Nekromanti Min hamster försökte mörda mig!

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Min hamster har på ett utstuderat, lömskt vis försökt ta kål på mig... Det började med att jag, efter det att han inte nöjt sig med utrymmet i sin bur, lät honom få springa runt i badrummet ibland. Men han ville ha mer lebensraum! Så han gnagde sönder tröskeln invid badrumsdörren - men på den punkten var jag obeveklig: resten av lägenheten är min! Men djuret bidade sin tid, väntade på att jag en dag skulle göra ett misstag. Och idag hände det! Hans tålmod hade gett utdelning!

Innan jag begav mig iväg till den inplanerade filmkvällen hos en kompis öppnade jag badrumsdörren och kastade en snabb blick i spegeln... Damn my fåfänga! Jag hade glömt att jag lämnat resten av lägenheten öppen för min hamster, ty jag hade inte satt tillbaka honom i buren. Så när jag kom hem och öppnade kylskåpsdörren märkte jag att lampan inte lyste. Underligt, för sladden till kylskåpet satt fortfarande fast. Således flyttade jag ut kylskåpet och märkte att sladden var kapad. Hamstern hade förmodligen räknat med min dumhet, för utan att tänka mig för sträckte jag mig fram mot den avgnagda koppartråden... och fick världens stöt! Nå, för att göra en lång historia kort, jag lagade sladden, hittade hamstern och återbördade honom till hans hem (buren). I fortsättningen får jag hålla koll på den lilla lömskingen, för han smider förmodligen redan på nya mordplaner. Sotmärket på min tumme kommer att påminna mig om hur opålitlig han är...

Ärligt talat så gillar jag den lille luringen och det var tur att han inte skadade sig (och för er som undrar varför en ultrahårding som jag har en hamster - det beror på att jag "passade" honom åt min syster för länge sen).
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Re: Min hamster var mer självmordsbenägen!

Jag och min bror hade varsin hamster när vi var små. Om jag minns rätt så kallade min bror sin för Helmer eller något i den stilen och min lilla gnagare fick lida med Toker. Fast den dumfan levde upp till sitt namn. Buren som våra hamstrar var i hade två våningar, yep precis som ett lyxhotell för hamstrar. Så medan Helmer sprang i det där hjulet som hamstrar har att springa i så sprang min hamster upp på övervåningen och ställde sig på hjulet, åkte med runt och dunkade i backen. Han gjorde det inte bara en gång utan han upprepade proceduren flera gånger i rad, flera gånger per dag. Helcrazy hamster säger jag bara, försöka bryta nacken på sig själv!

- Jocke, saknar nog Toker lite grann ändå.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Visst är de mordiska men ändå så söta de små liven!
Men men, är det någon speciell anledning som din hamster försöker döda dig eller har du bara varit allmänt otrevlig mot den så den vill hämnas? :gremlaugh:

Jag rekommenderar också att du skaffar en extra spegel att ha i hallen eller någont sådant... :gremwink:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
"Visst är de mordiska men ändå så söta de små liven!"
Precis som tjejer.

/Han som är allergisk emot dem
/Han som haft dåliga erfarenheter utav dem
/Han som skämtar
/Han som har en chinchilla i sin avatar
/Han som inte kunde bestämma sig för vilken signatur han skulle ta
/Han som har gjort detta förut med signaturen
/Han som säkert skulle kunna skriva en hel del signaturer i detta inlägg
/Han som undrar hur kul det egentligen skulle vara på en skala mellan 3 och E
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ouch !
Det där låter ju som det kunde ghå hur ilal som hellst ju !!
Tur att det inte blev värre än en stöt..

/ Johan K, som endas har plycjdjur som husdjur.. :gremgrin:
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Cat fight

Grattis:p Själv så lyckades jag gå emellan min katt och en annan katt när de körde "arga leken" med varandra. Så min katt flög på min arm instinktivt när jag skulle lyfta upp honom (såg inte den andra katten) Det blödde som fan och jag har fortfarande några ärr från attacken (självklart så skryter jag med att ärren är från en lodjurs attack eller nått :gremwink:)
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Cat fight

Haha, man skall aldrig gå emellan två katter :gremwink:
Slåss dem så får man vänta till de reder ut det själva.
Katter är inte i behov av hjälp av människor för att lösa tvister helt enkelt - men iof... Att kunna skryta om ärr från en lodjursattack är ju aldrig fel :gremsmile:
 
Top