Nekromanti Militärhistorier!

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Har hört att vissa blir glada av "critical hits"..

...dock inte på sig själva :p

Man kan spoa till någon rejält i kampsport och få beröm också. Inte av chefen utan av tränaren eller någon träningspolare (för att man inte har någon chef, duh). Dock ska det hela vara under bra former. Om man manövrerar ut någon bra och sänker en hård träff mitt i magen (då det mest är att göra en hård träff där det inte skadar något, för om man kontrollerar så mycket kan man sikta noga. I ju-jutsu gör man normalt en tre-ippon-på-tre-sekunder, dvs slår, kastar och stryper/bänder för att bevisa teknisk överlägsenhet) och personen inte riktigt hinner med så kan man få den effekten (det är inte lätt på sparringvana människor) och få grisligt med beröm för det trots att det inte är själva sänkningen man får berömmet för utan för att man manövrerat personens balans duktigt.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
"Dra åt helvete gubbstrutt."

Råkade ut för något liknande så sent som igår... Min säkrare ligger på golvet med alla sina väskor och packar, och han har ett skåp nära dörren. Dörren öppnas, jag står vid min säng som är tvärs över från hans skåp på andra sidan dörren så att säga. Säkraren blir träffad av dörren som slås upp hyfsat snabbt och utbrister "MEN ÄR DU HELT JÄVLA DUM I HUVET" varvid dörren som nästan gått igen sakta glider upp igen, blottar fänrik Andersson aka fänrik Kylskåp som lugnt säger "Ja, det är jag." varvid min säkrare med sin flickigaste mesröst säger "Oj. Förlåt fänrik."

En snubbe i en annan grupp frågade "Vad är det för glesbygdsluder som har lagt liggunderlagen på det här viset" när han stod inne i ett tält. KB-eleven, en vacker ung kvinna som var satt att träna sig att leda vår pluton tillsammans med ett gäng andra furirer erkänner givetvis varvid han snabbt replikerar "UPPFATTAT FURRE" (samma kille kallade en fänrik för "fänne" ungefär en gång, sen vågade han inte mer.).

...fast det bästa skedde på uppställningen efter vi hade skjutit upp skyddsvaktsprovet... Fänrik frågar "Några tillägg?" varvid Svensson släpper av en brakskit som han senare hävdar var ofrivillig... hursomhelst biter hela plutonen sig i tungan för att inte asgarva, men när fänrik Kylskåp inte kan hålla sig gapflabbar femtio man. När det dött ut säger han "Nu några tillägg?" och fänrik 2000 (den militäriskaste, striktaste och korrektaste fänriken) säger "Ett tillägg, fänrik. Manöver gäller samtliga kroppsöppningar".
 

secce_UBBT

Veteran
Joined
18 May 2002
Messages
42
Location
Falun
har en massa på lager, även fast jag bara legat inne i 3 månader änsålänge. det blir ju inte lika roligt när man berättar, utan det måste ju upplevas där på plats med alla lumparkompisar, men men..

under morgonvisitationen:
Lt Olofsson: Lundberg, snor i näsan och på kragen, ÅTGÄRDA!

Lt Olofsson (samma visitation): Sluta pilla näsan, sluta pilla öronen... sluta pilla dig i röven Jansson!

Fk Harding angående pskott: Det är ballt med stora vapen som gör stora hål på stora saker, istället för små vapen...

Dragon Lundberg under sina sista dagar innan avrustning: nej, godnatt salin, nu måste jag gå och slicka på toalettringen så jag hinner bli sjuk tills imorgon. Kanske vi får diska åtminstone, så vi får göra nått kul på det här jävla bygget!

/dragon salin, arméns jägarbataljon
 
Top