Nekromanti Midnatt - speltestgrupp sökes i S-holmsområdet

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Så; mitt spel Midnatt börjar närma sig en helt klart spelbar punkt, och det betyder att jag och Tomas Arfert vill bjuda in till speltest!

Spelet i korthet: Nutidsskräck med fokus på Sherlock Holmskt undersökande; spelet är inspirerat av Monster-of-the-week-TV-serier som t.ex Supernatural, Buffy the Vampire Slayer och Angel, men försöker renodla de delar av dessa som funkar just i rollspel. Man spelar Skymningsjägare, personer som på ett eller annat sätt fått en skymt av den "gömda världen" och valt att ge sig ut och jaga de saker som gömmer sig i skuggorna.

Gruppen skapar sina rollpersoner gemensamt, med ett gruppkoncept och fokus. Exempel kan vara en grupp poliser, highschoolungdomar, zigenarfamilj eller nästan vilken sorts grupp som helst.

I spel sedan är det episodiskt, äventyren kallas "avsnitt" och är ganska avslutade i sig själva men med starka röda trådar.



Inledningsvis tänkte jag att vi pratar om och skapar karaktärer, spelar ett par avsnitt och ser hur alltihop känns. Om vi sedan känner att vi vill fortsätta så gör vi det.

Lokal på söder finnes...
 

Kemdreth

Veteran
Joined
14 Nov 2008
Messages
31
Hur många behöver du??? Är det någon särskild dag avsedd för detta?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Razzo said:
Hur många behöver du??? Är det någon särskild dag avsedd för detta?
Jag skulle vilja sikta på minst tre inklusive Arfert; ingen dag är ännu sagd men det lär inte bli onsdagar (då spelar jag D&D med Arfert som SL). Kan dessutom inte lova att det blir varje vecka. Tänkte att vi bestämmer tillsammans när och sånt.
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Eftersom jag redan har lyckats att fippla bort att spela Dragon Warriors så försöker vi här istället. Att vi inte bestämmer att vi måste spela vissa dagar passar mig ganska bra, bättre än att vara tvungen att infinna mig på fasta tider, och då det låter som ett kul spel/upplägg/tanke så anmäler jag mitt intresse för att vara med.

Vissa förebehåll/information/har läst krank-trådar i vänstervarv:

Att sitta och mumla immersionistiskt har aldrig varit något jag pysslat med. Visst så försöker jag att gestalta min karaktär och spela den men det är viktigare att ha kul än att det blir bra.
 

Wiktor

Veteran
Joined
6 Nov 2009
Messages
5
Location
Stockholm
Hej, detta låter som en kul grej! Det blir nog bra det där med flexibelt "spelschema" eller vad man nu kan kalla det.
Hur ligger det till i övrigt: Har ni redan satt igång med spelandet eller är det lugnt för mig att komma med?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
WIktor said:
Hej, detta låter som en kul grej! Det blir nog bra det där med flexibelt "spelschema" eller vad man nu kan kalla det.
Hur ligger det till i övrigt: Har ni redan satt igång med spelandet eller är det lugnt för mig att komma med?
Massor med saker har varit i vägen, så vi har inte kommit igång ännu alls. Vi kommunicerar via PM just nu, men jag tänkte gå över till något annat system rätt snart, och då kan jag inkludera dig samt skriva ihop en sammanfattning av vad vi bestämt hittills. OK?
 

CSPTT

Veteran
Joined
16 Nov 2008
Messages
56
Location
Stockholm
Spelet låter verkligen intressant och det kan absolut vara rolig att håna tv serierna med sina egna karaktärer. Det kan se bra ut på mitt CV inför det framtida spelandet, nybörjare i allt så behöver starta nånstans! Så varför inte i ett testgrupp? Man behöver Virign Maries i testgruppen. Kan dom lista ut det och ha roligt kan vem som helst göra det. När jag läste spelinformationen så fick jag fram min karaktär: Medelålders (40 år), vit, överviktig, astma, inriktad på vapen (har sin eget "lilla" samling), sprängämnen (hemgjord C4) och programmering/elektronik (som är hans jobb). Namn: Bob Schneider (fråga inte). Moder flyttade in med honom. Såklart är detta bara min super,sjuka perversa, paranoida hjärna igång, men när man väl få veta om reglerna och hur karaktärerna få ser ut så blir det ju lite ändringar.

Om lokalen, menar du Söder som i Södermalm i Stockholm - och i så fall vilken del av Söder?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
CSPTT said:
Spelet låter verkligen intressant och det kan absolut vara rolig att håna tv serierna med sina egna karaktärer.
...håna? Inte riktigt det jag är ute efter...


CSPTT said:
När jag läste spelinformationen så fick jag fram min karaktär: Medelålders (40 år), vit, överviktig, astma, inriktad på vapen (har sin eget "lilla" samling), sprängämnen (hemgjord C4) och programmering/elektronik (som är hans jobb). Namn: Bob Schneider (fråga inte). Moder flyttade in med honom. Såklart är detta bara min super,sjuka perversa, paranoida hjärna igång, men när man väl få veta om reglerna och hur karaktärerna få ser ut så blir det ju lite ändringar.
Karaktärer, liksom gruppkoncept (i Midnatt skapar man inte helt egna karaktärer; man skapar karaktärerna tillsammans så att de redan från början är en grupp som har en anledning att jobba ihop etc) spånar vi ihop gemensamt, så att allt passar ihop, tänkte jag.

CSPTT said:
Om lokalen, menar du Söder som i Södermalm i Stockholm - och i så fall vilken del av Söder?
Det tar vi när det börjar närma sig lite mer.
 
Top