Minikonvent på Långholmen, Stockholm 13/5 (Sweden Rolls)

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Tjenix!

Jag som var grinig för att jag inte kunde åka på Gothcon i år tänkte likt Bender i Futurama.... "Jag gör min egen" (minus Benders övriga tillägg).

Det växte till att bli en Sweden Rolls Con.-...fast anordnad av patreons, inte av SR själva, även om de kommer vara där....och ha en livespelning vid 16:00

Jag betalar lokalen på långholmen....Jag bjuder på Kaffe och Te.

"Vad det är:
Ett endagars rollspelskonvent där vi träffas för att spela och/eller bara hänga med andra rollspelare, umgås och ha det trevligt. Vi håller lokalen öppen mellan 09:00 -21:00 Lördagen den 13/5. Konventet anordnas av en grupp Patreons från Sweden Rolls Discord Server och en av dem betalar det hela ur egen ficka med hopp om att vi alla ska få en underbar dag. Det är helt enkelt vårt bidrag till rollspelshobbyn."

"
Spelandet

Spelandet sker enligt pick-up and play principen. Inga föranmälda spelsessioner eller grupper. Det blir helt enkelt vad vi som är där och besöker konventet gör det till. Det kanske är du som är villig att spelleda något för andra konventsbesökare? Det är inte separata rum för spelgrupper, så visa hänsyn mot andra spel som pågår samtidigt. Alla ska få ha kul"

Vill du komma, kanske spelleda, kanske spela kanske bara hänga med andra rollspelare...skicka en anmälan till
SRCON2023@hotmail.com med namn, email och telefonnummer


Anmälan är inte klar fören du fått en bekräftelse på det. Vi har begränsat med platser (typ 20 kvar när detta skrivs)

Väl möt
Joel
 
Last edited:

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,137
Om inte sjukdomar eller annat otyg sätter käppar i hjulen så dyker vi upp 5 personer från Norrtälje (med omnejd).
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,137
Ni är redan anmälda och klara :)

Gå i individuell karantän redan nu....eller se till att rulla väldigt bra fysik/con slag...så ses vi :D
Det skeppet har seglat... Men eftersom sjukdom gracerar just nu finns det mycket goda chanser att den är över i god tid innan den 13:e 🙂
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Viktigt att nämna...dels för de som vill ha det...men också för de som absolut inte vill ha det på ett konvent...
Alkohol är tillåtet i lokalen.
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Gissar hej vilt sett till väderprognosen att delar av hänget och spelandet kommer äga rum utomhus på Långholmen... kanske på en av bryggorna :)

1683694627181.png

PS. Det finns några platser kvar om någon vill komma och hänga och/eller spela med andra rollspelare...
Anmälan till
SRCON2023@hotmail.com
med namn, email och telefonnummer
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,608
Location
Huddinge
Är tyvärr upptagen, för det låter som ett jätteroligt.
Hade jag hört talas om det här med lite mer framförhållning så hade jag gärna dykt upp och kunde också ha spelledigt något.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,137
Jag är mycket tacksam att det inte blev något GothCon för @StradhLestat 😃 Fantastiskt bra ordnat minikonvent!! Vi hade väldigt kul och Sweden Rolls var mycket underhållande!! Det enda som var lite synd var att jag inte hann prata med så många och så länge som jag hade önskat. Glad att jag åtminstone fick trevliga pratstunder med @Mekanurg och @Magnus Seter, om än för korta, även de. Osäker på om jag träffade några fler forumiter - namnskyltar hade inte skadat 😃
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,880
Location
Port Kad, The Rim
Jag är mycket tacksam att det inte blev något GothCon för @StradhLestat 😃 Fantastiskt bra ordnat minikonvent!! Vi hade väldigt kul och Sweden Rolls var mycket underhållande!! Det enda som var lite synd var att jag inte hann prata med så många och så länge som jag hade önskat. Glad att jag åtminstone fick trevliga pratstunder med @Mekanurg och @Magnus Seter, om än för korta, även de. Osäker på om jag träffade några fler forumiter - namnskyltar hade inte skadat 😃
Jotack, det var trevligt att ses.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,211
Bra att ni hade roligt. Jag var där och vände men lyckades dyka upp mitt i poddandet, så jag lyssnade en kort stund och gled ut sen. Dålig tajming.
 
Top