Niklas73 said:Alla rollspel har buggar. Vilken är din favvo?
Vilket osökt får mig att tänka på gamla DoD-vikter; 5,5 kilos bastardsvärd någon?Krille said:Min favorit är nog att en 33cl-flaska öl i cyber-Mutant vägde 0,25 kg.
Hm. Vi spelade DoD6:R, och en spelare spelade handelsman. Han köpte pennor för nästan hela sitt startkapital, flera tusen pennor blev det. Dessa tänkte han sedan vandra runt med och sälja.Krille said:Min favorit är nog att en 33cl-flaska öl i cyber-Mutant vägde 0,25 kg.
Krille said:Min favorit är nog att en 33cl-flaska öl i cyber-Mutant vägde 0,25 kg.
Niklas73 said:Granaterna HAHAHA!!!
Sapient said:Krille said:Min favorit är nog att en 33cl-flaska öl i cyber-Mutant vägde 0,25 kg.
Ah, lättöl!
Brynolf said:Ja, hela Mutant Chronicles' stridssystem var väl egentligen en bugg...
krank said:Biffar man upp vapenskadorna funkar det ganska bra =)
Jag vill minnas att vi dubblade antalet tärningar som skulle slås för vapenskadorna. Annars, en granat träffar 1T10 träffområden och ger sonika (1T10)T4 i skada. Alltså en skada mellan 1-40 för en orustad person. Visserligen fortfarande en rätt unken snittskada på 13,75.Robert Jonsson said:krank said:Biffar man upp vapenskadorna funkar det ganska bra =)
Oh, vad jag saknade Mutant RYMD:s skador då jag växlade till Chronicles...