkusvagnen.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Men jag ogillar att vi bränner värdefull tid här. Rundan slutar kl 21 på en fredag, av erfarenhet brukar ju inte helger vara det hetaste för mustigt varuvlsspel så jag vill att vi drar ut så mycket skit i ljuset nu så vi kan syna det när vi fortfarande har Basse i gruppen.
@RasmusL kan du ge mig ditt case mot Halo.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Tycker att gårdagens drev grönar Sidd, mig själv och RasmusL.

Förklaringen till det är att Sidd troligen är bybo eftersom Vimes så fort röstar på honom. Det var hyggligt stor risk att drevet skulle få sig ett gäng röster med Xyas och kanske även Biobunker som tidigare röstat Sidd, så varför skulle Vimes riskera sin partner när det ser så bra ut i de andra dreven?

Jag och Rasmus grönas av samma anledning. För hur skulle det sett ut om båda ulvarna röstat ut en bybo i ett sidodrev? Xyas hade kanske blivit lite mer skummad men strålkastarna skulle lysa över Sidd drevet. Jag tror att Vimes tog chansen att hoppa från Xyas till Sidd för att sprida rösterna.


Kvar blir alltså Fjodor och Biobunker som båda röstade ut Xyas.

Fjodor tar utslagsrösten och håller den resten av rundan. Detta är ju extra bra för ulvarna och jag tycker att valet av just Xyas är intressant. Som Vimes påpekade så gör han inget större väsen av sig och det är misstänkt, men varför misstänker Vimes sin lagkamrat? Jag tror att det handlar om distansering och den blir tydligare runda 2 när Vimes lägger rösten på Fjodor och sen ytterligare kastar lite skum på honom. Dock inte så mycket att vi omedelbart ska misstänka honom, det ger rödping i mina ögon. Vimes verkar ha insett att han är siad och ökar alltså distansen mot Fjodor.

Biobunker har inte vad jag sett gjort något särskilt rödande men heller inget särskilt grönande. Han är dock aktiv och skriver mycket men hamnar nr två på min lista enbart på uteslutningsmetoden. Skulle vilja höra vad Fjodor anser om Biobunker.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Kvar blir alltså Fjodor och Biobunker som båda röstade ut Xyas.
Bara för att förtydliga så drog jag igång Sidd-tåget, jag och BDG hade en diskussion där han klistrade in en väggom Sidds spel.
När jag såg att mitt drev mot Sidd, som jag då såg som mer röd än både BDG och Xyas inte tog fart och mitt spelmöte började närma sig flyttade jag min röst tillbaka till Xyas då jag som jag skrev tidigare såg BDG som grön OCH drivande i byn, i det läget ville jag inte kasta bort rösten utan la tillbaka den på Xyas. Sen var jag bara sporadiskt inne under kaosavslutningen, då jag inte fick något grepp om röstläget låg jag kvar. Sen startar Rasmus ett nytt drev mot Sidd som får lite momentum innan @Halo9000 kliver av om jag inte minns fel av ikappläsning efter spelmötet.

Jag ser att du har mig på rödlistan på grund av uteslutning och det suger ju.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Bara för att förtydliga så drog jag igång Sidd-tåget, jag och BDG hade en diskussion där han klistrade in en väggom Sidds spel.
När jag såg att mitt drev mot Sidd, som jag då såg som mer röd än både BDG och Xyas inte tog fart och mitt spelmöte började närma sig flyttade jag min röst tillbaka till Xyas då jag som jag skrev tidigare såg BDG som grön OCH drivande i byn, i det läget ville jag inte kasta bort rösten utan la tillbaka den på Xyas. Sen var jag bara sporadiskt inne under kaosavslutningen, då jag inte fick något grepp om röstläget låg jag kvar. Sen startar Rasmus ett nytt drev mot Sidd som får lite momentum innan @Halo9000 kliver av om jag inte minns fel av ikappläsning efter spelmötet.

Jag ser att du har mig på rödlistan på grund av uteslutning och det suger ju.
Såg den detouren men nämnde den inte för att jag inte tyckte den hade så mycket att göra med vad som hände senare.

Jo jag har ju valt att gröna Sidd och RasmusL nu så då finns det inte så många kvar att välja på men tycker du att det är något i mina resonemang som skaver om dem? Jag vill ju inte att vargen ska smita undan pga någon slags vågad stunt men som jag ser det så tror jag att ulvarna spelade så safe de kände att de kunde med tanke på att både Xyas och BDG var goda.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Det jag funderar lite över men då skulle jag behöva gå tillbaka och läsa allt ytterligare en gång är att det kan vara ett stunt. Basse hade signalerat att han inte skulle komma tillbaka, Xyas hade inte visat sig på jävligt länge, jag deklarerade att jag skulle vara borta på spelmöte och Fjodor, tja han hade ju legat på Xyas hela rundan. Det jag vill komma åt är att drevet mot Xyas alltid skulle vara stort eller lika stort som drevet mot Sidd. Det jag är ute efter är att de alltid hade en safe return, eller safe och safe men tillräckligt safe då utslagsrösten låg på Xyas och BDG givetvis skulle rösta Xyas om rösterna hamnade på honom igen.

