Nekromanti Min första forumitdröm + personligt rekord i knark

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Okej. Nattens dröm är nog det absolut skummaste jag varit med om. Den bygger lite på att man känner lite av folket i drömmen, men det går nog att inse det bisarra i den ändå.

Det började typ vid Statoil, det som ligger en bit från mitt hus.
Där kom Eriks (klasskamrat från lekis till nian och skolkamrater på gymnasiet) brorsa cyklande. Och jag tyckte typ "vad konstigt att han är glad, Erik är ju död". Detta bara visste jag. Så började vi snacka, och så sa jag "har du inte hört de dåliga nyheterna om Erik?", eftersom brorsan bor i Stockholm kanske han inte hade hört det. Att Erik själv också bor i Stockholm verkar inte påverka mig, eller typ, att det finns telefoner.
"Njae vadå, jag hörde att han skulle komma hem senare från Stockholm om det är vad du menar?" "Nej, jag tror att han är död!", sen började jag grina som fan, Eriks bror är dock helt oberörd.

Då kommer Erik cyklandes..."Hej hej jag cyklade hem från Stockholm istället för att flyga för det gick inga flyg på flera veckor".

Detta var tydligen bevis nog, nu var ju alla på plats så vi gick på förfest (Eriks bror följde inte med) hos en av mina gamla klasskamrater (en riktig festprisse). Det var typ mitt på dan, men what the hell. Sen när vi snackar om sovplatsfördelning och skit kommer det en brud och vill vara med på förfesten, detta är innan vi går upp i lägenheten.

När vi kommer upp förvandlas min klasskamrat till Bäckström (en annan festprisse, enda likheten), och vi börjar tinga sängar (han har tre stycken, samt en brits i hallen). När jag kollade in britsen i hallen som typ halvt låg i en garderob, bestod av en masonitskiva som var typ 2-3mm tjock (bra säng), tyckte jag "här blir bra att sova så att jag inte snarkar så att de andra vaknar, den här tar jag", sen såg jag att det inte fanns någon madrass så DÅ tog jag istället en av sängarna, som var typ 2*2 meter och skitmjuk. Den hade rosa lakan också. Ingen annan hade varit snabb och paxat den av de andra fem som var i lägenheten typ, trots att det var värsta hysterin när vi var på väg upp till lägenheten.

Sen spelar vi tv-spel (Gamecube) och Bäckström raggar på tjejen, sen vill han att vi ska gå, och vi typ börjar diskutera "Men vafan, man kan ju inte knulla på förfesten redan" (varför inte? Jaja...)

"Jag ska inte knulla, jag måste diska" kläcker han ur sig...Detta är tydligen en tillfredsställande ursäkt så vi drar och tar tjejen med oss.

...sen vaknade jag.

Var är den utlovade forumiten, frågar ni? Storuggla var med i lägenheten. Han sov i sängen med blått lakan och var skitdålig på att spela Gamecube. Det var också han som typ sa "okej grabbar, men vi drar nu, låt honom vara i fred" när Bäckström ville diska.

Jag sa iofs "ständigt denna Rising!" och berättade en anekdot om att den andra guvenören över de 13 första kolonierna hette Johan Risingh (sann historia!), men han var inte med personligen i drömmen.

Okej, vad drar man för slutsatser av det här?

Det går att anknyta till flera saker i mitt liv. Annandag jul dog en av mina kusiner i en villabrand, och han hade en storebror och en storasyster, en syskonskara jag såg som "mina" eftersom jag inte hade några storasyskon när jag växte upp men dock spenderade mycket tid hos dem. Detta projicerades på min gamla + nuvarande kamrat Erik, som flyttat till Stockholm för att plugga, så jag träffar honom inte så mycket längre. Jag har funderat mycket på det här med broderlig saknad och döda syskon ända sedan min kusin dog. Dock ringde jag Erik i lördags för att höra när han kommer hem till Kalmar över sommaren, och svaret var typ "när någon kan skjutsa mig" eller något annat svar av typen "jag vet inte riktigt, det är beroende av andra faktorer än mig själv".

