Nekromanti Min (tänkta) kampanj

Joined
12 Aug 2013
Messages
159
Location
Stockholm
Hej
Medan vi alla väntar på nytryckta böcker, tänkte jag att jag skulle presentera min kampanj som den är tänkt att utspela sig. Vi har inte haft vårt första spelmöte än, och i gruppen är det två av fyra som skapat karaktärer (en gambler och en gunslinger - typiskt västern).

Efter att ha skummat igenom några av publicerade äventyren har jag valt ut en serie som jag tror kommer kunna gå att pussla ihop i en hyfsat rimligt berättelse. Det ska också sägas att vi i gruppen inte spelar med karaktärer som vi inte gjort själva. Det är ingen som riktigt uppskattar det, så alla äventyr där det är omöjligt att från gå konventskaraktärerna går tyvärr bort (jag tror inte jag tagit med ngt sådant i alla fall)

Varje post avser, område i vilket äventyret utspelar sig och årtalet. De inom parentes har jag inte bestämt för riktigt för ännu. De bubblar fortfarande, så att säga.

1. New Mexico 1868: Lost Conquistadors Mine (en äventyrsmodul till rollspelet Boot Hill)
2. New Mexico 1870: Grande Station
3. New Mexico 1870: Guns of Deangelo
4. (Arizona 1871: Vem klämtar klockorna för?)
5. Arizona 1873: Ritningens irrfärder
6. New Mexico/Colorado 1873-74: Raton Pass
7. Colorado 1974: Det som göms i snö…
8. Montana 1874: De oskyldiga
9. Montana 1875: Ranchkrig i Hope City
10 New Mexico 1882: Dollartrillogin
11. Arizona 1882: Ballots & Bullets (också en äventyrsmodul till rollspelet Boot Hill)

Sedan skulle jag vilja få in Wyomings vargar också någonstans. Sedan gillar jag Aces&Eights' Judas Crossing (jag vill så gärna blanda in spelmarker och kortlekar i rollspelandet, gillar idén) och får se om jag kan klämma in den ngnstans.

Vad sägs? Tror ni jag kommer kunna hålla den planeringen intakt eller är den alldeles för ambitiös? Ett återkommande problem jag har är att jag sitter i min ensamhet och planerar storslagna kampanjer som vi antingen aldrig hinner spela eller som mina spelare inte vill hålla sig till.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Har ni spelat de tidiga äventyren som gavs ut till första versionen av Western? För där finns en del att hämta.

Ja det är ju en diger lista att spela igenom. Så ni borde redan nu vara ockuperade med spel i flera år beroende på speltakt.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Inget av de nya konventsäventyren till Western IV på listan? Alla utom möjligtvis Sanningens Pris (eftersom det bygger på familjekopplingar) borde gå relativt smärtfritt att spela med egna rollpersoner!

Jag har bara hunnit läsa något enstaka av äventyren i din lista, men jag har lite samma plan att försöka konvertera gamla äventyr (Tips att använda SLP-rollerna från Western IV till "ovinktiga SLP" istället för att konverteringsräkna på alla SLP i den gamla äventyren!). Jag är inte i närheten av lika ambitiös dock, utan det blir nog mer ett, max två, äventyr planerat i taget framåt. Jag vet att mina spelare kommer att vara oberäkneliga och sugna på rent "sandbox" spel, dessutom räknar jag med att Åskfågeln kommer släppa en hel del när väl proppen väl släpper (inkl. min förhoppning om regelbundna scenarion i Fenix!)
 
Joined
12 Aug 2013
Messages
159
Location
Stockholm
PAX;n156404 said:
Har ni spelat de tidiga äventyren som gavs ut till första versionen av Western? För där finns en del att hämta.
Jag har inte hunnit. Jag har Blodspengar, Hogans Last Stop och Lobster Lodge. Ska kolla närmare på dem.
 
Joined
12 Aug 2013
Messages
159
Location
Stockholm
PAX;n156404 said:
Ja det är ju en diger lista att spela igenom. Så ni borde redan nu vara ockuperade med spel i flera år beroende på speltakt.
Det är det som är problemet. Om jag ska vara helt ärlig så tror jag att vi kanske kommer hinna en eller två äventyr. I alla fall innan någon av oss går och dör på riktigt.
 
Joined
12 Aug 2013
Messages
159
Location
Stockholm
Inkognito;n156454 said:
Inget av de nya konventsäventyren till Western IV på listan? Alla utom möjligtvis Sanningens Pris (eftersom det bygger på familjekopplingar) borde gå relativt smärtfritt att spela med egna rollpersoner!
Jag har dem, men jag gillade verkligen old school-känslan över de gamla äventyren. Tänkte att jag kör dem först. Ska kanske ge de nya en chans till.
 
Joined
12 Aug 2013
Messages
159
Location
Stockholm
Inkognito;n156454 said:
dessutom räknar jag med att Åskfågeln kommer släppa en hel del när väl proppen väl släpper (inkl. min förhoppning om regelbundna scenarion i Fenix!)
Jag skulle bli mycket glad om min planering skiter sig pga detta!
 

Lawless

Veteran
Joined
31 May 2006
Messages
65
Location
Sandnes, Norge
Har en lignende plan med gamle scenarier, men har ikke rukket å systematisere det ennå. Skal se om jeg får det til en av dagene. Har samlet alt jeg har av scenarier, og tidsfestet og stedsfestet dem, samt notert om de kan spilles med hjemmelagede rollepersoner eller ikke. Men har ikke fått laget kampanjestruktur ennå.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Robert E. Howard;n156458 said:
Lobster Lodge
Hihi :)

On topic, som någon redan nämnt kommer det att pumpas ut material som jag vet redan är klart. Jag känner några av författarna och även om jag inte vet exakt hur utgivningen kommer att se ut så kommer det att vara tillräckligt mycket coolt för att uppfylla allas våta Western-dröm, oavsett hur den ser ut!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Robert E. Howard;n156461 said:
Det är det som är problemet. Om jag ska vara helt ärlig så tror jag att vi kanske kommer hinna en eller två äventyr. I alla fall innan någon av oss går och dör på riktigt.
Jag vill minnas att många av dem spelas igenom på en kväll eller två. Iofs, vår grupp får kanske till 10-15 tillfällen/år så det blir ju en del om ni håller vårt tempo.
 
Top