Nekromanti Min Onlineserie

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,978
Location
Linköping
Börjar med att be om ursäkt för rubriken, men jag kunde inte komma på någon bättre.

Hursomhelst, på senare tid har jag gått ner mig i onlineserier (<a href="http://www.sinfest.net/">Sinfest</a href>, <a href="http://www.rpgworldcomic.com/">RPGworld</a href> samt <a href="http://www.reallifecomics.com/index.html">Real Life</a href> (i precis den ordningen också)). Sedan hittade jag inga fler jag gillade så jag började få abstinensbesvär.

Sedan tänkte jag att jag kanske skulle göra en egen vilket kan tolkas som en dum idé eftersom jag inte alls kan rita, är usel med bildbehandlingsprogram samt troligtvis inte skulle komma på några roliga idéer. Nu sket jag i det och gjorde en ändå, på engelska eftersom allt låter mycket häftigare på engelska.

<a href="http://hem.passagen.se/xeno33/d12/index.htm">Serien kan "beundras" här.</a href> (7 strips hittils.)

Den är alltså gjord i msPaint samt photoshop (hade jag kunnat nåt om photoshop hade jag bara använt det). Jag är ingen höjdare på engelska så det förekommer bergis språkliga fel nånstans. Anyhow, read and enjoy. (Så får vi se hur många strippar det blir innan jag tröttnar...)
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Håller med Insignia... Riktigt söt. Det förbättrar bara serien med de simpla teckningarna. Rolig var den också faktiskt, alla de där klichéerna liksom och satiren.

Jag kan ge dig ett tips vad gäller språket (hoppas du inte tar illa upp)... Du har stavat Heroes Heros... Men det var nog det ända jag hittade.

/Herr Balderk, ska fortsätta läsa den
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,978
Location
Linköping
Håller med Insignia... Riktigt söt. Det förbättrar bara serien med de simpla teckningarna. Rolig var den också faktiskt, alla de där klichéerna liksom och satiren.

Tack till alla mina 3 (hittils) fans. Jag älskar er! :gremsmile:

Jag kan ge dig ett tips vad gäller språket (hoppas du inte tar illa upp)... Du har stavat Heroes Heros... Men det var nog det ända jag hittade.

Jag tar inte illa upp, jag blir glad, vill ju fixa de fel som finns. (har fixat detta på 3 ställen nu :gremsmile: )
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
några kommentarer av praktisk art

Du borde nog bygga upp sidan annorlunda. Utgå från en Huvudsida där den allra senaste strippen hela tiden visas. Där kan du, förutom att ha "första, tidigare, senaste, sista"-knappar, dessutom ha ett arkiv, med samlade länkar till alla strippar. Fördelarna är många:

<ul style="list-style-type: disc">[*] Återkommande läsare behöver inte klicka på "the latest comic" varje gång de kommer in på din sida, för att kunna läsa dagens serie.
[*] Vill man leta efter en specifik serie är det lätt att söka i ett arkiv. [/list] Tja, fördelarna är två, men det är alltid ett skäl.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,978
Location
Linköping
Re: några kommentarer av praktisk art

Du borde nog bygga upp sidan annorlunda. Utgå från en Huvudsida där den allra senaste strippen hela tiden visas. Där kan du, förutom att ha "första, tidigare, senaste, sista"-knappar, dessutom ha ett arkiv, med samlade länkar till alla strippar.

Som proffsen gör menar du? :gremsmile:

Men visst, det borde jag, ska ta tag i det där nån gång.

Om jag ska ha ett ordentligt arkiv över alla gamla serier borde jag kanske döpa dem till nåt istället för Strip 01.... hmm...


PS. slängde precis upp strip nr. 8 DS.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Häftig ide´med tärningar som karaktärer. En söt och snäll serie i övrigt. De flesta känner nog också igen den stereotypa karaktärerna och situationerna.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,978
Location
Linköping
Häftig ide´med tärningar som karaktärer.
Jupp, den bara dök upp.

En söt och snäll serie i övrigt.
Alla (eller minst 3) kallar min serie för söt så jag antar att det är sant. :gremsmile:

De flesta känner nog också igen den stereotypa karaktärerna och situationerna.
Det finns 7 färdiggjorda karaktärer, frågan är bara när jag ska stoppa in de 4 som står på kö.

9:e serien ploppade f.ö. precis upp på sidan (problem att man måste trycka refresh/reload för att se den bara, nån internetguru som vet om det går att fixa så att sidan alltid uppdateras när man besöker den?).
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Tack till alla mina 3 (hittils) fans. Jag älskar er!

Var så god! :gremsmile:

Jag tar inte illa upp, jag blir glad, vill ju fixa de fel som finns. (har fixat detta på 3 ställen nu )

Bra! :gremsmile:

/Balderk, gillar inte att ge kritik om inte någon ber om det...
 

rb_

Veteran
Joined
24 Feb 2003
Messages
1
Kul

Jasså, det är sånna där äventyr t12:orna är ute på när man behöver de... Tja, de verkar ju ha kul iaf och betydligt roligare att läsa om deras upptåg än att slå de, måste jag säga, keep it up!

För den som inte får nog av allt kul och skojsigt finns här ett knippe skämda skämt att spana in. Inte sådär hutlöst underhållande kanske, men kan man inte locka besökare med substans får man göra det med reklam.

Tack för ordet
 
Top