Nekromanti MiM, Mankhöjd argh argh argh

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
Vill veta, mankhöjden på Seian(skuggmärren) och Ursin.

Så som jag själv beräknat ut genom att titta på bilderna så är vell mankhöjden för Seian 165-190cm och för 200-230cm. Men mina vänner tjafsar emot och tycker annat.

Kanske någon utav de som skrev om dem kan svara?

Blev också lite fundersam över Fenixen. Torde de inte återupplivas som en nyfödd Fenix från askan/ägg som de blivit till när de dör. Och borde inte deras tårar ha nåt magisk så de lindrar sår eller liknande? Eller är det bara jag som har fått för mig saker nu igen?
 

Baelor

Veteran
Joined
30 Mar 2003
Messages
39
Location
Eidskog,Hedmark, Norge
Så som jag själv beräknat ut genom att titta på bilderna så är vell mankhöjden för Seian 165-190cm och för 200-230cm. Men mina vänner tjafsar emot och tycker annat.

Vel, er du SL så har de ikke mye å stille opp med når det gjelder mankhøyden. SL har ALLTID rett... + Det finnes faktisk hester som er 220 i mankhøyde.


Blev också lite fundersam över Fenixen. Torde de inte återupplivas som en nyfödd Fenix från askan/ägg som de blivit till när de dör. Och borde inte deras tårar ha nåt magisk så de lindrar sår eller liknande? Eller är det bara jag som har fått för mig saker nu igen?

Vel, når det gjelder Fønix-fuglen så skal den gjenoppstå fra sin aske. Men egg er jeg litt mer i tvil om. (Bruk din egen ide.) :gremwink:
Og når det gjelder Fønixens tårer, så kan de ha de egenskapene. (men hvem skulle kunne bruke dem? en Alkemiker?, Det er lite sannsynlig at Føniksen er vennlig innstilt mot rollepersoner som bryter seg inn på den sitt område. Den kan også være ganske aggresiv mot sånne uhøflige vesener.) :gremsmirk:
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Angående mankhöjden på Seian, så tycker jag att om man ser på bilden i slutet av boken så blir mankhöjden lätt runt 200 cm.

Ursin verkar vara något liknande, runt 200 där med.

Angående Fenix så tror jag att det du pratar om är vår mytologiska syn på den fågeln och jag kommer inte använda så mycket sådana saker, för i så fall tycker jag den borde ha hamnat i ett annat kapitel kallat typ Legendariska Monster, eller så. (IMHO.)
Samma med Wyrden, den borde ha hamnat i ett sista/näst sista kapitel med mysko små prylar i. Men tänker man efter borde nästan alla ha gjort det.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Blev också lite fundersam över Fenixen. Torde de inte återupplivas som en nyfödd Fenix från askan/ägg som de blivit till när de dör. Och borde inte deras tårar ha nåt magisk så de lindrar sår eller liknande? Eller är det bara jag som har fått för mig saker nu igen?
Du menar på allvar att det stör dig att den inte har samma egenskaper som i Harry Potter? :gremwink:

Inte för att Harry Potter och Eon är oförenligt... fråga Naug. :gremwink:

/Joel - har faktiskt läst alla Harry Potter-böckerna samt sett bägge filmerna.
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Harry Potter

inte för att Harry Potter och Eon är oförenligt... fråga Naug.
Det finns massvis av grejer i Harry Potter som går utmärkt som inspiration till Eon och även rena plagiat. Jag har använt mig av ett antal och ändå har jag inte spellett flera magiker samtidigt på jätte länge.

/Tobbe - har faktiskt läst alla Harry Potter-böckerna samt sett bägge filmerna.
 

zuntona

Swordsman
Joined
28 Sep 2002
Messages
525
Att en Fenix återuppstår ur dess aska är ju inget som Rowling har hittat på. Beträffande läkande kraft på tåraran är jag osäker men om man kollar på det övriga matrial i Harry Potter så är det nog en egenskap som den mytologiska Fenixen har.
 

Alharra

Warrior
Joined
21 Mar 2003
Messages
221
Location
Halmstad
Jo det är ju ganska gedigen research Rowling har gjort... Frågan är bara om det är tillämpligt i Mundana, men visst lägg några effekter på tårarna så har du det.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Jag tror faktiskt att den har bägge egenskaperna redan i monsterboxen till EDD, och man kan ju fråga sig om den inte tillskrivits dem ännu tidigare, i de allra första legenderna om dem öh... i Monsterboken? :gremwink:

/Joel - amatörmytolog
 
Top