Nekromanti Min smak har blivit för smal! Hjälp!?

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Jag tycker om en väldigt smal och specifik typ av rollspel. Jag bor inte i Stockholm. Jag har ingen att spela med.

Ni som har upplevt samma problem, hur gjorde ni? Jag ser just nu två alternativ:

1. Sluta spela rollspel.
2. Sluta spela rollspel.


Har ni några andra förslag?
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
3. Spela över nätet.
4. Fundera över exakt vad det är du gillar med rollspel och varför du bara får ut det ifrån en så väldigt smal genre. Kanske går det att få ut en del av det även genom vanligare typer av rollspel?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Rekrytera ihop en grupp av nybörjare och lär dem spela.

Annars är nätet bra, om din spelstil funkar där.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Du är väl i Göteborg stup i kvarten? Spela mer med oss! Posta i Gårda-gruppens WhatsApp-tråd och ragga spelare. Vem vet, du kanske till och med kan få ihop något regelbundet.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,242
5. Satsa hårt på konventen och ta paus däremellan.
6. Prova en helt ny rollspelsform, till och med en som du är ganska säker på att du inte gillar (den punkten kan ju falla platt för det har du kanske gjort).
 

Dunderklumpen

Veteran
Joined
1 Jan 2017
Messages
178
Som Bifur säger: Ta en paus. Du kanske helt enkelt bränt ut dig lite och behöver få tillbaka det allmänna rollspelssuget?
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,313
Location
Kullavik
RasmusL;n288309 said:
Jag tycker om en väldigt smal och specifik typ av rollspel. Jag bor inte i Stockholm. Jag har ingen att spela med.

Ni som har upplevt samma problem, hur gjorde ni? Jag ser just nu två alternativ:

1. Sluta spela rollspel.
2. Sluta spela rollspel.


Har ni några andra förslag?
Du skrev aldrig vilken din smala typ av rollspel är? Intressant att höra vad du fastnat för.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Bredda dina smaker igen! Testa något radikalt annorlund och bröcka upp begränsningarna du satt för sig själv.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Brädda vad som är spel. Prep is play är för smalt. Att höra någon skryta om sitt senaste möte över slack is play.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,123
7. Sluta spela helt och hållet. Häng på wrnu och ha sura åsikter om en hobby som blir ett mer och mer avlägset minne.

8. Använd din kreativa tid och energi för att skapa ett eget spel/äventyr.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,287
Tant Ragnar;n288359 said:
7. Sluta spela helt och hållet. Häng på wrnu och ha sura åsikter om en hobby som blir ett mer och mer avlägset minne.
<3
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,542
Location
Slätta
9. Spela oseriöst. Spela korta sessioner i spel som inte roar dig och utmana dig själv att ha roligt ändå. Spela brädspel mer rollspelselement,
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Om vi börjar i en annan ända: vad är det som hindrar dig från att tycka andra typer av spelande är en värdefull användning av din tid?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Genesis;n288330 said:
Du är väl i Göteborg stup i kvarten? Spela mer med oss! Posta i Gårda-gruppens WhatsApp-tråd och ragga spelare. Vem vet, du kanske till och med kan få ihop något regelbundet.

Det är faktiskt sant, jag ska bli bättre på att ropa till när jag är nere :) Spenderar mycket tid i Knutby just nu pga nytt boende och tusen saker att fixa, men ska ta vara på de tillfällen som ges.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Bifur;n288335 said:
5. Satsa hårt på konventen och ta paus däremellan.
6. Prova en helt ny rollspelsform, till och med en som du är ganska säker på att du inte gillar (den punkten kan ju falla platt för det har du kanske gjort).

Ja, det kanske är så... Jag är så osugen på DND5 dock, men det kanske ska ges en chans om jag ska ha en chans att få spela närmare hemma...
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Dunderklumpen;n288336 said:
Som Bifur säger: Ta en paus. Du kanske helt enkelt bränt ut dig lite och behöver få tillbaka det allmänna rollspelssuget?

Jag överväger pausen, men hade hellre hittat ett bra sätt att få spela. Tänker att det finns en massa andra människor som stått inför samma problem och löst det, men i "värsta fall" kanske inte en paus är så dumt.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Henke;n288338 said:
Du skrev aldrig vilken din smala typ av rollspel är? Intressant att höra vad du fastnat för.

Jag vill spela spelledarfulla och karaktärsdrivna spel där vi målar berättelser tillsammans inom ett ganska hårt ramverk :) Det mest traddiga jag kan tänka mig just nu är Apocalypse World men helst något spelledarfullt! Har försökt ragga lite spelkamrater i ngn FB-grupp men dels spelar alla-alla-alla DND5 och dels är Knutby så avsides att det är svårt att hitta något på den elektroniska marknadsplatsen. :(
 
Top