Nekromanti Mind Control eller är det här din hjärna

Bogmoll

Veteran
Joined
11 Dec 2000
Messages
18
Jag har en liten fråga, om jag vill ta kontroll över en person eller läsa hans minnen skall jag då använda psyko eller biotropi.
Så som jag ser det har minnen och kropslig kontrol inget med själen att göra, men vissa av mina spelare håller inte med om det så vad tycker ni.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Psykotropi helt klart..
alternativt använda Schamanism för att besöka och tortera offret i drömarnas värd.. *ler* kreativ schamansim..
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Det är psykotropi, självklart, men effekter som innebär kontroll över folks tankar är aningen för starka. Tänk dig själv;
KoboldMicke går fram till hertigen av Zamm Mian och säger åt denne att ge honom alla sina pengar, samtidigt så väver han en effekt mot hertigen, så att hertigen uppfyller önskan. KoboldMicke går lyckligt vidare, med tjock plånbok och glatt sinne.

Grejen är den att med sådan kontrollkan du göra i princip vad som helst. Avstå, eller så blir det obalans i spelet.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Inte psykotropi utan Psykologi *ler* ot

OT, NT, NSD, LLT, BVS ,
Eller vad det nu heter i förkortningar..
 

Kullendorff

Warrior
Joined
27 Aug 2000
Messages
250
Location
Halmstad
Min hjärna??

Klart sjutton det e min hjärna ...

Därför Psykotropi.
Men om du planerar att börja ta kontroll över Bernhardt kan du ju glömma´t .. han e alldeles för oförutsebar ...
;]

MvH
Kullendorff
*som önskar han hade tid att faktiskt ägna sig åt Rollspel*
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
enligt mig går det inte att läsa tankar alls därför att...
1) det är för fuskigt.
2) tankar är för avancerade för att kunna läsas.

däremot kan du lägga makt och sedan få offret att berätta vad han/hon tänker själv. tycker du att man ska kunna läsa tankar i alla fall så är det psykotropi du ska använda, inte biotropi. enligt min nuvarande spelledare så måste man kunna allt om den kroppsdel man ska kontrollera med biotropi innan man kan kontrollera den. (så att vi inte kan få en viss alv's borttappade hand att växa tillbaka, men det problemet löste jag - necrotropi! fast det gillade inte alven...)

Smaffy är jag. blä.
 
Top