Nekromanti Min Alkemist

Ni kanske har läst tråden som finns några "scrollhjulsrullningar" neråt om min Alkemist. Jag undrar bara: e det någon som har något bra namnförslag?

Mvh Victor Palm

I'll be back

PS. Han e taup DS.

Om du har problem med namn, kolla här (ser att du inte har svarat på den tråden så du kanske har missat den).

*vill minnas att några SLPer i NeoTech har hetat både Marco och Carl* :gremcrazy:

"*vill minnas att några SLPer i NeoTech har hetat både Marco och Carl* "

Om jag inte minns helt fel så finns det även en bild på Marco till en av SLP:erna i Showdown Berlin.

Tänk på Asterix...

...men just asterix är kanske inget bra exempel, men alla andra namn har något med persomligheten att göra...

Något personligt+ namnändelse (us-romare, os-grek, is-egyptier, ix-galler...)

:gremgrin:

Sångnummer [OT]

mel: Min soldat
Hans provrör är för trånga
Och hans mortel för tung
Och guld har han inte gjort
Till sin penningpung

Men det gör detsamma
För han är alkemist
Någonstans i Soldarn

Jodå. Han också. (OT)

...men just asterix är kanske inget bra exempel, men alla andra namn har något med persomligheten att göra...
Aster (astra m.m.) = stjärna (grekiska?)...och kom inte och påstå att Asterix inte är seriens stjärna...

...den enda jag på rak arm kommer på i den serien som inte har ett sådant namn är Ceasar...men det beror nog på att han är en historisk och inte en fiktiv person...

/Cernael san

Re: Jodå. Han också. (OT)

Jaja, det betyder säkert nånting, men det är ett av de få namn som inte är andra saker på alla andra språk...

Back