Om jag varit Ulv hade jag nog konfererat med Vimes om att varför inte plocka lite i Basses drev mot mig. Det skulle ge deniability i senare rundor.
"Titta titta Vimes låg ju med i ett drev mot mig och han var ju ulv så då är jag grön" eller "Titta jag låg ju på i drevet mot Bunkern redan runda 1"
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
En minut mellan inläggen är Vimes snabb här för att det ska se ut som ett sammanträffande eller?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Tycker att gårdagens drev grönar Sidd, mig själv och RasmusL.

Förklaringen till det är att Sidd troligen är bybo eftersom Vimes så fort röstar på honom. Det var hyggligt stor risk att drevet skulle få sig ett gäng röster med Xyas och kanske även Biobunker som tidigare röstat Sidd, så varför skulle Vimes riskera sin partner när det ser så bra ut i de andra dreven?

Jag och Rasmus grönas av samma anledning. För hur skulle det sett ut om båda ulvarna röstat ut en bybo i ett sidodrev? Xyas hade kanske blivit lite mer skummad men strålkastarna skulle lysa över Sidd drevet. Jag tror att Vimes tog chansen att hoppa från Xyas till Sidd för att sprida rösterna.


Kvar blir alltså Fjodor och Biobunker som båda röstade ut Xyas.

Fjodor tar utslagsrösten och håller den resten av rundan. Detta är ju extra bra för ulvarna och jag tycker att valet av just Xyas är intressant. Som Vimes påpekade så gör han inget större väsen av sig och det är misstänkt, men varför misstänker Vimes sin lagkamrat? Jag tror att det handlar om distansering och den blir tydligare runda 2 när Vimes lägger rösten på Fjodor och sen ytterligare kastar lite skum på honom. Dock inte så mycket att vi omedelbart ska misstänka honom, det ger rödping i mina ögon. Vimes verkar ha insett att han är siad och ökar alltså distansen mot Fjodor.

Biobunker har inte vad jag sett gjort något särskilt rödande men heller inget särskilt grönande. Han är dock aktiv och skriver mycket men hamnar nr två på min lista enbart på uteslutningsmetoden. Skulle vilja höra vad Fjodor anser om Biobunker.
För mig har Biobunker fortsatt jaga och ifrågasätta i R2. Har inte sett att han försökt varken distansera sig från någon som jag tolkar det. Lite mellanmjölk och lite spegling i Vimes spelande tycker jag.

Både du och Biobunker har mig på radarn pga mitt val på xyas i starten på R1. Förstår att ni hakat upp er på det och som sagt hade önskat att xyas hade varit mer aktiv så hade jag troligtvis bytt.

Ur Vimes analys tidigare så hamnar vi 3 i grupp 2 av ulvar och jag börjar misstänka att just Vimes försöker sikta om från RasmusL/Sidd genom att gruppera oss och få oss att hoppa på varandra.

Halo9000 ditt scoop om RasmusL och Vimes är intressant men känns inte riktigt som en silverkula tyvärr.
Nyfiken om du @Halo9000 utesluter mig och Biobunker hur ser du på Sidd och RasmusL då?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Jag kör nu bil Stockholm-Göteborg hela kvällen.
Jag kan inte gräva så mkt mer ikväll.

Det är klart Vimes ska ”tackas av”.

Konstigt att i gen reagerar på mitt gräv där BdG pekar ut Halo?
Varför bryr ni er inte och låter Halo slippa undan utan kommentar.
Har BdG (och jag) fel så skjut iden i sank eller hjälp till å stötta.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Jag kör nu bil Stockholm-Göteborg hela kvällen.
Jag kan inte gräva så mkt mer ikväll.

Det är klart Vimes ska ”tackas av”.

Konstigt att i gen reagerar på mitt gräv där BdG pekar ut Halo?
Varför bryr ni er inte och låter Halo slippa undan utan kommentar.
Har BdG (och jag) fel så skjut iden i sank eller hjälp till å stötta.
Har för mig att jag lyft det tidigare, men jag får väl äta upp nu att jag skriver 789 inlägg så jag kommer ju knappt ihåg vad jag skrev!
Men jag är inne lite på det som Fjodor lyfte. Ska vi gå på Vimes lista, den säger ju ingenting. Han kan lägga sin kumpan i mellanmjölken men han kan lika gärna ballsy röda sin kamrat för att på så sätt gröna osv osv in absurdum. Vimes är ju en erfaren spelare och vet nog hur han kan dra uppmärksamheten från sin ulvpolare.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Konstigt att i gen reagerar på mitt gräv där BdG pekar ut Halo?
Varför bryr ni er inte och låter Halo slippa undan utan kommentar.
Jodå, jag har sett det där och BDG:s gräv på Halo också. Det är bland annat därför jag misstänker Halo.

Hans senaste poster är dock förnuftiga.

Jag tror att ulvlaget tänkte såhär:

"Vi tar ut BDG som är en erfaren och bra spelare och hoppas att i) BDG inte är väktare och ii) väktaren skyddar Basse. Risken att Basse siar nån av oss är liten, särskilt med tanke på att BDG har dragit på sig heat."

Kaaanske tänkte de också att BDG:s gräv på bybo-Halo skulle förvirra byn, men det känns ganska långsökt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Sedan tror jag att ulvlaget nu riktar in sig på att vinna genom att gissa rätt på vapen.

Kanske kunde det vara bra att kolla på vilka som på något sätt föreslagit att vi ska outa vapen?

Vimes snack om vapen i R1 är ju helt klart ett lockbete för att få byn att börja fundera i de banorna.
 
Top