Nekromanti Min hämnd på samhället (bilder)

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Det är dags att hämnas på samhället för att det låter SMHI tillämpa det usla konceptet vinter. En gång ibland hade jag kanske kunnat acceptera, men varje år!

Så, jag tänkte att här behövs drastiska metoder. Metoder på gränsen till brott mot mänskligheten. Vad kan jag göra?

Så kom jag på det. Jag skaffar mustasch!

Efter en och en halv vecka odlande har jag fortfarande inte bestämt vilken modell jag vill ha. Jag gillar inte små diskreta saker, ska man göra det ska det vara rejält. Jag behöver därför smakråd.

Jag har fått ner det till följande alternativ (ignorera personen den sitter på, det är bara mustaschen som räknas):


Pancho Villa (vänster) eller Emiliano Zapata (höger)


Gomez Addams (vänster (enda med mustasch...))


Joseph Stalin


Groucho Marx

Vad tycker ni, vilken ska jag välja?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Egentligen tycker jag det är handlebars som gäller (riktig gammal porrfilmsmusche, med andra ord), men den här läckra, breda Zapata-varianten borde pryda fler överläppar.

Groucho's variant är den enda jag verkligen tycker illa om. Det är faktiskt den minst estetiskt tilltalande mustach jag känner till, Hitlers och Cantinflas' (han som gestaltade Passepartout i Jorden runt på 80 dagar) inräknad.


^ Cantinflas
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Handlebars är, som Rising säger, the shit, men kungen av mustascher är ändå burnsides:



Måste jag välja bland dina alternativ så röstar jag på Zapata.

/Dnalor
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Varför inte en död-Nietzsche?


Inte? Men en riktig ross då?


Nähä? Okej då, då röstar jag på Groucho, inte bara för att den är lätt att torka av ifall man skulle tröttna.


Storuggla, ingen dali bara
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Varför inte en död-Nietzsche?
Magnifik, men attans opraktisk.

Okej då, då röstar jag på Groucho, inte bara för att den är lätt att torka av ifall man skulle tröttna.
Han hade bara den målad i början, så småningom skaffade han en riktig. Jag tänkte hoppa över målad-fasen.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag vill nog hävda att Stalin är mustaschernas konung. Resten av dina alternativ är dessutom inte vidare tilltalande; så go Stalin.

Å andra sidan, vill man vara riktigt samhällsfientlig men har problem att odla upp en tillräcklig hårmängd kan man med fördel söka inspiration ännu längre österut. Ögedei Khans stasche tar förmodligen priset:



- Ymir, tänker att den kanske tappar stilen utan skägget
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Varför inte gå hela vägen?

Det känns lite löjligt att bara nöja sig med en futtig mustasch när man istället kan skaffa sig ett komplett skägg.

 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Min gode Troberg !
Du skola icke skaffa mustach, du ska ha skägg på hakan istället. För du kommer ounvikligen att få in mustachhåren in i munnen, tro mig !
Jag skulel föreslå att du sparar skägget på hakan istället, så du kan få en lika trevlig fläta som jag har !
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Nej, nej, nej!

Alla med mustasch ser ut som Kjell Lönnå eller Ned Flanders!



Nej, ska du värma dig och bli manligare ska du så klart köra med polisonger a la ung Ralf Edström eller Onedinlinjen!



Men ska du nödvändigt ha mustasch så tycker jag att en spetsig variant är bättre, a la Gomez.
 

Sanjuro

Warrior
Joined
12 Mar 2003
Messages
298
Location
Luleå
Viva Zapata! Länge leve Stalin!

Exakt hur skiljer sig Zapatas och Stalins muschor från varandra? Jag har studerat dem noga och länge men inte lyckats hitta någon väsentlig skillnad dememellan, bortsett från färgen. Möjligen att Zapata har liiite längre borst. Men hur stor skillnad blir det i praktiken?

Min mustaschförebild är annars denne man:

 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Alla med mustasch ser ut som Kjell Lönnå eller Ned Flanders!
Nejdå, knepet är att antingen ha de små knyckarna uppåt i ändarna som tex Stalin och Villa hade, eller att sloka ned ändarna rejält. Det blir bara en Lönnå om den är rak.

Eller så kan man göra en Lemmy. Ingen kan kalla den för en Lönnå...

Nej, ska du värma dig och bli manligare ska du så klart köra med polisonger a la ung Ralf Edström eller Onedinlinjen!
Jag bor i Borlänge. Jag vill inte se ut som gänget som har som helgnöje att cirkla runt Maximkiosken i gamla Volvo 240...
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Jag bor i Borlänge. Jag vill inte se ut som gänget som har som helgnöje att cirkla runt Maximkiosken i gamla Volvo 240...
Men om du har kläder som i Onedinlinjen riskerar du inte sammanblandning och då kan du fortfarande få stryk av Volvoraggarna! :gremlaugh:
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Citat:
--------------------------------------------------------------------------------

Jag bor i Borlänge. Jag vill inte se ut som gänget som har som helgnöje att cirkla runt Maximkiosken i gamla Volvo 240...



--------------------------------------------------------------------------------



Men om du har kläder som i Onedinlinjen riskerar du inte sammanblandning och då kan du fortfarande få stryk av Volvoraggarna!
Stopp å belägg! Om man ser lika cool ut som James Onedin är det OMÖJLIGT att få stryk av en hoper borlängeraggare, oavsätt hur många de är! Allt annat vore lika absurdt som att James Bond INTE skulle ge skurken däng på slutet. :gremtongue:

/Anders
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Det är dags att hämnas på samhället för att det låter SMHI tillämpa det usla konceptet vinter. En gång ibland hade jag kanske kunnat acceptera, men varje år!
Inget problem för oss som bor här ute vid kusten, här inträffar vintern tydligen inte varje år.

Metoder på gränsen till brott mot mänskligheten. Vad kan jag göra?

Så kom jag på det. Jag skaffar mustasch!
Du ska inte ha mustasch, du ska ha hockeyklubbor! Som Johan Hakelius och... och... Johan Hakelius! Jag brukar odla hockeyklubbor i protest, under mottot "Alltid retar det någon"(*). Tydligen var det länge sedan jag behövde protestera eftersom jag inte har haft dem sedan jag rakade av dem vid muck (november 1998).

Dewil

(*) Lustigt nog var det samma paroll min far hade när han skaffade mustasch i sin ungdom.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Paroller

"Alltid retar det någon"(*).
(*) Lustigt nog var det samma paroll min far hade när han skaffade mustasch i sin ungdom.


Min var "man ser äldre ut med mustasch!" (och då var det alltså de här fjes-fjun-dunen det handlade om).
Min paroll när jag skaffade skägg var "Fæn vad smart, då slipper jag ju raka mej!"

--
Åke, som undrar om inte Troberg borde köra á la Dali. Har man en sån musche kommer man liksom undan med det mesta...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Jag brukar odla hockeyklubbor i protest, under mottot "Alltid retar det någon"(*). (snip)
(*) Lustigt nog var det samma paroll min far hade när han skaffade mustasch i sin ungdom.
Hehe, det var precis mitt argument. OK, inte riktigt, mitt var "Det retar alltid någon", men det är nära nog.
 
Top