Nekromanti MiG och L&H

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Okay, jag har aldrig sett så bra illustrationer som MiG:s nya till L&H. De var de vackraste jag har sett! Förhoppningsvis kan jag lägga upp ett exempel i morgon. Ojojoj....

-Marco Behrmann
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
...eller kanske två eller tre? :)

Blev han kanske pressad av att Du nämnde att Alf Svensson ligger på samma nivå? ;)<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Perenna on 2001-10-04 13:57.</EM></FONT></P>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Låter ju finfint !! (NT)

/images/icons/smile.gif!!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Re: MiG och L&H - Bilder här!

Här kommer två exempelbilder ur Legender & Hemligheter (släpps den 29 oktober - och vi kommer inte att missa datumet ,-). Båda är gjorda av Michael Gullbrandsson.
Bilderna är tillsammans ca 200kb stora så laddningen kan ta lite tid. <CENTER>



</CENTER>



-Marco Behrmann
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,868
Location
Barcelona
Re: MiG och L&H - Bilder här!

Jojo, han har lagt ned lite jobb på dom där.

Nu förlåter jag er nästan för Gudarnas kamp.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Låter lovande, och bilderna är verkligen riktigt snygga! Ser fram emot L&H.

/Foilan - the Man, the Myth, the Nightmare
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: MiG och L&H - Bilder här!

Tja...MiG har blivit duktigare, helt klart (eller iaf lagt ned mer tid på bilderna). Å andra sidan...folket på hans bilder brukas förvisso överdrivet ofta vara krigare, och ganska 'oseriöst' klädda och beväpnade sådana, men skall jag vara ärlig så - hellre det än den totalt fjantstereotypa rp-possen på den övre bilden. Riktigt dåligt, imho. Nåja, trevligt att få se en kvinna på en MiG-bild för en gångs skull, iallafall.

Den nedre bilden ser däremot riktigt bra ut. Stämningsladdad som faen.

- Ymir, som tycker MiG var bäst i 'Tiraker', och gamla klassiska DoD-moduler, främst 'Drakar'.
 

moonape

Veteran
Joined
20 May 2001
Messages
1
Re: MiG och L&H

Hej. MiG här. Nej, jag blev inte pressad av Alfs bilder, för jag hade ingen aning om att han skulle göra något för Eon innan jag hade gjort klart L&H. Carl -Johan på neogames sade att han hade illustrerat en modul. För övrigt är det bara roligt att han faktiskt har gjort det, med tanke på att han är en högst kompetent illustratör som håller en hög nivå på sina alster. Jag känner med andra ord ingen som helst konkurens av honom utan är bara glad över att han till slut kört igång ( har träffat honom förr, hördu.). Angående ovanliggande inlägg så följer jag bara bild- manus som jag får i hand, vilket betyder att jag kanske inte alltid skulle ha gjort samma motiv om jag själv hade fått bestämma. ;-¤
 
Top