Nekromanti min rollspelside (behöver lite hjälp)

G

Guest

Guest
det hela utspelar sig i medeltida europa år *####* i *landet* där en väl omtyckt kung nyligen stupat (egentligen mördad men det vet inte många om). en ny ond kung fick kronan och förvandlade *landet* till ett mörker. ingen vågar säga emot honnom eller göra mågot mot honnom pga. hans feta arme som ständigt går rund i staden och snor saker och misshandlar invånarna (dessa e inte kul att råka ut för) och mitt i den smeten hamnar rollpersonerna.

de jag behöver hjälp med e året, vilken kung som stupade och landet. och om du har några andra tipps så gå de me bra...

kåter det kul??
/jens
 

Pale Imp

Swordsman
Joined
11 Feb 2002
Messages
448
Location
Boden
Stutsade.... lol

hehe... och dom gick på det?.

Skulle vilja se det rådjuret i verkligheten /images/icons/grin.gif
 

Pale Imp

Swordsman
Joined
11 Feb 2002
Messages
448
Location
Boden
För det första kanske det skulle vara nyttigt att veta om landet som detta ska utspela sig i är påhittad eller finns i verkligheten.
Men det "kåter" kul, men en del saker förstår jag inte.

1. Kungens soldater springer och knycker saker från befolkningen? Varför då? tycker dom det är roligt?

2. Om soldaterna är så onda och kungen också för den delen; varför emigrerar inte folket till något trevligt granland, eller buffrar ihjäl kungen.

Men det kan säkert enkelt förklaras, tror jag. Det låter kul, speciellt om det är ett realistiskt rollspel som rör faktiskt inträffade händelser.
 
G

Guest

Guest
1. för att de tycker det är kul att jävlas med invånarna...

2. därför att de får inte fly... de blit dödade av kungens mannar... de kan inte smyga ut för det e en enorm mur rint landet (med en massa skyttetorn)

låter detta vettigt???
ja vet inte än om det ska va i en hittapåvärld eller här..
va tycker du????
 
Top