Mikro-krönika 2020

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Jag, Henke och Bifur spelar en jävligt kul kampanj via text, google, Drive. Det är Old World med reglerna från Streets of Marienburg. Och troligtvis någon form av sandlåda. Bifur är SL, så vad vet jag :) Min rollperson är en mycket lömsk manipulativ skojare vid namn Dimitri, som också arbetar som frisör och likskärare. Henke är en likplundrare och min dotter (tror hon, fast det stämmer inte...). Jag tjänar extra pengar på att skära upp kroppar som angripits av kaos, och sno delar av dem och sälja vidare. Men nu har jag blivit påkommen av en häxjägare som vill att jag ska förråda de andra inblandade. Men n vet jag inte vad jag ska göra. Och kyrkogården där Daria skördar sina lik verkar vara hemsökt av något—vi ska få hjälp med det av en läskig nekromantiker. All good times!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,051
Location
Ereb Altor
Jag (Baron Cyrus av Amberhem) har gett mig in i Nargurs mörker på jakt efter skatter, tillsammans med min lojala stigfinnare. Än så länge har vi bara stött på knepiga skogsbarbarer och svartalfer. Men vi har en skattkarta!

Mitt mål är att med mina skatter återvända till Hynsolge, bygga upp mitt skövlade baroni och slå tillbaka Edsförbundets ockupanter!
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,232
Nässe;n344531 said: