Nekromanti Mindscapes

Boobis

Warrior
Joined
14 Mar 2002
Messages
253
Location
STHLM
... har släppts av Malhavoc Press. Det är en "psionisk" tillägsmodul, men ett nytt system för "psionisk strid" som verkar vara ett stort uppsving. Har dock inte hunnit mer än ögna igenom så jag skall inte lova ...

Återkommer med mer info.

Joel - Vars långa väntan är över :gremsmile:
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Min korta recension av Mindscapes är: den rockar.

För det första har psistrid helt och hållet ersatts med "mindscape combat", som inte tar någon tid, inte kostar något och inte påverkar ickepsi alls. De har heller inte någon *direkt* effekt, utan ger i stället vinnaren en bonus om han gör något mot förloraren (exakt vad beror på vilket "combat mode" man valde).
Efter detta kommer en något reviderad version av psionen, som inkorporerar reglerna från If Thoughts Could Kill, och ersätter de psistridsförmågor de får i PsiHB med bonus feats på level 1, 5, 10, 15 och 25. Det står även lite jox om hur Psychic Warriors och prestigeklasserna från PsiHB och ITCK funkar ihop med de nya psistridsreglerna.
Sedan finns det en hel kasse mumsiga prestige classes, följt av lite roliga feats - bland annat en modifierad version av Inertial Armor (som kan tas flera gånger, med +2 AC och högre reservpoängskrav för varje gång) samt versioner av Disarm Mind, Psychic Bastion, Mental Adversary och nåt feat till som har med psistrid att göra.
Åsså har vi en massa nya psikrafter och lite psioniska prylar.

Jag rekommenderar starkt Mindscapes om man gillar psionics.
 
Top