Min kompis har haft inbrott.

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Tjena hej.
Min kompis Arvid är tatuerare och har haft två inbrott i sin studio senaste månaden. Det har slagit hål på det sista av studions ekonomi och han ser ut att behöva stänga.

jag har vart med och försökt styra upp en go fund me sida för att hjälpa till med att rädda verksamheten och funderar på vad mer jag kan göra.
Har hört av mig till lokaltidningarna, grupper på facebook och såklart vänner och bekanta. Men frågan är om det finns fler och bättre kontaktnät jag inte tänker på.

kolla gärna in hans instagram för att de vad det är han gör - för det är rätt unikt

Samt såklart själva kampanjen:
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Det finns, som borde vara tydligt, ingen ekonomi att använda till eventuell marknadsföring eller så.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Hmm... har han några coola konceptskisser med nördtema? Eller bilder på de faktiska tatueringarna? Så fall kanske diverse nördbildssidor på fejjan eller så skulle kunna vara någonting?
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
En stor andel småföretagare saknar tyvärr försäkring. Startar man upp nått litet kan det vara en kostnad man inte har råd att ta. Företagande är väldigt mycket risk, i synnerhet för små aktörer.
😞
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Min första initiella tanke var att varför betalar bara hen inte självrisken och får ut nya grejer på försäkringen. Men nu när jag fått det förklarat så förstår jag .
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Det står om man klickar på länken: självrisken var väldigt hög, och en del av utrustningen täcktes inte av något skäl.
Det är inte en så hög självrisk med tanke på att det är en företagsförsäkring. Men det är pengar som inte finns.

Det som eventuellt inte täcks är utrustning som fanns innan företaget startades. Medan förstörd interiör och förbrukningsmaterial osv. bör gå att få tillbaka något för som jag har förstått det.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
En annan grej som jag faktiskt blir förbannad på riktigt på är de som tryckt på like på Dängrots fråga om det inte bara går att få ut på försäkringen.

Dels för att det är självrisken på försäkringen vi samlar till och dels för att det känns så jävla medelålder-medelklass att utgå ifrån att folk bara har 10.000 kronor. Alltså inte i besparingar utan bara över huvud taget. Om ni nu bara kan slänga fram de stålarna som att det var ingenting (själv har jag just nu under 1000 kronor på alla mina olika konton tillsammans) så kan ni ju gå in och lägga en femtiolapp - eller varför inte hela summan som saknas? I stället för att bara gilla "varför tar han inte bara ut på försäkringen" inlägget.

Alla människor har inte pengar, särskilt inte nu när många som är vana vid att kunna jobba inte kan göra det. Jag satt hela våren och tog emot samtal med folk som grät för att vräkningen väntade och byråkratins kugga inte han med att behandla deras ärenden i tid.

Skäms förfan.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
En annan grej som jag faktiskt blir förbannad på riktigt på är de som tryckt på like på Dängrots fråga om det inte bara går att få ut på försäkringen.

Dels för att det är självrisken på försäkringen vi samlar till och dels för att det känns så jävla medelålder-medelklass att utgå ifrån att folk bara har 10.000 kronor. Alltså inte i besparingar utan bara över huvud taget. Om ni nu bara kan slänga fram de stålarna som att det var ingenting (själv har jag just nu under 1000 kronor på alla mina olika konton tillsammans) så kan ni ju gå in och lägga en femtiolapp - eller varför inte hela summan som saknas? I stället för att bara gilla "varför tar han inte bara ut på försäkringen" inlägget.

Alla människor har inte pengar, särskilt inte nu när många som är vana vid att kunna jobba inte kan göra det. Jag satt hela våren och tog emot samtal med folk som grät för att vräkningen väntade och byråkratins kugga inte han med att behandla deras ärenden i tid.

Skäms förfan.
Tycker du att det är konstigt att om du kommer hit och tigger pengar att folk ställer följdfrågor ?.

Jag tycker inte det är konstigt alls , jag ställer mig jävligt undrade till alla sånna här min kompis har haft inbrott , min kompis hund måste till veterinären , mitt barn behöver mediciner trådar .

Du får förstå att jag känner inte dig , jag har ingen som helst relation till dig och vet inte hur ärlig du är . Vad min anbelangar kan allt det här vara en cash grab scam ifrån din sida för att lura lättlutade suckers på deras pengar så jag tycker det är en jävligt legitim fråga huruvida din kompis har försäkring eller ej och om hen inte kan få det på självrisken . Sen kan jag tycka att hen borde ha framförhållning och haft pengar till självrisken undanlagt ist för att förlita sig på främlingars godhet , som företagare får man ha med att saker kan hända i planeringen .

Vill du ha mina pengar får du också tåla att jag ställer frågor .
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Tycker du att det är konstigt att om du kommer hit och tigger pengar att folk ställer följdfrågor ?.
Nu har du ju slagit misslyckat på läsförståelse det är klart du kan fråga. Det var alltså att trycka på like som jag vände mig mot.

Observera också att jag inte vände mig hit och bad om pengar (mer än från Piruett-Magnus och IcarusDream då - som jag bett om mellan 30 och 10000 kr av, var ), jag varken tror eller hoppas på donationer härifrån utan letade efter som jag skrev sätt att nå ut bättre på. För det var det jag tänkte att forumet kanske kunde bidra med.
Hittills har jag fått ett sådant tips.
 
Top