Lägenhetsbiten kan jag inte ens börja att analysera, men det har säkert något med Hans husbil att göra (ett par attraktiva sovplatser, ett par inte lika attraktiva, sovplatser man måste "krypa in i" så att säga) och diskningen kommer från det svåra trauma jag har haft i helgen när jag tvingats diska flera gånger (för att mamma inte ska bli sur när hon kommer hem från Köpenhamn).

Jag tror att Robyn var med en bit också, men vadfan hon och Storuggla gjorde i drömmen (de var inte med samtidigt dock) har jag faktiskt ingen aning om. Kanske för att jag nyligen fick ett nytt fint Storugglacitat att sätta i min signatur, så han låg närmare mitt undermedvetnas yta än andra forumiter, precis som jag funderat ett tag på hur jag skulle få med biten om Johan Rising - guvernören i ett forumsinlägg. Det fixade mitt psyke genom att inkludera den i en dröm jag kunde berätta om på forumet. Fan vad smart jag är.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Min första forumitdröm + personligt rekord i k

"Storuggla var med i lägenheten. Han sov i sängen med blått lakan och var skitdålig på att spela Gamecube."

En sanndröm, minsann.


Storuggla, suxxorz @ consol
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Japp, det där om mycket mera mystisk dröm.. :gremgrin:
Skulle inte förvåna mig om jag skulle drömam nått sådat i natt.. har varit ute i solen hela dagen & därigenom nästan fått solsting + att man åxå läst lite i Snösga.. :gremtongue:
Så säkerlgien komemr man att drömam nån obskyr dröm om Trudvang.. :gremsmirk:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,987
Location
Linköping
Är jag konstig...

Är jag konstig som tycker att det där var en relativt normal dröm? :gremsmile:

Jag har åkt slalom inomhus (alltså, det var ett hus byggt över backen, smalt som fan), blivit jagad av två leoparder genom ett hus, klättrandes i ett träd och in i ett annat hus samt blivit ihop med en tjej efter att hennes kompis presenterar henne för mig med "hon ser inte så illa ut va?". Jag tog hennes hand och sen var vi ihop resten av drömmen. Det ska vara knarkat. :gremgrin:

Bonusdröm: jag har varit naken i en jacuzzi med de tre coupling-tjejerna. Den drömmen var bra. Risk att jag redan dragit upp den på forumet innan och framstår som skrytsam nu, oh dear.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Är jag konstig...

naken i en jacuzzi med de tre coupling-tjejerna

You. Fucking. Win. The. Internet!!!1

I övrigt så var det här MIN mest knarkade dröm. Jag minns inte vad jag drömmer sådär ofta, och oftast är det bara knasigt, inte såhär jävla skruvat.

Men liksom, vem fan har tre sängar i en etta? När slutade de flyga två gånger om dagen mellan Kalmar och Stockholm? Hur visste jag att han var död? Vem sparkar ut folk från en förfest för att han måste diska?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,567
Location
Helsingborg
Re: Är jag konstig...

"Vem sparkar ut folk från en förfest för att han måste diska?"
Min kompis... eller ja. När vi skulle till krogen så körde han brådskande ut oss men själv skulle han stanna kvar för att han och hans flickvän skulle "städa". Vi hade väl inte reagerat om det inte varit för att han även låste.

/Han som kan säga att "städa" numera i hans kompisgäng betyder "knulla"
 

Madon

Warrior
Joined
17 Aug 2003
Messages
238
Location
Vilhelmina/Umeå
Re: Är jag konstig...

Jag har åkt slalom inomhus (alltså, det var ett hus byggt över backen, smalt som fan)
Är du säker på att du drömde? :gremtongue:

Huset finns faktiskt på riktigt (eller skulle det byggas? :gremcrazy:)
 
Top