Nekromanti Min Svavelvinterkrönika

Joined
6 Jun 2001
Messages
163
Location
Björkhagen
För att fira att Svavelvinterrollspelet släpps denna vecka har jag laddat upp min gamla krönika över min spelgrupps kampanj från tidigt 2000-tal.

Det var många spelmöten och en underbar upplevelse som rollspelare att få fullfölja denna klassiska kampanj. Jag hade också förmånen att under spelandet lära känna Erik Granström och hans expertis och råd hjälpte mig som spelledare vid ett flertal tillfällen.

För den som vill läsa en lång krönika över vår kampanj är välkommen:

Svavelvinterkrönikan

Slutligen ett stort grattis till Fria ligan, Erik Granström och det svenska rollspelskollektivet... Svavelvinter är tillbaka!
 

Brior

Swordsman
Joined
1 Jul 2002
Messages
557
Location
Gävle och Åland
Tackar Roney och tack själv för hjälp med romaner och spel.

För er som inte redan vet det så är berättelsen om barden Boffin som återges på sidan 216 i spelboken direkt hämtad från Roneys spelgrupp. Ni kan hitta den i Roneys krönika där Boffin är halvlängdsman. Jag undrar just vad originalet skulle tycka om att beskrivas som "en krympling med magiskt kunnande" men beskrivningen är nog ganska talande för hur tricilverna skulle se honom oavsett art.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,316
Location
Kullavik
Blir det kanske dags för en ny krönika nu med de nya reglerna? :)
 
Joined
6 Jun 2001
Messages
163
Location
Björkhagen
Brior said:
För er som inte redan vet det så är berättelsen om barden Boffin som återges på sidan 216 i spelboken direkt hämtad från Roneys spelgrupp. Ni kan hitta den i Roneys krönika där Boffin är halvlängdsman. Jag undrar just vad originalet skulle tycka om att beskrivas som "en krympling med magiskt kunnande" men beskrivningen är nog ganska talande för hur tricilverna skulle se honom oavsett art.
Klagar Nicklas skyller jag på dig som strukit runan för Halvlängdsman ur Berättarnas bok.
 
Top