Nekromanti Midnight?

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Är det någon på forumet som har kollat något på Midnight? Gruppen satt och planerade igår och då var Midnight på tapetten. Jag har dock ingen riktigt koll på vad det är, även om det lät häftigt. Såg att de skrivit lite om det i senaste Codex men eftersom min fru har städat undan den, för den ligger inte kvar på på golvet där jag la den, så hittar jag den inte just nu.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Är det någon på forumet som har kollat något på Midnight?"

Midnight är en setting med premissen att De Slemma redan vunnit kriget och nu styr över hela bygget. Så det är väl... ett 'Allå 'Allå 'Emliga Armén i fantasy, där halflingen Rene prasslar med sina servitriser, smugglar alver åt den dvärgiska motståndsarmén och tar en vinare med orchöversten och goblinen Gruber med den lilla vagnen.
Det tror jag i alla fall, men jag vet inget mer än att de onda har vunnit i Midnight och att gnomerna bor på båtar. :gremsmirk:


Storuggla, "It is I, Leclerc the Gnome!"
 

Carl Ö

Warrior
Joined
31 Jan 2003
Messages
231
Location
Västerås
Jag har bläddrat igenom Midnight på SF-bokhandeln. Jag hade läst spännande saker om denna kampanjvärld och var intresserad av den lite annorlunda infallsvinkeln (Ondskan härskar, magin är begränsad.) Jag blev dock (tillfälligt) avstött av den i mitt tycke tråkiga layouten och de trista illustrationerna. Jag förstår inte hur Midnight kunde nomineras för ENnies på dessa områden.

En källa till info är förstås fantasy flights hemsida:
http://www.fantasyflightgames.com/midnight.html

Nå, är det någon som har spelat spelet och kan berätta?
 
Top